صفحه اصلی > آموزش وردپرس : افزونه ایجاد تب در وردپرس

افزونه ایجاد تب در وردپرس

[ad_1]

افزونه ایجاد تب در وردپرس

این روز ها بسیاری از مشاغل و حوزه های مختلف، فعالیت خود را در بستر وب سایت های مختلف پیاده سازی می کنند. وب سایت ها پلتفرم های بسیاری کارآمدی برای دیده شدن حوزه های مختلف هستند. از زمان روی کار آمدن پلتفرم هایی مثل وردپرس دیگر برای راه اندازی یک وب سایت، نیازی به فراگیری دانش کد نویسی نیست. در حال حاضر افزونه های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن ها، می توان بهترین سایت ها را با بهترین امنیت راه اندازی کرد.

آموزش افزونه ایجاد تب در وردپرس

برای پیاده سازی یک وب سایت بهینه، عوامل زیادی بایستی رعایت شود. یکی از عواملی که بسیار برای سایت شما و کاربران آن حائز اهمیت است زیبایی، جذابیت یا به نوعی گرافیک سایت است. شما با استفاده از ترفندهایی علاوه بر جذاب بودن سایت، می توانید خوانایی و مرتب بودن محتوای سایت خود را هم بالا ببرید. با ایجاد تب در سایت، می توان به راحتی محتوا را دسته بندی کرد و فعالیت کاربر سایت را به سهولت بخشید.

با استفاده از افزونه ایجاد تب در وردپرس این کار را می توانید به راحتی هر چه تمام تر انجام دهید. با ایجاد تب در سایت خود، می توانید مقالات، محصولات و چندین ویژگی دیگر سایت خود را دسته بندی کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

افزونه Tab WordPress

اولین افزونه ایجاد تب در وردپرس که می خواهیم به شما معرفی کنیم، افزنه Tab WordPress است. با استفاده از افزونه Tab WordPress می توانید تب های گوناگون با بهترین ظاهر را برای سایت خود ایجاد کنید. این افزونه دارای عملکرد بسیار بالایی است. افزونه Tab WordPress تا کنون بیش از ۲۰ هزار نصب فعال داشته است. در ادامه به آموزش نصب و فعال سازی این افزونه می پردازیم.

آموش نصب و فعال سازی افزونه Tab WordPress

همان طور که گفتیم افزونه Tab WordPress یک افزونه ایجاد تب در وردپرس است. جهت نصب افزونه Tab WordPress، ابتدا به بخش افزونه های وردپرس خود بروید و سپس بر روی گزینه افزودن کلیک کنید. عبارت Tab WordPress را در قسمت جستجو وارد کنید و اقدام به نصب افزونه بکنید.

چگونگی کار با افزونه Tab WordPress

بعد از نصب افزونه ایجاد تب در وردپرس بایستی نحوه کار کردن با آن را یاد داشته باشید. جهت دسترسی به این افزونه بعد از نصب آن، با گزینه Tab Responsive در منوی وردپرس خود رو به رو خواهید شد. برای اضافه کردن تب با استفاده از این افزونه، باید بر روی گزینه Add new Tab کلیک کنید.

با کلیک بر روی گزینه Add new Tab می توانید خاص ترین و بهترین تب را برای خود ایجاد کنید. شما برای هر تبی که می خواهید ایجاد کنید، می توانید قوانین و تنظیمات خاصی را در نظر بگیرید. شما می توانید در کادر موجود در صفحه ایجاد تب، عنوانی را برای تب خود در نظر بگیرید.

بعد از نوشتن عنوان مدنظر می توانید از قسمت Tab Design Templates قالب مدنظر خود را برای تب انتخاب کنید. بعد از این که قالب تب خود را انتخاب کردید، با تنظیماتی رو به رو خواهید شد. در ادامه به ذکر و توضیح این تنظیمات می پردازیم.

Tab title: در این قسمت علاوه بر آن قسمت اول، می توانید عنوانی را برای تب خود در نظر بگیرید.

Tab Description: در این قسمت می توانید توضیحاتی را برای تب مورد نظر درج کنید.

Use WYSIWYG Editor: در این قسمت شما با یک ویرایشگر رو به رو هستید. درواقع در این قسمت می توانید عکس، فیلم و هر محتوای رسانه ای دیگری را برای تب خود انتخاب کنید.

Tab Icon: در این قسمت همان طور که از نامش پیداست، می توانید یک آیکون برای تب خود در نظر بگیرید. همچنین شما می توانید در این افزونه ایجاد تب در وردپرس از چندین ایکون برای تب استفاده کنید.

Display Above Icon: در این قسمت می توانید انتخاب کنید که آیکون شما نمایش داده شود یا خیر.

Delete: همان طور که از نام این قسمت پیداست، می توانید تب مورد نظر را حذف کنید.

Add New Tab: در این قسمت می توانید تب های جدیدی را ایجاد کنید.

Delete All: با استفاده از این قسمت می توانید تمامی تب های موجود را حذف کنید.

 امکانات دیگر افزونه Tab WordPress

همان طور که گفتیم افزونه های ایجاد تب در وردپرس علاوه بر دسته بندی محتوا، زیبایی زیادی را هم به سایت می بخشند. در افزونه Tab WordPress امکانات زیادی برای شخصی سازی تب ها وجود دارند. به طور مثال شما می توانید با استفاده از کد های CSS جلوه های دیگری هم به تب های خود بدهید. از دیگر امکانات افزونه Tab WordPress که می شود از آن ها برای زیبایی های بیشتر استفاده کرد، می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • تعیین رنگ زمینه تب
  • تعیین رنگ فونت تب
  • تعیین فونت عنوان در تب
  • تعیین نمایش آیکون در تب
  • تعیین خطوط تب
  • تعیین نقاط چینش و نمایش تب

این ها تنها موارد اندکی از قابلیت های افزونه Tab WordPress بودند که ما ذکر کردیم. پیشنهاد می کنیم از این افزونه برای ایجاد تب در وردپرس، حتما استفاده کنید.

افزونه Tab Shortcode and Widget

Tab Shortcode and Widget یک افزونه ایجاد تب در وردپرس است. مانند افزونه ای که به شما در بخش قبلی معرفی کردیم، افزونه Tab Shortcode and Widget هم دارای کلی از امکانات است. برای استفاده از این افزونه مانند بخش قبلی، به بخش افزونه ها بروید و اقدام به جستجو و نصب این افزونه کنید.

بعد از نصب این افزونه، گزینه Tab Shortcode and Widget به منوی وردپرس شما اضافه می شود. ماوس خود را بر روی آن گزینه ببرید و در بین گزینه هایی که به شما نشان داده می شود، بر روی گزینه Settings کلیک کنید. سپس شما به بخش تنظیمات هدایت خواهید شد.

در صفحه ای که به آن هدایت می شوید، بر روی گزینه Active Pro Version 7_Day Free trial کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه، افزونه به مدت ۷ روز برای شما به طور رایگان کار خواهد کرد. در غیر این صورت باید با کلیک بر روی گزینه Buy Pro license  اقدام به خرید این افزونه بکنید.

بعد از فعال سازی افزونه، به قسمت ایجاد یک نوشته جدید در وردپرس خود بروید. بعد از مراجعه به بخش ایجاد نوشته جدید، آیکونی به آیکون های موجود اضافه خواهد شد. با کلیک بر روی آن آیکون با منویی از گزینه های مختلف رو به رو می شوید. منو دارای گزینه های زیر خواهد بود:

Number: با استفاده از این گزینه می توانید تعداد تب های مدنظر خود را برای نوشته جدید خود انتخاب کنید.

Style: در این قسمت می توانید به تب خود جلوه های خاصی را جهت زیبایی آن ببخشید.

Tab title: در این قسمت می توانید عنوان مدنظر خود را برای تب تعیین کنید.

Tab Icon: در این قسمت و با استفاده از این گزینه، می توانید آیکونی را برای تب خود انتخاب کنید.

Tab Icon url: در این قسمت می توانید آدرس آیکون مدنظر خود را قرار دهید.

Tab Content: در این قسمت و با استفاده از این گزینه، می توانید محتوای تب خود را انتخاب کنید.

Tab CSS: در این قسمت مانند افزونه قبلی که به شما معرفی کردیم، می توانید با استفاده از دستورات CSS زیبایی و نقش و نگار به تب خود ببخشید.

شما بعد از اعمال این تنظیمات و ایجاد نوشته خود، با کلیک بر روی گزینه انتشار می توانید هم نوشته و هم تب جدید خود را منتشر کنید.

اگر قصد ایجاد یک وب سایت حرفه ای را دارید، باید حتما در صفحات خود از تب های گوناگون استفاده کنید. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما از یک افزونه ایجاد تب در وردپرس استفاده کنید. در این مقاله به آموزش دو افزونه برای ایجاد تب در وردپرس پرداختیم. امیدواریم که بهره کافی را از این مقاله برده باشید.

[ad_2]

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بکاپ گرفتن از سایت وردپرسی به 2 روش کاربردی

پس از طراحی و پیاده سازی سایت مهم ترین کاری که باید…

۱۴۰۳-۰۱-۲۵

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

دیدگاهتان را بنویسید