صفحه اصلی > آموزش وردپرس و افزونه وردپرس : ساخت فرم پرداخت در گرویتی فرم

ساخت فرم پرداخت در گرویتی فرم

فرم پرداخت چیست؟

امروزه انواع مختلفی از فرم ها وجود دارند که در وب سایت ها و بنابر نیاز وب مستران مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این فرم با هدف مشترک ارتباط بهتر و راحت تر با کاربران و بازدیدکنندگان از وب سایت ایجاد می شوند. اما فرم های پرداخت که هدف اصلی از ساخت آنها همانطور که از نام آن پیداست دریافت هزینه از کاربران در مقابل ارائه خدمات یا محصولات می باشند می توانند کاملا سفارشی بر اساس محصولات و خدمات شما ساخته شوند. در این بین افزونه فرم ساز زیادی وجود دارد که می توانید از آنها بهره بگیرید که در این مطلب به ساخت فرم پرداخت را در گرویتی فرم به عنوان یکی از محبوب ترین فرم ساز ها می پردازیم.

ساخت فرم در گرویتی فرم

افزونه گرویتی فرم امروزه در بین وب مستران وردپرسی جایگاه محبوبی پیدا کرده است به طوری که تنها در وب سایت راست چین 3600 بار خریداری شده است! این افزونه شما را قادر می سازد انواع فرم ها با فیلد های مختلف ، قابلیت انتخاب ظاهر دلخواه و ایجاد فرم های چند مرحله ای و شرطی، ساخت فیلد های پیشرفته، قابلیت ساخت فرم و نمایش آن در زمان بندی های مختلف، قابلیت ایجاد انواع فیلد های محاسبه گر (وزنی ، و…)، قابلیت اتصال به درگاه پرداخت دلخواه می باشد. افزونه های درگاه بانکی در وردپرس به تعدا زیادی وجود دارد.

استفاده از افزونه ی قدرتمند gravity forms یکی از روش های ساده برای ساخت انواع فرم می باشد. مدیران وب سایت های وردپرسی می توانند با نصب و سپس فعالسازی افزونه گرویتی فرم به راحتی اقدام به ساخت فرم پرداخت نمایند.

ساخت فرم پرداخت و اتصال آن به درگاه پرداخت در گرویتی فرم  نه تنها کار سخت و پیچیده ای نمی باشد، بلکه تنها با کشیدن و انتقال فیلد مورد نظر به صفحه فرم و بدون یک خط کدنویسیامکانپذیر است.

آموزش ساخت فرم پرداخت در گرویتی فرم

همانطور که پیش تر گفتیم برای ساخت فرم پرداخت در گرویتی فرم اول لازم است این افزونه را از راستچین یا هر مارکت پلیس مجاز دیگری دانلود و در سایت وردپرسی خود نصب کنید.

پس از فعالسازی افزونه گرویتی فرم بخش جدیدی با عنوان فرم ها همانند تصویر زیر ایجاد می شود که لازم است بر روی فرم جدید کلیک نمایید.

ساخت فرم جدید در افزونه گرویتی فرمز

پس از کلیک بر روی این گزینه شما باید نام فرم و توضیحات لازم را وارد نمایید و سپس به صفحه ساخت فرم هدایت خواهید شد. لازم به ذکر است هر کدام از المان یا فیلد هایی که شما برای فرم خود انتخاب نمایید دارای تنظیماتی می باشند که می توانید تا حدود زیادی آن ها را سفارشی سازی کنید و مطابق میل خود تغییر دهید.

اما بخاطر اینکه شما عزیزان قرار است با استفاده از این فرم خدمات یا محصولاتی را به افراد ارائه دهید بایستی پس از انتخاب فیلد های دیگر خود حتما از فیلد محصول در قسمت فیلد های قیمت گذاری استفاده نمایید. همانطور که مشاهده می کنید در تصویر زیر از فیلد هزینه حمل و نقل و محصول تکی در بخش فیلدهای قیمت گذاری  استفاده شده است.

ساخت فرم پرداخت در گراویتی فرم | ساخت فرم پرداخت سفارسی در گرویتی فرمز

پس از قرار دادن این فیلد در فرم خود بایستی تنظیمات آن را اعمال نمایید و محصولات یا خدماتی را که می خواهید از طریق این فرم به فروش برسانید را مانند تصویر بالا ثبت نمایید و سپس تنظیمات خود را ذخیره نمایید. با انجام این کار, ساخت فرم پرداخت در وردپرس و با استفاده از گرویتی فرم انجام شده است بنابراین شما می توانید آن را در وب سایت خود نشر دهید. اما اتصال گرویتی فرم به درگاه پرداخت نیز نیازمند فعالیتی دیگر که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت

اتصال فرم پرداخت به درگاه پرداخت زرین پال در گرویتی فرم

در این بخش از مقاله نیز قصد داریم به آموزش اتصال فرم پرداخت ساخته به درگاه پرداخت زرین پال بپردازیم. زرین پال از درگاه های پرداخت بسیار امن و معروف در ایران می باشد که کاربران بسیاری دارد و شرکت های معتبری نیز از این درگاه پرداخت استفاده می کنند.  این درگاه دارای سیستم گزارش و آمار پیشرفته برای مشاهده روند تغییرات تراکنش های شما بر اساس بازه های زمانی می باشد .

برای اتصال فرم پرداخت ساخته شده به درگاه امن پرداخت زرین پال لازم است ابتدا افزونه پرداخت آنلاین زرین پال برای پلاگین فرم ساز گرویتی فرم نصب و فعالسازی نمایید. این پلاگین از صفحه افزونه گرویتی فرم فارسی قابل دانلود است.

بعد از نصب و فعالسازی این افزونه، گزینه زرین پال به منوی فرم پیشخوان اضافه می شود. در صورتیکه پیکر بندی درگاه پرداخت انجتم نشده باشد، می توانید مستقیما از همین برگه و کلیک بر روی دکمه تنظیمات اقدام کنید. در تصویر زیر تنظیمات درگاه پرداخت زرین پال را مشاهده می کنید.

ساخت فرم پرداخت با افزونه گرویتی فرم | ساخت فرم پرداخت زرین پال

مرچنت کد را از صفحه کاربری زیرن پال دریافت کپی و در محل مورد نظر وارد کنید.

دریافت مرچنت کد زرین پال برای ساخت فرم پرداخت در گرویتی فرم

پس از آن بر روی زرین پال > افزودن جدید را کلیک کنید. حالا از بین فرم های ایجاد شده برای پرداخت یکی را که برای درگاه زرین پال ایجاد کرده اید انتخاب کنید. ما فرم زیر را تنها با سه گزینه انتخاب درگاه، هزینه حمل و نقل و مشخصات محصول ایجاد کردیم.

ساخت فرم پرداخت در گراویتی فرم

بعد از آن نوبت به تنظیم درگاه با انتخاب گزینه های هر درگاه میرسد. برای اینکار منوی فرم پیشخوان> زرین پال> تنظیمات را انتخاب کنید و وارد تب زیرن پال شوید. سپس یک فید جدید ایجاد و مطابق تنظیمات تصویر زیر درگاه زیرن پال را بعد از فعال کردن منطق شرطی پیش روید.

پیکربندی زیرن پال برای ساخت فرم پرداخت در گرویتی فرم

برای سایر درگاه هایی که متصل به گرویتی فرم هستند همین کار را انجام دهید. به عنوان مثال در قالب آسترا اینکار را انجام داده ایم. تنظیمات اعلان و پیام تائیدیه پرداخت یا عدم پرداخت موفق را می توانید در همین بخش تنظیمات انجام دهید.

بعد از آن برگه جدیدی ساخته و فرم پرداخت را درون آن قرار دهید و نتیجه را مشاهده کنید.

طراحی فرم پرداخت در گرویتی فرم

ساخت فرم پرداخت در گرویتی فرم با استفاده از درگاه زرین پال

سخن نهائی

افزونه گرویتی فرم نیز به دلیل راحتی کار و سادگی که دارد توانسته است در بین وب مستران وردپرسی طرفداران زیادی پیدا کند. افراد زیادی برای ساخت فرم های مختلف به خصوص ساخت فرم پرداخت از این افزونه استفاده می کنند. در این مطلب راجع به ساخت فرم پرداخت در گرویتی فرم با استفاده از درگاه پرداخت زرین پال صحبت شد. امیداوریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی دارید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بکاپ گرفتن از سایت وردپرسی به 2 روش کاربردی

پس از طراحی و پیاده سازی سایت مهم ترین کاری که باید…

۱۴۰۳-۰۱-۲۵

مقایسه افزونه رنک مث و یواست سئو

قرار گرفتن در لینک های اول گوگل یکی از مهمترین اقدامات برای…

۱۴۰۳-۰۱-۲۰

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

  1. سلام
    یک سوال دارم . چطور میتونم محصولات ووکامرس رو به گراویتی فرمز متصل کنم.
    مثلا مشتری بیاد دوتا فیلد پرکنه و محصول مورد نظرش نمایش داده بشه
    حتی بتونه لیستی از محصولات رو ببینه
    یا به سبدش اضافه کنه

  2. سلام. آیا میتوان سابقه خرید را همانند ووکامرس به بخش حساب کاربری منتقل کرد؟
    در این صورت کاربر بداند که چه چیزهایی را مثلا در طول یکسال گذشته خریداری کرده است
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید