صفحه اصلی > سئو : چطور آمار بازدید سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

چطور آمار بازدید سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

سوالی با بیش از هزاران پاسخ و راه حل های متعدد! اصلا چرا به دنبال افزایش بازدید سایت خود هستیم؟ اولین جوابی که به ذهن میرسد بازدید بیشتر = فروش بیشتر است. این فروش میتواند فروش هر کالا یا خدمتی باشد. مگر ممکن است سایتی با هر هدفی طراحی شود ولی نخواهد بازدید داشته باشد ؛ از واضح بودن این امر میگذریم و وارد اصلی ترین و کلیدی ترین راه حل های افزایش بازدید سایت وردپرس خود میشویم . این راه حل را شاید خیلی شنیده باشید ولی اینجا فقط قصد گفتن یک راه حل را نداریم به صورت جزئی به تک تک مسائل گفته شده میپردازیم و باهم یاد میگیریم هر راه حلی چگونه پیاده سازی میشود.

1.افزایش بازدید سایت فقط و فقط با تولید محتوای صحیح

فرقی نمیکند چه سایتی دارید همیشه موضوعاتی مرتبط با هدف و نوع سایت شما وجود دارد که میتواند برای کاربر جذاب باشدحتی اگر کاربر برای خواندن به سایت شما نیامده باشد ، زمانی کوتاه برای خواندن مطلب یا مقاله شما صرف کند . همین الان با ذکر همین نکته ساده به یکی از مهم ترین فاکتور های گوگل رسیدیم ، درگیر کردن کاربر در سایت و بالابردن زمان ماندن او در سایت ، چرا این زمان برای ما طلایی و با ارزش است؟ گوگل برای ماندن هر کاربر در سایت فاکتور زمانی درنظر گرفته که هرچه مدت زمانی که کاربران در سایت شما میمانند بیشتر باشد سئو سایت ارتقاء و در نتیجه بازدید شما افزایش پیدا میکند.

چطور آمار بازدید سایت وردپرس را افزایش دهیم؟ چطور تولید محتوای جذاب بکنیم؟ تولید

محتوای جذاب در کنار رعایت اصول سئو : چرا میگوییم در کنار رعایت اصول سئو چون در واقع به یک شمشیر دو لبه میرسیم اگر محتوایی در راستای ارتقای سئو سایت در نتیجه افزایش بازدید سایت نباشد یا سئو سایتی با تولید محتوای جذاب همراه نباشد هیچ امتیازی دریافت نمیکنید.پس این دو را بخواهید فقط همراه هم! فرض کنید میخواهیم محتوایی در راستای موضوع مرتبط با سایت خود ایجاد کنیم

  6قانون طلایی:

فراموش نمیکنیم این نکات از پایه ای ترین و مهم ترین نکات اصول سئو در محتوا نویسی هستند پس خوب درک کنید و آنها را به کار بگیرید تا متوجه طلایی بودنشان شوید.

  • انتخاب عنوان ابزاری جادویی برای جلب توجه کاربر

اهمیت انتخاب عنوان صفحه ای که در حال تولید محتوا برای آن هستیم تا حدی زیاد است که در اولین قانون طلایی می گنجد.اگر این عنوان متناسب با محتوای داخل ، در برگیرنده موضوع و و تشکیل شده از اعداد و حروف مثبت و صفاتی باشد شانس جذب کاربر را دو چندان میکند. در نظر بگیرید کاربر در چند ثانیه 20 لینک با عنوان های گوناگون میبیند . با انتخاب عنوان جذاب ، اولین لینک انتخابی کاربر باشید.

  • متا یا توضیحات هر صفحه آینه تمام قد از محتوای شما

از نوشتن متا یا توضیحات هر صفحه ساده عبور نکنید با انتخاب کلمه کلیدی در ابتدای متای خود ) شانس بیشتر برای دیده شدن ( و اشاره درست و صحیح به محتوای صفحه ، شانس کلیک کاربر را بالا می برید . حدود 160 کاراکتر برای ایجاد توصیف دقیقی از محتوای خود فرصت دارید.

  • تگ H1 اولین چیزی که بعد از کلیک کاربر جلب توجه میکند.

دو رویکرد وجود دارد نام صفحه یا همان عنوان با تگ H1  یکی باشد که اشتباه نیست ولی آنچه انتخاب عاقلانه تری است رویکرد دوم متفاوت انتخاب کردن این دو از هم میباشد.فرصت استفاده از کلمات کلیدی هدف در هر دو وجود دارد و میتوان از عنوان صفحه  برای حس کنجکاوی کاربر در زمان کلیک کردن و از تگ H1  برای ترغیب به خواندن کل محتوا استفاده کرد .تگ های H2  تا  : H6 دیگر تگ ها دکوری نیستند باید از آن ها هم استفاده کنید ، ریزتر شدن عنوان ها عامل دنبال کردن محتوا برای کاربر هستند . این تگ ها بسیار مورد توجه ربات های گوگل  هستند پس به جا استفاده کنید.

  • نگارش متن و استفاده از دستورالمعل های نگارشی

هر زمانی محتوایی تولید کردید چندین بار آن را برای خودتان بلند بلند بخوانید . اگر فهمیدید چه نوشته اید از کاربر توقع داشته باشید آن را بخواند .سعی کنید محتوایی بدون غلط با جمله بندی صحیح و با رعایت اصول نگارشی بنویسید تا کاربر جملات را به درستی درک کند و تا آخر مقاله و محتوا شما را دنبال کند .از بولد کردن کلمات کلیدی ، رنگی کردن آن ها غافل نشوید . هرچند به طور رسمی از طرف گوگل این ادعا به رسمیت شناخته نشده ولی نسبت به تجارب دیگران بی تفاوت نباشید.

  • تصاویر و ویدئو ها مروارید محتوای شما

هرگز محتوایی که عکس های مرتبط با محتوا یا ویدئویی مرتبط ندارد را ایجاد نکنید . بخشی از مطالب مقصود خود را در قالب اینفوگرافیک بیاورید یا هیچ وقت معجزه صوت و تصویر باهم را فراموش نکنید . محتوای خود را در قالب ویدئو به اشتراک بگذارید تا شاهد افزایش بازدید محتوای خود باشید  .متن جایگزین یا همان خاصیت alt  بسیار در ارتقای سئو سایت شما موثر هستند همیشه آن ها را تکمیل کنید.

  • لینک دهی ، لینک دهی ، لینک دهی

چندبار دیگر بنویسم لینک دهی تا اهمیت این مورد آشکار شود نمیدانم

  • نکات مهم درباره این موضوع مهم:
  • لینک ها به سایت های معتبر ، دارای رنک الکسا ، و مرتبط با موضوع باشد.
  • لینک داخلی بی فایده ایجاد نکنید که کاربر بین صفحات داخلی شما گیج و گم شود.
  • از کلمات کلیدی و عبارت های کلیدی یکسان برای لینک دهی استفاده کنید.

اگر از بخش تولید محتوا عبور کنیم به دیگر راه حل های افزایش بازدید سایت وردپرسی می پردازیم.

2.شبکه های اجتماعی تونل میانبر برای رسیدن به هدف

اگر از شبکه های اجتماعی استفاده نمیکنید همین الان رسیدن به هدف یا همان بالا بردن بازدید سایت را فراموش کنید. بله لطفا اگر از قدرت و اهمیت شبکه های اجتماعی دور هستید یا هنوز برای سایت خود در آپارات ، اینستاگرام ، لینکدین ، گوگل پلاس و… حساب کاربری نساخته اید فراموش کنید که میخواهید بازدید سایت خود را افزایش دهید . هرچقدر مطالبی مفید ، متناسب با نیاز کاربر ، نو و سرشار از ایده پردازی بنویسید ولی آن را در شبکه های اجتماعی تبلیغ نکنید ، ترافیکی برای سایت خود به ارمغان نمی آورید. بهتر از بگویم شانس کمتری دارید . از شبکه های اجتماعی به عنوان یک نردبان برقی استفاده و به محض تولید محتوا در سایت در شبکه های اجتماعی از آن یاد و با جملات ترغیب کننده کاربر را به سمت سایت خود بکشانید.

کدام شبکه اجتماعی بهترین است:

جواب این سوال فقط و فقط وابسته به نوع سایت شما است. اما اگر کسب و کار بدون واسطه دارید اینستاگرام بهترین گزینه پیش روی شماست .

3اگر سایتی دارید و برای ارتقای سرعت آن قدمی برنداشته اید بدانید و آگاه باشید که رمز اصلی برای جذب کاربر به سایت شما و ماندن او در سایت سرعت لود صفحه اصلی

4.اگر هزینه مطرح نیست ، رپورتاژ آگهی

هر روشی مانند رپورتاژ آگهی یا تبلیغات بنری که از سایت های معتبر و پر بازدید استفاده میکند میتواند بازخورد بسیار بالایی داشته باشد .رپورتاژ آگهی یا تبلیغات بنری چیست :تبلیغات بنری نوعی رپورتاژ آگهی است که باید یک سایت پر بازدید را انتخاب کنیم و از آن بخواهیم بنر اصلی سایت خود را برای مدت زمانی جهت تبلیغ سایت شما در اختیارتان بگذارد که بسته به سایتی که برای تبلیغات انتخاب کرده اید هزینه ای متفاوت باید پرداخت کنید.رپورتاژ آگهی هم مانند تبلیغات بنری می باشد منتهی این تبلیغ در هرجای سایت مقصد ممکن است قرار بگیرد با قیمت های مختلف!!در مورد آگهی بیشتر بخوانید.

نکته مهم :

حتی اگر از این طریق ترافیکی به سمت سایت خود روانه میکنید ولی سایتی مفید و بی نقص ندارید توقع اثرات طولانی مدت نداشته باشید. اول سایت خود را بسازید برایش زحمت بکشید محتوا ایجادکنید از نظر سئو آن را تقویت کنید سپس به فکر تبلیغات در سایت های دیگر بیفتید.

افزونه آمار بازدید از سایت وردپرس    

همیشه باید هنگام انتخاب افزونه ها وسواس به خرج دهید زیرا از میان افزونه های متعددی که برای یک هدف مشخص ساخته شده اند همه مناسب برای هر سایتی با هر قالبی نیستند. اگر بخواهیم یک جمع بندی مفید بین تمامی افزونه ها برای آمار بازدید سایت وردپرس داشته باشیم به دو گزینه نهایی میرسیم.

WP Statistics افزونه

افزونهwp statistics  از دیتابیسGeoLite2  متعلق به سایتMaxMind  استفاده میکند که آمار و نتایج بدست آمده از آن دقت بالایی دارد و یکی از افزونه های محبوب برای آمار بازدید سایت وردپرسی محسوب میشود. ولی تنها عیب این افزونه درگیر کردن زیاد منابع وcpu  است که با توجه به نیاز و امکاناتی که در اختیار وبمستران قرار میدهد میتواند انتخاب شود . یکی از مزایای این افزونه نسبت به رقبا در این است که در این افزونه امکان شناسایی نقش های وردپرسی وجود دارد که میتوان شمارش بازدید نقش های وردپرس را حذف کرد تا آمار دقیق تری نسبت به میزان بازدید های سایت خود داشته باشیم.

امکانات این افزونه شامل:

  • سوابق داده بازدید کنندگان شاملIP
  • سایت مراجعه کننده
  • مرورگر کاربر
  • موتور جستجوی کاربر
  • سیستم عامل کاربر
  • کشور و شهر کاربر
  • نمودار های خیره کننده و آمار بصری
  • تعداد بازدیدکنندگان از هر موتور جستجو
  • 10مرورگر رایج و برتر
  • 10کشور برتر یا بیشترین بازدید کننده
  • 10صفحه با بازدید بالا

 

سخن آخر

ولی پیشنهاد ما به شما برای بهترین روش دستیابی به آمار بازدید سایت وردپرسی این است که از افزونه ای که آمار بازدید را درون سایت وردپرسی شما حفظ میکند استفاده نکنید ؛ زیرا وقتی سرویس قدرتمند و گسترده ای همچون گوگل آنالیتیکس وجود دارد که میتواند آمار وبسایت شما را آنلاین و کامل و دقیق نشان دهد . شما را از هر افزونه ی دیگر بی نیاز میکند.اکنون شما میدانید

 

لینک مرتبط

 

 

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

مقایسه افزونه رنک مث و یواست سئو

قرار گرفتن در لینک های اول گوگل یکی از مهمترین اقدامات برای…

۱۴۰۳-۰۱-۲۰

تست سرعت هاست

آیا می دانستید که بیشترین نرخ تبدیل مربوط به صفحات سایتی است…

۱۴۰۲-۰۹-۰۷

آیا المنتور برای سئو خوب است؟

درک این که آیا المنتور برای سئو خوب است آسان نیست حتی…

۱۴۰۲-۰۷-۲۹

دیدگاهتان را بنویسید