صفحه اصلی > اخبار و بروزرسانی ها و سئو : ساخت آزمون آنلاین با اسکریپت آزمون ساز آنلاین

ساخت آزمون آنلاین با اسکریپت آزمون ساز آنلاین

مهمترین نیاز امروزه افراد باتوجه به شرایط های پیش رو، برگزاری کلاس های آنلاین وآزمون ها به صورت مجازی است که همین امر باعث صرفه جویی در زمان و کم شدن هزینه ها و رفت و آمد شده است. آزمون ساز آنلاین نه تنها برای شخص آزمون دهنده مفید می باشد بلکه آزمون به صورت خودکار نتیجه را سریعتر اعلام میکند. معمولا افرادی که شاغل هستند و در شهر های دور از محل زندگی باید تحصیل کنند معمولا از این قابلیت استفاده میکنند.

حتما تا اینجا این سوال برایتان پیش آمده که آزمون ساز آنلاین چیست؟پلتفرمی برای برگزاری آزمون مجازی که با شرایط و قوانینی که آزمون گیرنده در آن قرار میدهد میتوان آزمون داد.

 

آزمون ساز های آنلاین گوگل و برنامه هایی مثل پرس لاین جزء یکی از برنامه های کاربردی محسوب می شود که کاملا رایگان امکان ساخت پرسشنامه، آزمون آنلاین، دعوتنامه و … رو در اختیار کاربران قرار میدهد.اما برای ایجاد یک آزمون ساز آنلاین با قوانین خاص،استفاده از اسکریپت های آزمون ساز بسیار الزامی است.

ویژگی های آزمون ساز ها عبارتند از:

1) زمانبندی خودکار

این قابلیت باعث شده آزمون گیرنده بتواند برای هر سوال به صورت جداگانه یا کلی زمان خاصی تعیین کند.این زمانبندی شامل زمان ورود افراد به کلاس مجازی یا برگزراری آزمون میباشد.

2) مدیریت داده ها

اساتید میتوانند با نگهداری فایل های آزمون، صوت و اسناد pdf در زمان های بعدی مجدد استفاده کند.

3) ریسپانسیو بودن برنامه

یکی از قابلیت های مهم که باعث شده آزمون ساز کاربر پسند باشد همین گزینه ریسپانسیو بودن آن است چون همه کاربران به یک نوع دستگاه برای یادگیری و آزمون استفاده نمیکنند.

4)محدودیت ورود افراد متفرقه

این خصوصیت باعث شده افراد با یوزر پسورد های شخصی یا با قابلیت موقعیت یابی برنامه آزمون ساز، فقط افراد مشخص شده وارد این  سامانه آزمون ساز آنلاین شوند.

5)sort شدن سوالات براساس سطح دشواری

این قابلیت در سامانه آزمون آنلاین به ایجاد آسان چند نوع سوال مختلف مثل سوال­ های تک کلمه­ ای، تشریحی، چند گزینه ­ای، تشریحی و آزمون­ های کوتاه کمک می­ کند و برای محاسبه­ ی آسان آنها را با سیستم نمره ­بندی و نمره منفی مرتبط می­ کند. تعیین سطوح مختلف دشوار بودن (آسان و سخت) نیز برای روش ­های متمایزتر برگزاری امتحانات امکان پذیر است.

6)قابلیت شخصی سازی

بدین مفهوم است که آزمون گیرنده می تواند هرگونه قوانینی برای برگزاری آزمون خود بگذارد.

7)بالا بودن امنیت آزمون

همیشه راجع به این برنامه ها سوال پیش می آید که آیا برگزاری آزمون به صورت مجازی از سلامت کامل برخورداراست؟؟؟در پاسخ باید بگوییم یکی از روش هایی که آزمون گیرنده استفاده میکند رندم سازی (تصادفی) سوالات است و روش دیگر زمان بندی برای پاسخ به هرسوال و غیرفعال کردن سوالات بعدی قبل از پاسخگویی به سوال جاری می باشد.قرار دادن تایمر برای استارت و پایان برنامه

8)ادغام سازی با سیستم یادگیری

برای سهولت استفاده کاربران سیستم یادگیری و کلاس های مجازی با سیستم آزمون آنلاین را ادغام کرده اند تا کاربر برای ارتباط از برنامه های زیادی استفاده نکند.

9)قابلیت استفاده از المان های ریاضی و زبان انگلیسی

این قابلیت هم برای آزمون های اختصاصی استفاده میشد هم آزمون های عمومی.

10)خروجی ریز نمرات

بعداز به اتمام رسیدن کلاس های مجازی و برگزاری آزمون ها میتوان در پنلی که برای افراد تعبیه شده عملکرد کلاسی و نتایج آزمون را میتوان در آن مشاهده کرد.

  نکته: اگر سوالات نیاز به پاسخ تشریحی داشته باشد بعداز آزمون بررسی میشود.

نوع آزمون هایی که میتوانید ایجاد کنید عبارتند از:
  • آزمون تصویری
  • آزمون کلید واژه ای
  • آزمون حدس کلمه
  • آزمون تحلیلگر مالی
  • آزمون تشریحی
  • آزمون ترتیبی
  • آزمون تطبیقی
  • آزمون چند گزینه ای
  • آزمون ویژوال بیسیک
  • آزمون WORD
  • آزمون تست
  • آزمون ترکیبی
  • و…….

به طور کلی میتوانید برای برگزاری آزمون ها قوانین خود را جهت تنظیمات اعمال کنید.اکنون که با مفهوم آزمون ساز آشنا شدید  برای  آشنایی بهتر با محیط و نصب برنامه اسکریپت آزمون ساز میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://www.rtl-theme.com/azmoon-bartar-script/

 

 

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

مقایسه افزونه رنک مث و یواست سئو

قرار گرفتن در لینک های اول گوگل یکی از مهمترین اقدامات برای…

۱۴۰۳-۰۱-۲۰

تست سرعت هاست

آیا می دانستید که بیشترین نرخ تبدیل مربوط به صفحات سایتی است…

۱۴۰۲-۰۹-۰۷

طراحی صفحه محصول در قالب وودمارت

قالب وودمارت یک قالب ویژه است که برای ساخت فروشگاه‌های آنلاین با…

دیدگاهتان را بنویسید