صفحه اصلی > آموزش وردپرس : آموزش افزونه گراویتی فرم Gravity Forms و ساخت فرم حرفه ای

آموزش افزونه گراویتی فرم Gravity Forms و ساخت فرم حرفه ای

در مقاله امروز با آموزش افزونه گراویتی فرم Gravity Forms و ساخت فرم حرفه ای در وردپرس همراه شما کاربران عزیز حلقه وردپرس هستیم.

آیا به دنبال یک افزونه فرم ساز حرفه ای برای سایت وردپرس خود هستید؟ افزونه گراویتی فرم (Gravity Forms) در میان برترین افزونه های فرم ساز وردپرس قرار می گیرند. افزونه فرم ساز Gravity Forms از مدت ها قبل به عنوان قوی ترین افزونه فرم ساز برای وردپرس شناخته شده است. از این رو مورد استفاده و اعتماد بسیاری از بزرگترین برندهای تجاری قرار گرفته است.

در مقاله امروز به بررسی و آموزش افزونه گراویتی فرم پرداخته ایم. و سپس در ادامه روش ساخت فرم حرفه ای با این افزونه عالی را به شما کاربران عزیز به صورت عملی نشان خواهیم داد.

ویژگی ها و مزایای افزونه گراویتی فرم

بدون شک، Gravity Forms پر مزیت ترین پلاگین فرم ساز وردپرس در بازار است. از فرم های واکنشگرا گرفته تا فیلتر هرزنامه و محاسبات پیشرفته تا درگاه های پرداخت. فرم های گراویتی تمام امکاناتی که برای ساختن یک فرم آنلاین با سهولت نیاز دارید ارائه می کند. اگر بوجه کافی برای خرید نسخه حرفه ای افزونه گراویتی را دارید، این افزونه یک ابزار فوق العاده ارزشمند برای سایت وردپرسی شما خواهد بود. گراویتی فرم برای کاربرانی که نیاز دارند فرم های پیچیده ای در سایت وردپرس بسازند بسیار مناسب خواهد بود. بیایید نگاهی به برخی از ویژگی های شگفت انگیز ارائه شده توسط Gravity Forms بیندازیم. در ابتدا افزونه گرویتی فرم را از لینک زیر دانلود کنید و ادامه آموزشش را همراه ما باشید:

دانلود افزونه گرویتی فرم

برخی از ویژگی های Gravity Forms

  • ۳۰ فیلد فرم: این مجموعه دارای طیف گسترده ای از زمینه های فرم است. که به شما کمک می کند هر نوع فرم وردپرس را با سهولت بسازید.
  • فرم واکنشگرا: فرم های گراویتی در همه دستگاه ها، از جمله دسکتاپ، موبایل و تبلت کاملا رسپانسیو و عالی به نمایش گذاشته می شود.
  • امکان شرطی: امکان نمایش و یا مخفی سازی فرم ها بر اساس انتخاب کاربران
  • اعلان های ایمیل: اعلان های ایمیل شما را هر زمان هنگام ثبت و ارسال فرم مطلع می کند.
  • فیلتر هرزنامه: با استفاده از گزینه های reCaptcha، Really Simple Captcha و Akismet از ارسال فرم های هرزنامه جلوگیری کنید.
  • بارگذاری پرونده(آپلود فایل): با Gravity Forms امکان آپلود فایل ها توسط کاربران را فراهم کنید.
  • ذخیره و ویرایش: یک فرم را ذخیره کنید و در صورت لزوم برای تکمیل فرم می توانید آن را ویرایش و کامل کنید.
  • زمان بندی و محدود سازی فرم: تعداد ورودی هایی که یک فرم می تواند دریافت کند را محدود و زمان بندی کنید.
  • امکان ادغام: فرم سایت خود را با هر برنامه آنلاینی که می خواهید با آن کار کنید، متصل کنید.
  • فرم های پیشرفته: آیا می خواهید به کاربران اجازه دهید بدون ارائه دسترسی به پیشخوان وردپرس، یک پست وبلاگ برای بررسی ارسال کنند؟. با استفاده از گراویتی فرم در سایت خود می توانید این فرایند رو اجرا کنید.

نصب افزونه گراویتی فرم Gravity Forms

نصب افزونه گراویتی فرم Gravity Forms

جهت نصب افزونه گراویتی فرم Gravity Forms می توانید مستقیما به لینک افزونه در مخزن وردپرس مراجعه کرده و فرایند نصب را با دانلود افزونه انجام دهید. و یا از پیشخوان وردپرس از بخش افزونه ها >> افزودن نام افزونه مورد نظر یعنی “گرویتی فرم” را جستجو کنید.

لطفا توجه کنید در هنگام جستجو نام افزونه دقیقا کلمه “گرویتی فرم” را مانند نمونه جستجو کنید.

ساخت فرم در وردپرس با گراویتی فرم

برای ساخت فرم با گرویتی فرم بابتدا افزودن فرم جدید را بزیند و یک فرم خالی ایجاد کنید

منو Gravity Forms

افزونه گراویتی فرم منوی جدیدی با نام “Forms” به نوار کناری پیشخوان وردپرس شما اضافه می کند. از آن بخش می توانید ورودی های فرم را مشاهده کرده، پلاگین را پیکربندی کرده و فرم جدیدی ایجاد کنید. با کلیک بر روی Add New بالای صفحه، اولین فرم خود را ایجاد کنید.

ایجاد فرم جدید با گراویتی فرم

بعد از نامگذاری فرم، ارائه توضیحات لازم، بر روی دکمه Create Form کلیک کنید تا فرم ایجاد شود. مرحله بعدی افزودن اولین فیلد است.

افزودن اولین فیلد به فرم

با کلیک بر روی دکمه فیلد کافی است آن را به فرم خود اضافه کنید. پس از آن، فقط فیلدها را بکشید و رها کنید تا ترتیب یا موقعیت آنها تغییر کند.

سفارشی سازی هر فیلد

پس از افزودن فیلدی به فرم خود، می توانید با کلیک بر روی آن، آن را سفارشی کنید. از طریق تنظیمات عمومی General، می توانید برچسب را تغییر داده و توضیحاتی را برای این قسمت وارد کنید.

تنظیمات عمومی هر فیلد General

 

تنظیمات قسمت زیر برگه Appearance به شما این امکان را می دهد که برای کمک به هدایت کاربران در مسیر درست، محتوای متغیرها را اضافه کنید. همچنین می توانید یک پیام اعتبار سنجی سفارشی وارد کنید تا متن پیش فرضی را که در صورت عدم پر شدن یک قسمت نمایش داده می شود، بازنویسی کنید.

سایر تنظیمات ظاهری شامل: انتخاب یکی از سه اندازه زمینه از پیش تعیین شده و افزودن یک کلاس CSS سفارشی برای ایجاد تغییرات در سبک طراحی پیش فرض است

تنظیمات Appearance فیلد

 

در تنظیمات قسمت Advanced می توانید تنظیماتی از قبیل برچسب مدیر سفارشی، مقادیر پویا، آدرس IP کاربر، تاریخ فعلی، یا عنوان یا شناسه پستی که فرم در آن تعبیه شده است.

تنظیمات Advanced فیلد

 

پس از پیکربندی یک قسمت، می توانید به قسمت بعدی بروید تا ساخت فرم خود را ادامه دهید. همچنین می توانید فرم خود را در هر مرحله پیش نمایش کنید تا ببینید که چگونه به نمایش گذاشته می شود.

جمع بندی

امیدواریم آموزش افزونه گراویتی فرم مورد پسند شما کاربران عزیز حلقه وردپرس قرار گرفته باشد. Gravity Forms یک پلاگین فوق العاده است. در واقع هیچ محدودیتی در ساخت انواع فرمهایی که می توانید ایجاد کنید وجود ندارد. تنظیمات و گزینه های دقیق این افزونه به شما امکان کنترل کامل نحوه عملکرد فرم ها را می دهد.

آیا گراویتی فرم را برای وب سایت خود انتخاب می کنید؟ اگر پاسخ شما بله است، بدون شک انتخاب خوبی کرده اید. اما اگر به فرم های ساده مانند ایجاد یک فرم تماس استاندارد احتیاج دارید، افزونه هایی مانند Contact Form 7 یا WPForms Lite که رایگان هستند، می تواند برای شما گزینه های بهتری باشد.

با این حال، اگر به چیزی بیش از یک فرم تماس ساده نیاز دارید، فرم های گراویتی Gravity Forms به شدت توصیه می شوند!

مقالات مرتبط با این پست

ساخت فرم شرطی در گرویتی فرمز

آموزش ساخت فرم تماس حرفه ای در گرویتی فرم

ساخت فرم پرداخت در گرویتی فرم

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

ساخت برگه در وردپرس

با ابزارهای آماده طراحی سایت  کار طراحیسایت بسیار آسان شده بخصوص با…

۱۴۰۱-۱۰-۲۹

دیدگاهتان را بنویسید