صفحه اصلی > سئو و قالب وردپرس : با یک قالب وردپرس خوب به رتبه های بالای گوگل پرش کنید

با یک قالب وردپرس خوب به رتبه های بالای گوگل پرش کنید

بهترین قالب وردپرس از نظر سئو

پس از ایجاد یک وب سایت، می خواهید صفحات سایت شما توسط کاربران در وب پیدا شود. برای اطمینان از این امر، باید نکات بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO هم در طراحی قالب وردپرس و هم توسط شما در نوشتن مطالب، درج محصولات و کلیه پست تایپ ها رعایت شود. برای همین شما را با بهترین قالب های وردپرس از نظر سئو آشنا می کنیم.

صاحبان کسب و کارها بعد از راه اندازی سایت به فکر سئو آن می افتند که در برخی موارد بسیار دیر شده است. برخی از سایت ها با اشتباهات زیادی ساخته می شود که اجازه پیدا کردن و فهرست بندی محتوای سایت را برای موتور های جستجو دشوار یا غیر ممکن می کنند. در نتیجه کاربران سایت های آنها را در نتیجه جستجو نمی بینند. یک سایت بهینه سازی نشده مثل جاده ای است که در بین درختان گم شده است و هیچ تابلویی برای راهنمایی به ورود به آن ندارد.

آن قالب وردپرس که برای سایت خود انتخاب می کنید می تواند در رتبه شما در نتایج موتور جستجو تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. در این مطلب شما را با بهترین پوسته های وردپرس از نظر سئو (Seo friendly) آشنا می کنیم. بهترین و سریعترین قالب های وردپرس.

کاربران چطور سایت شما در نتایج جستجوی گوگل پیدا می کنند؟

این سوالی است که به عنوان سازنده سایت باید قبل از راه اندازی آن از خودتان بپرسید، سپس در طی تمام مراحل ساخت سایت مثل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، بلاگ و ساخت برگه ها همواره در نظر داشته باشید. درک اینکه موتورهای جستجو چطور کار می کنند به انتخاب قالب وردپرسی سئو شده و ساخت استراتژی سئو به شما کمک می کند.

اصولا موتورهای جستجو به روش زیر عمل می کنند:

با راه اندازی سایت، ربات های موتورجستجو با عنوان “عنکبوت” صفحات را پیدا کرده و آنها را می خزند و از پیوندی به پیوند دیگری می روند. آنها سعی می کنند اطلاعات مربوط به هر صفحه را درک کنند، سپس این اطلاعات در فهرست جستجو (SER) ذخیره می شوند. بنابراین با جستجو کردن یک عبارت در گوگل هزاران صفحه که حاوی اطلاعاتی در مورد عبارت شماست نمایش داده می شود.

اینکه شما در صفحه اول یا 48 باشید، به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از مهمترین آنها ساخت سایت بر اساس اصول سئو تکنیکال و رعایت استانداردهای کیفی است که موتورهای جستجو تعیین می کنند. در ادامه به برخی از مهمترین فاکتورهای قالب وردپرس سئو شده اشاره می کنیم.

اصول و استاندارد های تکنیکال در انتخاب بهترین قالب وردپرس از نظر سئو

1: کدنویسی صحیح قالب وردپرس

کدنویسی استاندارد و بروز و سازگار با تمامی مرورگرها یکی از عوامل کسب رتبه بالاتر در موتور جستجو است. بررسی کنید کدهای HTML و CSS قالب با تمام دستگاه های موبایل، تبلت و دسک تاپ سازگار باشد و نمایش صحیحی داشته باشد. در بسیاری از ابزارهای آنلاین از قبیل سرچ کنسول می توانید بررسی کنید که ساختار سایت شما صحیح است یا خیر.

2: سرعت سایت

زمان لود سایت از اساسی ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است زیرا در تجربه کاربری نقش مهمی دارد. به عبارت دیگر موتور جستجو سایت های سریعتر را بیشتر دوست دارد. برای این منظور قالبی که انتخاب می کنید باید css، تصاویر و رسانه های شما بهینه باشند. از هاست با سرعت بالا استفاده کنید. بهترینن سرعت 2 ثانیه است.

شما می توانید سرعت سایت یا قالب منتخب خود را در Pingdom Website Speed Test بسنجید.

3: قالب رسپانسیو

بیش از 50 درصد ترافیک سایت ها از طریق موبایل است، اگر نمایش سایت در موبایل مناسب نباشد تقریبا نیمی از بازدیدکنندگان را از دست می دهید. و به این نکته بسنده می کنیم که گوگل در ابتدا نسخه موبایلی سایت را ایندکس می کند. بنابراین پاسخگویی سایت نیز یکی از فاکتورهای مهم در سئو وSERP است.

از طریق Google Webmasters Tools می توانید رسپانسیو بودن قالب وردپرسی خود را بررسی کنید.

4: یکپارچگی با شبکه های اجتماعی

وقتی یک قالب وردپرسی را انتخاب می کنید، یکپارچگی با شبکه های اجتماعی FaceBook, LinkedIn, Youtube, Google+ Pinterest, Instagram را در نظر بگیرید. این مورد به سئو ارتباطی ندارد اما یک کانال بسیار مهم برای جذب بازدید کننده است که ارتباط نزدیکی با سئو دارد.

5: ساختار سایت

روش های لینک دهی صفحات به هم باید بخشی از برنامه ریزی وب سایت شما باشد. ساختار خوب، لینک دهی داخلی و محتوا به خزیدن ربات ها و ایندکس صفحات کمک زیادی می کند. این مورد به کیفیت تجربه کاربری، پیدا کردن اطلاعات مفید و ماندگاری بیشتر در صفحه نیز کمک می کند.

6: زبان نشانه گذاری اسکیما

نشانه گذاری اسکیما راهی است برای قابل درک کردن و نمایش دادن کدهای سایت برای موتور جستجو. ستاره های محصول، تعداد فروش، شماره تماس و … همگی کدهای اسکیما هستند که کاربر را برای کلیک کردن بر روی لینک شما ترغیب می کند.

برروی دموی قالب مورد نظر کلیک راست کرده، سپس View Source Code را انتخاب کنیدو با به دنبال کدهای itemscope”  یا  “schema.org بگردید. این خط ها به معنای این است که در قالب از کدهای اسکیما استفاده شده است.

مقاله اسکیما چیست و چه تاثیری بر سئو سایت وردپرسی دارد را بخوانید.

7: پلاگین ها

یکی دیگر از روش های بهینه سازی قالب های وردپرس استفاده از افزونه های بهینه سازی عملکرد و سئو است. از بهترین این افزونه ها می توان یواست سئو و W3 Total Cache را نام برد. افزونه های دیگری نیز وجود دارد که سرعت سایت را با استفاده از بهینه کردن کدهای سایت، کش کردن و فشرده سازی تصاویر بهینه می کنند.

7 قالب وردپرس سئو شده

در این بررسی به قالب های مدرنی پرداخته شد که بر سئوی آنها توجه ویژه ای شده است. اطیمنان داشته باشید که سایتی که با یکی از قالب های زیر ایجاد شود می تواند در نتایج گوگل نیز نتایج خوبی کسب می کند. قبل از خرید هر قالب می توانید پیش نمایش و قابلیت های آنها را مشاده کنید، سپس تصمیم به خرید بگیرید.

1: قالب دیوی

قالب Divi یکی از پرفروش ترین پوسته های وردپرسی 2019 بوده است. شما مطمئن باشید که طراحی این قالب با مطابق آخرین ترندها و دستورالعمل های  SEO  برای موتورهای جستجو بهینه شده است. تنوع دموهای آن به قدری است که می توان هر نوع سایتی را راه اندازی کرد.

قالب دیوی قالب وردپرس سئو شده

علاوه بر اینکه قالب سئو شده است با استفاده از ابزار قدرتمند Divi Builder می توانید کلیه عناصر برگه ها را سفارشی و تغییر دهید.

2: قالب سون

قالب The7 یکی از قالب های چندمنظوره است که سرعت بسیار بالای آن هنوز هم پررنگ ترین ویژگی آن است. این قالب با طراحی چشمگیر و استفاده از افزونه wpbakery page builder امکان شخصی سازی بسیار زیادی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

این قالب 100 درصد رسپانسیو و سئو شده است. بنابراین می تواند یک گزینه مناسب برای راه اندازی سایت شرکتی، شخصی و فروشگاهی شما باشد.

قالب سون -پوسته وردپرسی سئو فرندلی

3: قالب چندمنظوره enfold

قالب انفولد یکی از بهترین قالب های چندمنظوره – شرکتی در دنیاست. این پوسته وردپرسی سئو، فشرده و بهنیه شده است و بر اساس آخرین روش های برنامه نویسی شده است. دموهای زیبای این قالب را مشاهده و با استفاده از ابزارهای ارائه شده تست کنید.

بسیاری از کاربران به دلیل سرعت بالای سبکی این قالب آنرا انتخاب می کنند. دموی وکالت، ساخت و ساز، معرفی محصول، پزشکی، اپلیکیشن، ازدواج، فریلسنر و دموی عکاسی تنها برخی از سایت های آماده ایست که می توان به سادگی راه اندازی کرد.

قالب انفولد قالب سرعت و سئو شده

4: قالب مجله خبری sahifa

قالب صحیفه برای ایجاد سایت های چند زبانه، انجمن های تخصصی و سایت های خبری با ساختارهای متنوع کاربرد دارد.  فونت های فارسی، واکنش گرایی و ستاره دار کردن مطالب در گوگل و سیستم تبلیغاتی حرفه ای بخشی از قابلیت های این پوسته است.

قالب sahifa بهترین پوسته وردپرسی خبری است که کاربران بسیار زیادی آنرا خریداری کرده اند.

قالب صحیفه - قالب وردپرس سئو شده

5: قالب بی تم

پوسته betheme یکی از قالب های جذاب برای راه اندازی سایت های شرکتی، فروشگاهی، تجاری تبلیغاتی و شخصی است. سازگاری با تمام مرورگرها، رسپانسیو بالا و بهترین بلاگ ساز وردپرس برخی از ویژگی های این قالب پرفروش است. در تصویر زیر یکی از دموهای فروشگاهی قالب بی تم را مشاهده می کنید.

قالب بی تم - قالب وردپرس سئو فرندلی

6: قالب X

یکسال بعد از انتشار X  به یکی از محبوب ترین پوسته های وردپرسی تبدیل شد. این پوسته دائما در حال بروز رسانی بوده و هیچ گونه کد غیر ضروری برای کاهش سرعت سایت ندارد. علاوه بر این استفاده از کدهای اسکیما و بسیاری ویژگی های دیگر به کسب رتبه بالا سایت های ساخته شده با این قالب در موتورهای جستجو منجر شده است.

قالب وردپرس سئو شده - قالب x

قالب های ذکر شده تنها برخی از بهترین قالب های وردپرس از نظر سئو است. شما می توانید در حوزه کسب و کاری خود بدنبال پوسته ای بگردید که معیارهای ذکر شده در بالا را داشته باشد.

البته علاوه بر نکات SEO خوب است نگاهی هم به ترند های طراحی سایت در 2020 بیاندازید. شاید نظرات و علایق کاربران برای انتخاب بهترین قالب وردپرسی بر تصمیم شما تاثیر بگذارد.

اگر سوالی دارید بپرسید تا قبل از راه اندازی سایت خود یک قالب خوب انتخاب کنید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

مقایسه افزونه رنک مث و یواست سئو

قرار گرفتن در لینک های اول گوگل یکی از مهمترین اقدامات برای…

۱۴۰۳-۰۱-۲۰

بهترین مارکت پلیس وردپرس: مقایسه راست چین و ژاکت

وردپرس با داشتن سهم 43% از سایت های دنیا یکی از بهترین…

۱۴۰۲-۰۹-۲۷

تست سرعت هاست

آیا می دانستید که بیشترین نرخ تبدیل مربوط به صفحات سایتی است…

۱۴۰۲-۰۹-۰۷

دیدگاهتان را بنویسید