صفحه اصلی > آموزش وردپرس و افزونه وردپرس : آموزش طراحی سایت چند زبانه در وردپرس با استفاده از افزونه wpml

آموزش طراحی سایت چند زبانه در وردپرس با استفاده از افزونه wpml

اگر نیاز به ساخت سایت چند زبانه دارید تا بتوانید به معنای واقعی سایت بین المللی داشته باشید بهتر است با افزونه WPML آشنا شوید. یکی از محبوب ترین افزونه هایی که برای ساخت سایت های وردپرسی چند زبانه ارائه شده و تمام قالب های حرفه ای وردپرس از جمله آوادا، فلت سام، ژوپیتر و .. آن را پشتیبانی می کنند، افزونه wpml است.

این افزونه محبوب، امکانات و مزیت های منحصر به فردی دارد و سایت های بزرگ و پرترافیک زیادی از جمله Puma.com، brand.polaris.com، greenpease.com از آن برای ساخت سایت چند زبانه خود استفاده کرده اند. با ما همراه باشید تا توضیحاتی در خصوص نصب و تنظیمات این افزونه ارائه نماییم. افزونه wpml یکی از بهترین افزونه چند زبانه وردپرس است.

ساخت سایت چند زبانه با نصب افزونه WPML

قبل از طراحی سایت چند زبانه توصیه می کنیم تا از اطلاعات سایت خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید. در واقع بهتر است قبل از نصب هر افزونه جدید و ایجاد هر تغییری این کار را انجام دهید. تهیه نسخه پشتیبان را می توانید با افزونه ها یا به صورت دستی انجام دهید. حال که از سایت خود بک­آپ تهیه کرده اید، اولین گام  این است که اطمینان حاصل کنید، قالب شما از این افزونه پشتیبانی می کند.

بسیاری از قالب های وردپرس شخصی، شرکتی و فروشگاهی و قالب آموزشی وردپرس قابلیت اضافه کردن چند زبان را دارند. افزونه چند زبانه کردن سایت می تواند وب سایت شما را تبدیل به یک سایت بین المللی کند.

اگر تردید دارید، بهتر است به سایت wpml.org مراجعه و از بخش documation در زیر منوی multilingual ready theme  و با جست و جو در فهرست موجود، مطمئن شوید قالب شما از این افزونه پشتیبانی می کند. آخرین نسخه افزونه را از یک منبع معتبر تهیه کنید. در صورتی که نسخه تهیه شده شما کاملا فارسی سازی شده باشد، نصب آن راحت تر خواهد بود. ابتدا فایل افزونه را unzip کنید.

سپس افزونه را نصب کنید. برای نصب لازم است تا در سایت وردپرس به قسمت افزودن و از آنجا به قسمت بارگذاری افزونه بروید. پس از نصب باید افزونه را فعال کنید. پس از فعال سازی زیرمنوی جدیدی به نام افزونه چند زبانه یا مترجم ایجاد می شود. تا همین جا قدم بزرگی برای طراحی سایت دو زبانه برداشته اید. در ادامه تنظیمات افزونه انجام می شود.

تنظیمات اولیه افزونه wpml برای ساخت سایت چند زبانه

قبل از نصب افزونه آن قالب دو زبانه وردپرس باید نصب شده باشد. منظور از قالب دو زبانه و چند زبانه این است که قابلیت پشتیبانی از سایت های چند زبانه را داشته باشد. این مورد در توضیحات قالب وردپرس وجود دارد. برای ساخت سایت دو زبانه وردپرس، باید نصب افزونه WPML را نهایی و تنظیمات را انجام دهید. با کلیک روی زیرمنوی مترجم یا افزونه چند زبانه، 5 مرحله تا نهایی شدن نصب وجود دارد.

افزونه wpml

گام های نصب و تنظیمات نسخه انگلیسی افزونه wpml

در ابتدا لازم است تا زبان پیش فرض سایت خود را مشخص کنید. معمولا این قسمت به صورت اتوماتیک مشخص می شود و کافی است شما فقط بر روی قسمت ادامه یا بعد کلیک کنید. در گام دوم، از میان بیش از 50 گزینه wpml، زبان هایی که می خواهید محتوای سایت شما به آن زبان ها ترجمه شود، انتخاب می کنید.

wpml افزونه چند زبانگی وردپرس

انتخاب زبان در افزونه wpml

گام سوم، مهم­ترین گام در پیکربندی و تنظیمات افزونه است و باید سوئیچر زبان یا تعویض کننده زبان را به سایت اضافه کنید. زمانی که روی سوئیچر زبان کلیک می کنید می توانید ترتیب زبان ها را برای نمایش انتخاب کنید. همچنین در این قسمت تکلیف فایل هایی که ترجمه نکرده اید را نیز تعیین می کنید. برای ساخت سایت چند زبانه می توانید تمامی محتوا، بخشی از محتواها و یا تمامی بخش های سایت را با این افزونه ترجمه کنید. در واقع در این قسمت مشخص می کنید که سوئیچر زبان برای قسمت های ترجمه نشده فعال باشد یا نه. این افزونه چند زبانه برای وردپرس با اینهمه تنظیمات به سادگی کار شما را راه می اندازد.

افزونه چندزبانگی در قالب آموزشی نیز کاربرد دارد. بنابراین می توانید آموزش های برنامه نویسی و طراحی سایت خود را به صورت دلاری بفروشید.

تنظیمات سفارشی افزونه wpml برای طراحی سایت دو زبانه

می توانید انتخاب کنید که با کلیک روی زبانی که محتوا به آن ترجمه نشده، صفحه اصلی نمایش داده شود. همچنین در این قسمت می توانید محل قرارگیری سوئیچر را انتخاب کنید. با انتخاب هر یک از گزینه ها، پنجره های دیگری برای تنظیمات بیشتر نمایش داده می شود. برای مثال اگر انتخاب کنید که سوئیچر در منو سایت نمایش داده شود، پنجره دیگری باز می شود که می توانید جزئیات بیشتری را انتخاب کنید.

در این قسمت می توانید انتخاب کنید سوئیچر در کدام منو نمایش داده شود. همچنین می توانید استایل های مورد علاقه خود را برای سوئیچر مشخص کنید. برای مثال تعیین کنید که سوئیچر شامل پرچم نیز باشد، رنگ سوئیچر و فونت ها نیز در این قسمت قابلیت تنظیم دارند. فراموش نکنید تمامی تنظیمات را قبل از خروج، ذخیره کنید. می توانید چندین گزینه را فعال کنید تا سوئیچر در قسمت های مهم سایت نمایش داده شود.

در انتها گزینه ای ، با نام لینک به ترجمه نوشته ها، وجود دارد که این امکان را به شما می دهد تا برای محتوای مشخصی حتی یک محتوا که ترجمه شده ( نه کل صفحه) ، سوئیچر را نمایش دهید. می توان گفت بخش تنظیمات سوئیچر یکی از مهم ترین بخش ساخت سایت چند زبانه است، پس بهتر است با دقت مراحل را دنبال کنید.

افزونه چند زبانه وردپرس wpml

بخش تنظیمات سوئیچر زبان در افزونه wpml

فعالسازی لایسنسن افزونه WPML

حال افزونه چندزبانگی وردپرس wpml نصب شده و شما بستر مناسبی را برای ساخت سایت چند زبانه در اختیار دارید. در گام چهارم یا سازگاری گزینه عدم ارسال اطلاعات را انتخاب کنید. معمولا در صورتی که نسخه فارسی را تهیه نموده باشید، مشابه گام قبل، نیازی نیست این قسمت را تکمیل کنید. فقط کافی است گزینه بعدا یادآوری کن را انتخاب کنید.

بعد از چند زبانه کردن سایت می توانید فرم های تماس و استخدام و همه پست تایپ های خود را چند زبانه کنید. در آموزش ساخت فرم چند مرحله ای می توانید با اینکار آشنا شوید. علاوه براین می توانید با مطالب آموزشی در مورد افزونه های پرکاربرد وردپرس سایت خود را کاملا سفارشی کنید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس (6 افزونه با کاربردهای متنوع)

حمل و نقل بخش مهمی از کسب و کار شماست و مشتریان انتظار دارند…

۱۴۰۱-۱۱-۰۴

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

  1. سلام. آموزش خوبی بود. فقط یه مشکل بزرگ داره. فرم زبان انگلیسی راست چین بود. چطور میشه چپ‌چینش کرد؟
    ممنون

  2. با سلام خسته نباشید دوتا سوال دارم از این قسمت
    یک اینکه آیا افزونه wpml با افزونه رنک مث سازگار هست یا خیر؟ دو اینکه اگر افزونه سئو سایت رنک مث باشه افزونه جانبی برای سئو کردن سایت چند زبانه داره ؟

  3. سلام و ارادت اگر از طریق برنامه زمپ و لوکال هاست وارد ورد پرس بشیم،این کلیپ ها میتونه موثر باشه؟
    و این که هر هاست و دامنه که خریداری می کنیم مخصوص درست کردن یک سایت هست ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید