گوگل ۱۵ اردیبهشت ۹۹ اعلام کرد که الگوریتم هسته خود را بروزرسانی کرده است. گوگل در طول سال چندین بار هسته خود را بروزرسانی میکند. گوگل نام این بروزرسانی را آپدیت گوگل ۲۰۲۰ نامیده است که تاثیر بسایر زیادی در رتبه بسیاری از کسب و کار ها گذاشته است. ممکن است کامل شدن این بروزرسانی دو هفته زمان ببرد، زیرا معیارهای زیادی دستخوش تغییر شده است.
منتظر جابه جایی بزرگی در رتبه های گوگل باشید.
به طور کلی گوگل سه نوع الگوریتم دارد :
- الگوریتمهای هسته یا Core Algotithms
- الگوریتم های ضد اسپم یا AntiSpam مانند پاندا، پنگوئن، گورخر
- الگوریتم های بهبود کیفیت نتایج جستجو مانند مرغ مگسخوار، BERT، E-A-T و …
بروزرسانی الگوریتمهای هسته گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر قابل توجهی در نتایج گوگل خواهد داشت. گوگل در الگوریتمهای هسته، وزن و نوع فاکتورهای مختلف رتبهبندی صفحات وب را تغییر میدهد. یکی از تغییرات مهم الگوریتمهای گوگل در سالهای اخیر، انتقال الگوریتم پنگوئن به هسته گوگل بود.
- بنظر میرسد این تغییر در حوزه محتوا باشد. بیایید نگاهی کوتاه به الگوریتم E-A-T و BERT بیاندازیم.
الگوریتم E-A-T
- Expertise یا تخصص: محتوای تخصصی و معتبر
تخصص یعنی چقدر محتوای سایت تخصصی است و نویسنده چقدر بر موضوع مسلط بوده یا مدیر سایت و نویسنده مطلب در مورد مطلبی که در سایت موجود است اطلاعات دارد. این مورد برای سایتهای سلامت، خوشبختی، مالی و ایمنی فوق العاده مهم است.
- Authoritativeness یا مسئولیت پذیری: اعتبار و مسئولیتپذیری سایت در قبال محتوا
- Trustworthiness یا قابل اعتماد: امنیت و کیفیت سایت
الگوریتم BERT
الگوریتم برت یکی از مهمترین آپدیت های گوگل در سال 2019 بود. در این بروز رسانی، گوگل محتوای سرچ شده توسط کاربر را بهتر درک می کند.
تمرکز این الگوریتم بر محتوای با کیفیت و متناسب با نیاز کاربر است. استفاده از کلمات هم معنی در پاراگراف های حاوی کلمات کلیدی، سوال و جواب به تولید یک محتوای ارزشمند کمک می کند.
سایت هایی که با قالب وردپرس پیاده سازی شده اند می توانند به سادگی در این بروز رسانی کیفیت خود را بالا ببرند. افزونه سئو، بهبود سرعت و امنیت در این راه کمک کننده بسیار خوبی است. شاید رتبه سایت شما هم بهبود پیدا کرد.
بروز رسانی معیارهای رتبه بندی سایت به صورت یکباره امکانپذیر نیست برای همین در این مدت جایگاه سایت شما در محصولات و صفحات مختلف ممکن است چندین بار تغییر کند. پس توصیه ما به شما این است که با مشاهده این تغییرات تصمیمات ناگهانی نگیرید. بازدید های فیک شاید تاثیر بسیار بدتری بر سایت شما داشته باشد.
در سایت های وردپرسی مدیریت مطالب، سئو و بروز رسانی و بهبود عملکرد به سادگی انجام می شود. در این زمان می توانید تمرکز خود را بر روی بهبود کیفیت و بروزرسانی محتوای وب سایت خود بگذارید و فعالیتی که قبلا انجام می دادید را ادامه دهید. اگر شما محتوای یونیک و بر اساس نیاز کاربر تولید کرده اید نگران نباشید. تمرکز گوگل هم بر تجربه کاربر است.
علاوه بر این وضعیت سلامت سایت وردپرسی خود را بررسی و بهبود دهید.