صفحه اصلی > امنیت وردپرس : چطور خطای mixed content را در سایت وردپرس خود رفع کنیم؟

چطور خطای mixed content را در سایت وردپرس خود رفع کنیم؟

wordpress-ssl-security

بازدیدکنندگان سایت ها بلاخص سایت های فروشگاهی انتظار دارند که در امنیت و حفاظت کامل باشند. زمانی که یک سایت به طور کامل این محافظت را انجام نمی دهد مرورگر خطای mixed content را نمایش می دهد. و این خطا زمانی رخ می دهد که برگه های سایت شما ترکیبی از http  و https می باشند و از روی ssl به سمت مرورگر ارسال می شود. در این مطلب روش های رفع خطای mixed content را در قالب های آماده وردپرس بررسی می کنیم.

گواهی ssl چیست؟

Ssl مخفف secure soket layer به معنای لایه اتصال امن بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده در اینترنت است. اطلاعات در فضای اینترنت به گونه ای است که یک هکر یا خرابکار می تواند آنها را مورد سوء استفاده قرار دهد. یکی از بهترین روش های رمز گذاری داده های اینترنتی استفاده از پروتکل  اس اس ال است.

این گواهی برای امن کردن پروتکل ای غیر امن نظیر http، smtp و … است. با تبلیغات بسیار زیادی که در مورد امنیت سایت ها انجام شده است، بسیاری از کاربران به آدرس سایت های فروشگاهی توجه می کنند و دقت دارند که گواهینامه مذکور برای آنها فعال شده باشد. این مورد باعث جلب اعتماد کاربران سایت شما می شود.

انواع خطای mixed content کدام است؟

ممکن است بعد از نصب این گواهی و قالب وردپرس با علامت هشدار خاکستری یا نارنجی در مرورگرهای کروم و موزیلا مواجه شویم و این به معنای همان خطای mixed content است. در تصویر زیر شما سایت راست چین را مشاهده می کنید که گواهی ssl ان فعال و بدون خطای محتوای ترکیبی است. راست چین بزرگترین پلتفرم ارائه قالب و افزونه وردپرس، جوملا و html است. این سایت تمامی موارد یک خرید امن را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

با کلیک بر روی آیکون قفل می توانید جزئیات گواهی را مشاهده کنید.

رفع خطای mixed content - آیکون قفل ssl در راست چین

در سایت زیر گواهی ssl نصب نشده و می توانید در تصویر مشاهده کنید.

انواع خطای mixed content - خطای گواهی نامه ssl

به طور کلی دو نوع هشدار در این مورد وجود دارد:

  1. نوع اول خیلی رایج بوده  mixed passive content یا mixed display conten است. تصور کنید زمانی که سایت شما  چیزی مثل تصویر یا صدا را روی http بارگزاری می کند. این هشدار باعث از بین رفتن امنیت وب سایت شما نمی شود.
  2. mixed active content یا mixed scripting  یک هشدار خطرناک است و به معنی این است که یک سایت وردپرسی شما روی یک اسکریپت http لود می شود. معمولا این خطاها در مرورگر موجب بلاک شدن صفحه و ریسک های امنیتی را برای خریداران سایت می شود.

رفع خطای mixed content در وردپرس

حال سوال اینجاست چطور مشکل سبز نشدن ssl را در سایت وردپرسی خود رفع کنیم؟ برای رفع مشکل زرد شدن اس اس ال  در وردپرس می توانید از افزونه realy simple ssl استفاده شود. نسخه پرو این پلاگین با امکانات بیشتر در راست چین موجود است.

افزونه امنیتی Itheme security پیکربندی مفصلی برای ssl و زمانبندی اسکن سیستم دارد. این افزونه قدرتمند از حملات بروت فورس جلوگیری می کند. شما می توانید افزایش امنیت وردپرس در چند گام ساده را مشاهده کنید.

علاوه براین، اگر تعداد خطاهای https زیاد باشد از افزونه SSL Insecure Content Fixer نیز می توان استفاده کرد. کافی این افزونه را از مخزن وردپرس دانلود و در سایت خود نصب کنید. تصویر این پلاگین امنیتی در زیر نمایش داده شده است.

افزونه SSL Insecure Content Fixer برای رفع خطای https

بعد از نصب یک گزینه به تنظیمات پیشخوان اضافه می شود که دارای سطوح مختلفی برای رفع خطا است.

Simple: ساده ترین روش است و تبدیل http به https را برای اسکریپت، لینک ها و تصاویر انجام می دهد.

Content: اگر روش ساده مشکل را برطرف نکرد این گزینه باید انتخاب شود تا درمحتوای وردپرس و ابزارک های متنی هم خطای مربوطه تشخیص و رفع شود.

Widgets: در این روش تمام محتوا به همراه موارد بارگزاری شده در تمام ابزارک ها بررسی می شود.

Capture: این گزینه تمامی موارد از هد تا فوتر را بررسی می کند و به زمان بیشتری جهت بررسی نیاز دارد و سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

Capture all: اگر سطوح قبل به شما کمک نکرد از این سطح استفاده کنید. این مورد برخی اوقات تاثیر منفی بر روی سایت می گذارد.

سپس در بخش https detection نحوه شناسایی محتوای http را تعیین کنید.

رفع خطای mixed content با افزونه وردپرس SSL Insecure Content Fixer

یکی دیگر از پلاگین های وردپرس برای فیکس کردن مشکل mixed content افزونه really simple ssl است. این افزونه به سادگی می تواند تنظیمات آدرس دهی http به https را اصلاح می کند.

حل مشکل https در وردپرس به صورت دستی

همانطور که اشاره شد برخی اوقات عملکرد و سرعت سایت تحت تاثیر افزونه های بررسی مشکل ssl می شود. در برخی موارد بهتر است خطای mixed content به صورت دستی حل شود. به این ترتیب کل کدهای محتوا و مطالب را بررسی می کنید و تمامی آدرس هایی که با http شروع می شوند را با https جایگزین می کنید.

شاید بنظر این کار بسیار مشکل و خسته کننده باشد. اما در برخی موارد نیاز است. با استفاده از ابزار inspect می توانید بفهمید کدام یک از محتواها از پروتکل نا امن استفاده کرده است. برای این منظور:

  1. بر روی صفحه سایت کلک راست کرده و inspect را انتخاب کنید.
  2. سربرگ console را انتخاب کنید.هشدارهای مبنی بر وجود mixed content نمایش داده می شود.
  3. اگر تعدا آنها کم باشد می توانید با ویرایش برگه وجایگزین کردن تصویر یا لینک یا اصلاح کدهای قالب این موارد را برطرف کنید.

حل مشکل https بوسیله inspect و اصلاح کدهای قالب وردپرس

گاهی اوقات بعد از فعالسازی گواهی نامه ssl برای وب سایت با مشکلاتی مانند عدم تشخیص پروتکل https مواجه می شویم در این مطلب رفع خطای mixed content برای حل این مشکل در سایت های وردپرس تشریح شد. اگر تجربه ای در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به مسائل امنیتی وردپرس علاقه مند هستید می توانید مقاله عیب یابی وردپرس و تست سلامت سایت وردپرسی را مطالعه کنید

منبع این مطلب: https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-fix-the-mixed-content-error-in-wordpress-step-by-step/

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

آموزش تغییر رمز مودم دی لینک (D-Link) و تی پی لینک (TP-Link)

یکی از اقدامات امنیتی مهم برای جلوگیری از شنود و هک شدن…

۱۴۰۱-۰۶-۲۳

راهنمای چک لیست امنیت در وردپرس در 2023

وردپرس از رایج ترین سیستم های مدیریت است که چون بیشتر افراد…

۱۳۹۹-۱۲-۱۹

300000 سایت وردپرسی با افزونه site kit در معرض خطر هک شدن جدی قرار دارند!

به تازگی طراحان افزونه wordfence آسیب پذیری مهمی را در افزونه site…

دیدگاهتان را بنویسید