صفحه اصلی > افزونه وردپرس : آموزش ساخت فرم استخدام چند مرحله ای در گراویتی فرم

آموزش ساخت فرم استخدام چند مرحله ای در گراویتی فرم

ساخت فرم چند مرحله ای در گرویتی فرم

شاید شما هم فرم های سفارشی چند مرحله ای را در فرآیند استخدام و گزینش یا سفارش محصول مشاهده کرده باشید. برخی از انواع این فرم ها از طریق اجرای شروط خاص، فیلدهای هر مرحله را به صورت سفارشی نمایش یا مخفی می کنند. برای ساخت فرم چند مرحله ای می توانید از گرویتی فرم استفاده کنید و تمامی انواع فرم های شرطی و استخدام و دریافت سفارش را ایجاد کنید.

برای این منظور با ما همراه باشید مطمئنا ضرر نمی کنید؛ یک مثال کاملا عملی داریم که شرط های مختلف را بررسی می کند.

ساخت فرم چند مرحله ای در وردپرس با استفاده از گرویتی فرم

اولین گام برای ایجاد فرم تماس یا استخدام نصب افزونه گرویتی است. بعد از آن هم المنتور را به عنوان بهترین پلاگین صفحه ساز دانلود و نصب کنید. زیرا پس از ایجاد فرم می خواهیم آنرا با استفاده از افزونه المنتور در صفحه درخواست همکاری وب سایت وردپرسی مان درج کنیم. این افزونه رابط کاربری ساده، افزودنی های متنوع برای ساخت برگه های جذاب در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

بعد از اینهمه تعریف از elementor بهتر است برگردیم به یکی از بهترین فرم سازها؛ یعنی افزونه گراویتی فرم. دانلود و نصب این پلاگین مشابه سایر افزونه ها به سادگی از پیشخوان> افزونه ها> افزودن انجام می شود. ابتدا افزونه گرویتی فرم  را نصب کنید و مراحل را همراه ما انجام دهید..

پس از نصب این پلاگین منوی فرم در پیشخوان شما قابل مشاهده خواهد بود. بر روی افزودن فرم جدید کلیک کنید.

ساخت فرم چند مرحله ای با افزونه گرویتی فرم

سپس در پنجره جدید عنوان و توضیحات فرم را وارد کنید.

ایجاد فرم چند مرحله ای و شرطی با افزونه گرویتی فرم

برای ایجاد فرم چند مرحله ای ابتدا باید از فیلدهای سمت چپ “برگه” را انتخاب کنید. برای ایجاد مراحل بیشتر باید برگه های بیشتری اضافه کنید. به صورت پیش فرض یک فرم سه مرحله ای ایجاد می شود. در تصویر زیر برگه ایجاد شده نمایش داده می شود.

ایجاد فرم چند مرحله ای شرطی در افزونه gravity forms

در این مرحله باید بالای هر جداکننده صفحه، فیلدهای همان مرحله را اضافه کنید. بعد از درج هر فیلد در صفحه شما به تنظیمات آن دسترسی خواهید داشت. همانند تصویر زیر:

ایجاد فرم چند مرحله ای در افزونه گراویتی فرم

دراین بخش برچسب فیلد، توضیحات، الگو (برای مثال قالب شماره تلفن)، ضروری بودن ورود فیلد و بدون تکرار می توانید تنظیم کنید.

نمایش شرطی المان های فرم گرویتی فرم

در تب تنظیمات پیشرفته می توانید شرایط نمایش یا عدم نمایش فیلدهای دلخواه را در ساخت فرم چند مرحله ای تعیین کنید. تصور کنید فیلد مبلغ درخواستی برای هر کلمه توسط نویسنده گان دورکار در فرم درخواست همکاری باید پر شود ولی این فیلد برای سایر متقاضیان نباید نمایش پیدا کند. برای این منظور در انتهای تنظیمات پیشرفته ابتدا گزینه فعالسازی منطق شرطی را انتخاب کنید، سپس نمایش، نوع همکاری و دورکاری انتخاب شود. این تنظیمات به معنای این است که اگر در فیلد نوع همکاری مقدار دورکاری انتخاب شود، فیلد مبلغ درخواستی هر کلمه فعال می شود.

ایجاد فرم چند مرحله ای در افزونه گرویتی فرم

حال تصور کنید زمانیکه نوع همکاری دورکاری انتخاب شود، نباید در فرم مرحله بعد مهارت های اجتماعی نمایش یابد. زیرا مهارت افراد دورکار تاثیری در استخدام آنها ندارد.

برای این منظور در تنظیمات پیشرفته مهارت های اجتماعی، فعالسازی منطق شرطی، سپس مخفی، نوع همکاری و دورکاری تولید محتوا را انتخاب کنید. به این ترتیب فیلد مهارت های اجتماعی برای نوع همکاری دروکاری مخفی می شود.

ساخت فرم چند مرحله ای در افزونه گراویتی فرم

تنظیمات فرم و اعلان ها در گرویتی فرم

برای تغییر پیام تشکر انتهای فرم، از تب تنظیمات، تائیدیه پیش فرض را مطابق تصویر زیر ویرایش کنید و پیام دلخواه را وارد کنید.

تنظیمات تائیدیه افزونه گرویتی فرم

عنوان فرم چند مرحله ای ، تراز بندی برچسب المان ها و متن دکمه ها را در تنظیمات فرم تغییر دهید.

اعلان ها برای اطلاع رسانی به مدیر و کاربران به شیوه های مختلف نیز استفاده کرد. به طور مثال پس از تکمیل فرم ثبت نام در آزمون، می توان کد رهگیری  و اطلاعات ثبت نام کاربر به آن ها ارسال شود تا به صورت فیزیکی نیز در مدارکتان از آن استفاده کنید.

مشاهده فرم های استخدامی ارسال شده

برای مشاده فرم های ارسال شده باید از پیشخوان> فرم ها> صندوق ورودی را انتخاب کنید. در صورتیکه فرم جدیدی ارسال شده باشد در این بخش قابل مشاهده هستند.

مشاهده فرم های چند مرحله ای ارسال شده در گرویتی فرم

درج فرم چند مرحله ای در برگه جدید

وقت این رسیده که فرم ایجاد شده را در معرض دید کاربران متقاضی قرار دهیم. برای نمایش فرم ایجاد شده توسط افزونه گرویتی فرمز می توان به دو روش عمل کرد.

  1. استفاده از ویرایشگرهای برگه
  2. فراخوانی فرم توسط شورت کد

در ابتدا با استفاده از افزونه المنتور برروی قالب به صورت پیش فرض نصب بود، اقدام به نمایش فرم استخدام طراحی شده می کنیم. این افزونه بهترین صفحه ساز وردپرس است و رابط کاربری بسیار قدرتمند و در عین حال ساده ای را برای کاربران فراهم کرده است.

برای این منظور باید برگه را در حالت ویرایشگر المنتور باز کنید. سپس المان gravity style را در صفحه درج کنید. در بخش select form، فرم استخدام را انتخاب کنید و انتشار را کلیک کنید.

نتیجه ایحاد فرم چند مرحله ای با گرویتی فرم را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

درج فرم چند مرحله ای در المنتور

برای نمایش فرم توسط شورت کد کافی است ID فرم را در کد زیر قرار دهید. سپس این کد را در المان متنی ویرایشگر پیش فرض وردپرس یا هر صفحه ساز دیگری وارد کنید.

[gravityform id=1 title=false description=false ajax=true]

فیلدهای پیشرفته افزونه گراویتی فرمز

در این مثال برای ایجاد فرم مورد نظر، المان های استاندارد را مورد استفاده قرار دادیم. گروه فیلدهای پیشرفته دیگری در افزونه گرویتی فرم ارائه شده که در زیر به آنها اشاره می کنیم. ممکن است فیلدهای زیر همان چیزی باشند که شما در ساخت فرم چند مرحله ای به آن نیاز دارید.

ساخت فرم چند مرحله ای - فیلدهای پیشرفته در افزونه گرویتی فرم

فیلدهای پیشرفته: المان هایی مانند بارگزاری فایل، کد امنیتی، ایمیل، تاریخ و تلفن در این بخش قرار گرفته است.

فیلدهای ارسال نوشته: فیلدهای این بخش برای ارسال نوشته های میهمان بسیار مفید است. فیلدهای متن، عنوان، چکیده، برچسب، عکس و دسته بندی در این بخش ارائه می شود.

فیلدهای قیمت گذاری: تعداد، محصول، هزینه حمل و نقل و مجموع را می توان در این بخش از فیلدهای پیشرفته افزونه Gravity Forms یافت.

فیلدهای گرویتی فرم فارسی: در این بخش از فیلدهای افزونه می توان به المان کد ملی دسترسی داشت. به جای اینکه شما قالب ورودی کد ملی را تعریف کنید به سادگی می توانید از این بخش استفاده کنید.

تا اینجا با ساخت فرم چند مرحله ای استخدامی آشنا شدیم، تنظیمات آن را انجام داده و با دو روش در برگه های وردپرس آن را نمایش دادیم. از اینجا به بعد باید بتوانید هر فرمی که نیاز دارید را ایجاد کرده و نمایش دهید.

افزونه المنتور را بالاتر معرفی کردیم اگر دوست دارید می توانید آموزش ساخت اسلایدر با المنتور را نیز مشاهده و صفحات خودتان را جذاب تر کنید.

اگر هنوز سوالی دارید که پاسخی برای آن نیافتید می توانید در بخش نظرات از ما بپرسید. در اسرع وقت پاسخ شما را ارسال می کنیم.

برچسب ها :
طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس (6 افزونه با کاربردهای متنوع)

حمل و نقل بخش مهمی از کسب و کار شماست و مشتریان انتظار دارند…

۱۴۰۱-۱۱-۰۴

بهترین افزونه فاکتور وردپرس کدام است؟

افزونه فاکتور حرفه ای ووکامرس یک افزونه کارآمد و بروز می باشد…

۱۴۰۱-۰۶-۰۹

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

  1. سلام وقت بخیر آیا در این افزونه امکان ساخت یک فرم pdf و ارسال اون به ایمیل وجود داره؟ به طور مثال یک فرم ساخته میشه بعد از اینکه فرم توسط کاربر تکمیل شد با ثبت فرم یک نسخه فایل pdf ساخته بشه و به یک ایمیل خاص ارسال بشه.
    همچنین میخواستم بدونم در صورت امکان ساخت خروجی pdf آیا میشه شکل ظاهری فرم pdf رو با کد نویسی طراحی کرد ؟

  2. حبیب ابراهیمی :

    سلام خسته نباشید ایا امکانش هست ک مشتری قیمت رو دستی ولرد نکنه روی افزودن به سبد خرید ک زد همون قیمت مشخص شده باشه و دستی وارد نکنه

  3. این نرم افزار میتونه فرمی تولید کنه که تو صفحه پرداخت ضمن تعیین نوع پرداخت محاسباتی رو روی قیمت کالا انجام بده و نتیجه رو ثبت کنه؟
    نمیخام قیمت دستی وارد بشه

    ولی تغییرات که انجام شد ثبت بشه

دیدگاهتان را بنویسید