صفحه اصلی > آموزش وردپرس : آموزش نمایش نقشه گوگل در وردپرس با افزونه MapPress

آموزش نمایش نقشه گوگل در وردپرس با افزونه MapPress

[ad_1]

آموزش نمایش نقشه گوگل در وردپرس با افزونه MapPress

آموزش نمایش نقشه گوگل در وردپرس با افزونه MapPress Maps for WordPress + معرفی بهترین افزونه های نمایش نقشه گوگل در وردپرس!

آیا می خواهید نقشه گوگل(گوگل مپ) به سایت وردپرس خود اضافه کنید؟ نقشه های تعاملی به کاربران شما این امکان را می دهد تا با کلیک بر روی نشانگرهای موجود در نقشه یا حرکت ماوس به اطراف، مسیرها و موقعیت های مکانی را پیدا کنند.

در مخزن وردپرس تعداد زیادی افزونه رایگان Google Maps برای وردپرس وجود دارد. که امکان افزودن نقشه های گوگل در سایت وردپرسی را بسیار آسان می کند. در این مقاله یکی از افزونه های محبوب نمایش نقشه گوگل برای وردپس MapPress Maps for WordPress معرفی شده است.

MapPress نقشه های زیبا و متقابل گوگل را به وردپرس اضافه و سایت شما را به نقشه های گوگل مجهز می کند. با استفاده از این افزونه به آسانی می توانید در ویرایشگر گوتنبرگ، ویرایشگر کلاسیک یا با استفاده از کد کوتاه، نقشه و مکان های نامحدود ایجاد کنید.

نمایش نقشه گوگل در وردپرس

قبل از آنکه به آموزش نمایش نقشه گوگل در وردپرس با افزونه MapPress وارد شویم، تأکید بر این نکته مهم است. Google Maps به طور پیش فرض یک کد جاسازی شده ارائه می دهد که می توانید بدون استفاده از هیچ افزونه ای، آن را در پستها یا صفحات وردپرس خود تنظیم و جایگذاری کنید.

افزودن نقشه گوگل در وردپرس
افزودن نقشه گوگل در وردپرس

مانند تصویر فوق پس از دریافت کد، باید به ویرایشگر متن در وردپرس بروید و کد را در پست ها یا صفحات سایت اضافه کنید تا نقشه گوگل به نمایش گذاشته شود. البته لازم است به این نکته اشاره شود که در این شیوه گزینه های سفارشی سازی زیادی برای کد تعبیه شده در دسترس نیست.

در واقع نمی توانید اطلاعات سفارشی به نقشه اضافه کنید.

در اینجا است که پلاگین های Google Maps به کار شما می آید. استفاده از یک افزونه نمایش نقشه گوگل به شما امکان می دهد مکان ها، نشانگرها، مسیرها و غیره را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید. همچنین نقشه شما تعاملی و مفید تر برای کاربران خواهد بود.

مزایا و امکانات افزونه MapPress

مزایا و امکانات افزونه MapPress
  • امکان افزودن نقشه ها و مارکرهای نامحدود به هر نوع پست، صفحه یا هر نوع پست سفارشی
  • امکان نمایش مکانها با آدرس، مکان، مختصات جغرافیایی یا نمایش موقعیتی
  • پشتیبانی نشانگرها از متن و HTML سفارشی شامل عکس ها، تصاویر و پیوندها
  • حالت های مختلف نمای خیابان (ترافیک، دوچرخه و حمل و نقل)
  • امکان تولید نقشه ها با استفاده از PHP برای استفاده در پوسته ها و الگوها

نصب و فعال سازی افزونه MapPress Maps for WordPress

نصب و فعال سازی افزونه MapPress Maps for WordPress
نصب و فعال سازی افزونه MapPress Maps for WordPress

ابتدا افزونه MapPress Maps for WordPress رو نصب کنید. جهت نصب و فعال سازی افزونه MapPress به آسانی می توانید در پیشخوان وردپرس به بخش افزونه ها >> افزودن بروید و نام افزونه موردنظر را جستجو، سپس نصب و فعال سازی کنید. در صروت لزوم می توانید از لینک مستقیم افزونه در مخزن وردپرس استفاده کنید.

آموزش نمایش نقشه گوگل در وردپرس با افزونه MapPress

اگر افزونه MapPress رو نصب و فعال سازی کرده اید. حالا وقت آن است که باهم مرحله به مرحله نحوه نمایش نقشه گوگل در وردپرس را دنبال کنیم.

روش کار با این افزونه بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید باز کردن یک نوشته یا برگه جدید است و سپس جعبه MapPress را اضافه کنید تا نقشه گوگل در محل موردنظر نمایش پیدا کند. در ادامه این فرایند را گام به گام توضیح می دهیم.

بررسی تنظیمات افزونه MapPress

قبل از درج نقشه گوگل در وردپرس، پیشنهاد می کنیم ابتدا تنظیمات لازم افزونه MapPress را انجام دهید. مانند تصویر زیر از پیشخوان وردپرس به MapPress >> Setting مراجعه کنید.

بررسی تنظیمات افزونه MapPress
بررسی تنظیمات افزونه MapPress

همانطور که در تصویر مشاهده می کنیم علاوه بر تنظیمات، یک پیشنمایشی از نقشه وجود دارد. که بلافاصه پس از ایجاد تغییرات می توانید پیشنمایشی از نقشه را مشاهده کنید. در این بخش می توایند تنظیماتی از قبیل اندازه نقشه، موقعیت نقشه در صفحه، موقعیت جغرافیای نقشه، تنظیم زوم نقشه و… را اعمال کنید.

نمایش نقشه گوگل در وردپرس با افزونه MapPress

پس از آنکه تنظیمات افزونه MapPress رو انجام دادید، به سادگی مانند تصویر زیر یک برگه یا نوشته در سایت وردپرسی خود باز کنید. سپس در محل موردنظر نماد + رو بزنید. با کلیک بر روی جعبه MapPress Map، جعبه رو در نوشته یا برگه وارد کنید.

قرار دادن نقشه در وردپرس
قرار دادن نقشه در وردپرس

پس از وارد کردن جعبه MapPress، حالا باید یک نقشه جدید با تعریف مختصات نقشه ایجاد کنید. مانند تصویر زیر در جعبه نقشه بر روی New Map کلیک کنید تا صفحه نقشه ظاهر شود.

ایجاد نقشه جدید در MapPress
ایجاد نقشه جدید در MapPress

و در ادامه مانند تصویر زیر می توانید موقعیت مکانی و یا آدرس شرکت و یا کسب و کار خود را مشخص کنید. و بر روی دکمه ذخیره بزنید تا تغییرات ذخیره و نقشه ساخته شود. و در نهایت نوشته یا برگه خود را منتشر و یا بروزرسانی کنید تا نقشه در سایت به نمایش گذاشته شود.

انتخاب موقعیت مکانی در نقشه MapPress
نمایش نقشه و انتخاب موقعیت مکانی در MapPress

بهترین افزونه های نمایش نقشه گوگل

در مقاله امروز نگاهی کلی به افزونه MapPress داشتیم. و با معرفی این افزونه نحوه درج نقشه گوگل در وردپرس رو بررسی کردیم. در صورتی که امکانات و مزایای افزونه فوق، کاربردی نبوده و نیاز شما رو برطرف نکرده است.

در ادامه برای شما کاربران عزیز حلقه وردپرس چند تا از بهترین افزونه های نمایش نقشه گوگل در وردپرس معرفی کرده ایم. که با بررسی امکانات، مزایا و قابلیت کاربردی بودن هر یک، می توانید بهترین آن را برای سایت وردپرسی خود انتخاب کنید.

  • ۱. MapSVG (رایگان و پولی)
  • ۲. WP Google Maps (رایگان)
  • ۳. Google Maps Widget (رایگان)
  • ۴. Simple Google Maps Shortcode (رایگان)
  • ۵. Maps Marker (رایگان)

جمع بندی

امیدواریم آموزش امروز مورد پسند شما کاربران عزیز حلقه وردپرس قرار گرفته باشد. در مقاله امروز به معرفی و آموزش نحوه نمایش نقشه گوگل در وردپرس با افزونه MapPress Maps for WordPress پرداخته شد. و همینطور در پایان آموزش لیستی از بهترین افزونه های نمایش نقشه گوگل در وردپرس معرفی شد.

این آموزش + لیست افزونه ها بدون شک به شما کمک خواهد کرد نه تنها نقشه های گوگل را به آسانی سایت در وردپرسی خود اضافه کنید، بلکه از بین افزونه های معرفی شده، بهترین آن را انتخاب کنید.

منبع: کیت وردپرس
[ad_2]

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

ساخت برگه در وردپرس

با ابزارهای آماده طراحی سایت  کار طراحیسایت بسیار آسان شده بخصوص با…

۱۴۰۱-۱۰-۲۹

دیدگاهتان را بنویسید