صفحه اصلی > آموزش وردپرس و افزونه وردپرس : ساخت پاپ آپ در المنتور، چطور پاپ های جذاب بسازیم؟

ساخت پاپ آپ در المنتور، چطور پاپ های جذاب بسازیم؟

ساخت پاپ آپ در المنتور

تا بحال در هنگام بازدید از سایتی به صفحات ارائه تخفیف، عضویت درخبرنامه و ثبت نام و … برخورده اید؟ بله اینها همان پاپ آپ هستند که توجه کاربران را به خود جلب می کنند. خوشبختانه در وردپرس با روش های مختلفی و بدون کدنویسی می توان این قبیل صفحات را ایجاد کرد. در این بین افزونه صفحه ساز المنتور در آخرین بروز رسانی خود قابلیت ساخت پاپ آپ را فراهم کرده است. بنابراین دیگر نیازی به نصب افزونه جانبی بیشتری نیست و می توانید هرنوع پاپ آپی که تصور می کنید را اعم از انواع تمام صفحه، نوار تخفیف، اطلاعیه، نوار بالا یا پایین، شناور و اسلایدر ایجاد کنید.

پاپ آپ ساز فوق العاده المنتور

شاید بتوان گفت بهترین افزونه ساخت پاپ اپ در وردپرس افزونه المنتور پرو است. زیرا در کنار قابلیت ایجاد و ویرایش برگه های سایت امکان ایجاد pop up های دلخواه را در طی دو مرحله ایجاد و تعیین شرایط نمایش به شما می دهد. با استفاده از پاپ ساز المنتور می توانید پنجره های زیبا طراحی کنید و زمان اجرا و بسته شدن آن ها را مدیریت کنید.

از آنجا که پاپ آپ ساز در محیط ویرایشگر المنتور کار می کند پس شما قادرید از تمام المان های صفحه ساز استفاده کنید و این یعنی ساخت بدون محدودیت. تصور کنید یک ویجت شمارشگر معکوس برای حراج می توانید بسازید بدون اینکه به دنبال چنین امکانی در سایر افزونه ها بگردید. علاوه بر آن، مدیریت تمامی پاپ آپ ها از یک مکان واحد بدون نصب افزودنی اضافی یک امتیاز بزرگ است که تنها در موجود است. از آنجاکه اکثرا قالب وردپرس نصب شده با المنتور سازگاری دارد به این ترتیب طراحی پاپ آپ به سادگی مسیر می شود.

ساخت پاپ آپ با المنتور

برای طراحی شما از یک رابط کاربری ساده با ویرایشگر المنتور روبرو هستید. حتی بدون جا به جایی می توانید بین برگه ها و پاپ آپ پرش کنید. این یعنی بدون خروج از صفحه ساز تغییرات لازم را انجام می دهید. بعد از نصب المنتور پرو برای ساختن اولین پاپ آپ خود مراحل زیر را طی نمایید:

  • به مسیر داشبورد > قالب ها> < Popups افزودن جدید بروید.

ساخت پاپ آپ با المنتور در وردپرس

  • از لیست کشویی POP UP را انتخاب سپس نام قالب خود را وارد کرده و روی ایجاد قالب کلیک نمایید.

طراحی پاپ آپ آماده در المنتور در وردپرس

  • از لیست پاپ آپ های آماده می توانید یکی که بیشترین تشابه را به نیاز شما دارد، انتخاب کنید. سپس به طور کامل آن را سفارشی کنید.

پاپ آپ های آماده وردپرس در افزونه المنتور

در ادامه ما با استفاده از المان ها در دسترس پاپ اپ دلخواه را ایجاد می کنیم. برای این منظور کافیست دکمه، تصویر، شمارنده یا هر عنصر دیگری که مد نظر دارید را درگ کنید و در بخش مورد نظر قرار دهید.  در این فرم ما دکمه، متن و یک تصویر را درج کردیم.

تنظیمات استایل و پیشرفته برای هر عنصر در تب محتوا، استایل و پیشرفته در دسترس است. به عنوان مثال تنظیمات آدرس لینک و متن، رنگ و انیمیشن دکمه در بخش های مختلف پالت المنتور فراهم شده است، کافی است بر روی هر تب کلیک کنید و گزینه هایی که در اختیار شما گذاشته شده را مشاهده کنید.

تنظیمات استایل افزونه المنتور

المنتور با سایر افزودنی ها بسیار ساده یکپارچه می شود. به عنوان مثال در بسیاری از پاپ آپ ها نیاز به بارگزاری فرم های تماس و عضویت است. در قالب آسترا که در این آموزش نصب شده است، گرویتی فرم و فرم تماس 7 هر دو نصب شده اند. با اضافه کردن المان متنی به شورت کد فرم تماس های ایجاد شده دسترسی خواهید داشت. علاوه براین می توان برای طراحی pop up های جذابتر و با المان های متنوع تر از افزودنی جت المنتور استفاده کرد.

فرم های تماس در ساخت پاپ آپ در المنتور

تنظیمات ساخت پاپ آپ با المنتور

با کلیک کردن روی آیکون چرخدنده  تنظیمات در پنل کناری المنتور نمایش داده می شود. اولین بخش تنظیمات کلی هستند که در ادامه بیان شده است.

تنظیمات

طرح بندی (Layout)

طرح بندی به تنظیمات ظاهری می پردازد.

تنظیمات طرح بندی پاپ آپ در المنتور

  1. عرض (Width):عرض دقیق پاپ آپ را برحسب PX یا VW
  2. ارتفاع (Height):ارتفاع پاپ آپ برحسب اندازه صفحه نمایش، متناسب با محتوا یا به صورت سفارشی
  3. افقی (Horizontal):موقعیت افقی پاپ آپ را به حالت های راست، وسط و چپ
  4. عمودی (Vertical):موقعیت عمودی پاپ آپ را به حالت های بالا، مرکز و پایین
  5. پوشش (Overlay):نمایش یا مخفی کردن پوشش پشت پاپ آپ
  6. دکمه بستن (Close Button):دکمه خروج از پاپ آپ با این گزینه قابل نمایش یا مخفی خواهد شد.
  7. انیمیشین هنگام ورود (Entrance Animation): انیمیشن موقع اجرای پاپ آپ
  8. خروج از انیمیشن (Entrance Animation):انیمیشن خروجی پاپ
  9. مدت زمان انیمیشن (Animation Duration): مدت زمان اجرای کامل انیمیشین

تنظیمات عمومی  

  1. عنوان (Title): عنوان پاپ آپ خود که تنها در محیط مدیریت قابل نمایش است و به کاربر نمایش داده نمی شود را در این بخش وارد کنید. این اطلاعات زمانی که تعداد پاپ آپ ها زیاد می شود می تواند مفید باشد.
  2. وضعیت (Status): وضعیت پاپ آپ ایجادی را به وضعیت های پیش نویس، منتشر شده، خصوصی و در انتظار بازبینی می توانید تغییر حالت دهید.

تنظیمات عمومی پاپ آپ در المنتور

پیش نمایش داینامیک محتوا (Preview Dynamic Content as): برای نمایش محتوای داینامیک از این گزینه می توانید استفاده نمایید. محتوای داینامیک می تواند آخرین نوشته ها، آرشیو،رسانه، دسته ها یا … باشند. بعد از تنظیم پیش نمایش داینامیک دیگر نیازی به تنظیم سایر گزینه های استایل نیست.

پیش نمایش داینامیک پاپ آپ در صفحه ساز المنتور - پاپ آپ از نوشته اخیر و برگه 

تنظیمات استایل پاپ آپ المنتور

در این بخش از تنظیمات می توانید پس زمینه، هاور و دکمه close را تعیین کنید. در تصویر زیر مشاهده می کنید که تنظیمات پس زمینه را به صورت گرادیان ست کرده ایم.

تغییر پس زمینه گرادیان در پاپ آپ المنتور

تنظیمات پیشرفته پاپ آپ المنتور

این بخش می تواند برای ساخت pop up حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد. گزینه های تنظیمات آن به ترتیب در زیر آمده است.

  1. نمایش دکمه بستن پاپ آپ: تعیین زمان که بعد از سپری شدن آن دکمه بستن تبلیغ نمایش داده شود.
  2. بستن خودکار بعد از :تعیین زمانی که پاپ آپ بعد از نمایش به صورت اتوماتیک بسته شود.
  3. جلوگیری از بستن پاپ آپ با کلیک روی صفحه: با فعال کردن این گزینه با کلیک بر روی صفحه نمی توانند از پاپ آپ خارج شد.
  4. جلوگیری از بستن پاپ آپ با زدن کلید :ESC با فعال کردن این گزینه دیگر کاربران با فشردن دکمه Esc نمی توانند از پاپ آپ خارج شوند.
  5. غیر فعال کردن اسکرول صفحه :با فعال کردن این گزینه کاربر صفحه پشت پاپ آپ را نمی توانند اسکرول کنند.
  6. اجتناب از چند پاپ آپ : جلوگیری از فعال بودن چند پاپ آپ همزمان
  7. حاشیه و پدینگ: حاشیه و فواصل برای پاپ آپ

اگر به ساخت اسلایدر در المنتور هم علاقه مند هستید اینجا را کلیک کنید و ترندهای طراحی سایت را ببینید تا پاپ اپ و اسلایدر شما بر اساس ترندهای طراحی سایت انجام شود.

در این مطلب به آموزش ساخت پاپ آپ با المنتور پرداخته شد. همانطور که مشاهده کردید این افزونه صفحه ساز تنظیمات فراوانی دارد که تقریبا تمامی آنچه می خواهید را می توانید پیاده سازی کنید. علاوه بر این یکپارچگی این افزونه با فرم سازها و سایر افزودنی ها امکان طراحی پاپ آپ های متنوع را فراهم می کند. اگر سوالی دارید در بخش نظرات بپرسید.

برچسب ها :
طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس (6 افزونه با کاربردهای متنوع)

حمل و نقل بخش مهمی از کسب و کار شماست و مشتریان انتظار دارند…

۱۴۰۱-۱۱-۰۴

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

  1. علی اکبر بابایی :

    سلام وقت بخیر

    موقع طراحی سایت برای هر مشتری جدید ، باید هر بار وردپرس رو ریست کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید