صفحه اصلی > آموزش وردپرس و افزونه وردپرس : چطور یک مسابقه جذاب برای کاربران وردپرسی ایجاد کنیم؟

چطور یک مسابقه جذاب برای کاربران وردپرسی ایجاد کنیم؟

طراحی مسابقه در وردپرس

وبسایت هایی که امروزه در قالب وردپرس طراحی می شوند، بسیار کارآمد هستند و قابلیت های فوق العاده ای از جمله مسابقه در شبکه های اجتماعی دارند. قابلیت هایی که به کمک آن ها می توان به اهداف مختلفی دست پیدا کرد. طراحی مسابقه در وردپرس می تواند مشارکت و جذابیت سایت شما را در دید کاربر افزایش دهد. تمامی روش های ترغیب کاربر و هواداری از آنها نهایتا منجر به وفاداری می شود.

فضای مجازی، فضای محدودیت ها نیست. امروزه پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی، میلیون ها کاربر فعال دارند و به کمک این حجم گسترده از مخاطب، می توان بسیاری از کسب و کارها را به بهترین شکل ممکن رونق داد.

اگر شما به تازگی یک وبلاگ وردپرس یا یک کسب و کار آنلاین را آغاز کرده اید، باید بدانید که برگزاری مسابقه در چنین فضاهایی یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به  تعداد زیادی مخاطب هدف و تاثیر گذاشتن روی این مخاطب ها خواهد بود. حتی اگر تجارت شما یک تجارت کاملا تثبیت شده است، باز هم می توانید از مسابقه های بزرگ و مناسبت های خاص برای افزایش مشارکت آنلاین در کسب و کار خود بهره ببرید.

مسابقه های بزرگ و مناسبت های خاص برای افزایش مشارکت آنلاین

حضور میلیون‌ها کاربر فعال در فضای مجازی، ظرفیت فوق العاده ای است که شما نباید آن را برای کسب و کار خود نادیده بگیرید. جالب است بدانید که فیس بوک و اینستاگرام به صورت ماهانه 3 میلیارد کاربر فعال دارند. همچنین میلیون ها نفر نیز در شبکه‌ های اجتماعی دیگر مثل توییتر و یوتیوب حاضر هستند. بنابراین شما یک فرصت بسیار خوب برای طراحی مسابقه در وردپرس دارید تا سایر کاربران شبکه های اجتماعی را نیز را نیز به دنبال خود بکشانید.

برگزاری یک مسابقه در فضای مجازی، کمک می کند تا شما بهترین استفاده را از حضور در این فضا ببرید. بسته به هدفی که شما در ذهن دارید، استفاده از چنین مسابقه هایی فواید زیر را برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت:

  • افزایش ترافیک وب سایت شما
  • افزایش تعداد فالوورها
  • افزایش مشارکت عمومی
  • افزایش تعداد مخاطب ها در لیست ایمیل
  • بالا رفتن اعتبار محصولات برند

تا اینجا، توضیح داده ایم که شما چطور می توانید به سادگی با یک مسابقه در وبسایت وردپرس، به کسب و کار آنلاین خود رونق ببخشید. در ادامه این مقاله نیز به کمک مثال های واقعی، به شما توضیح می دهیم که چطور یک مسابقه را به شکل کاملا موفق و مطلوب برگزار کنید.

طراحی مسابقه شبکه اجتماعی در وردپرس

برای طراحی مسابقه در وردپرس، شما می توانید از RafflePress استفاده کنید. این بهترین پلاگین مسابقه و جایزه در وردپرس به شمار می رود و در همه پلتفرم های بزرگ شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند.

شما همچنین می توانید از قالب های آماده آن برای ساختن سریع مسابقه در شبکه های اجتماعی بهره ببرید. از RafflePress یک نسخه رایگان نیز وجود دارد.

اول از همه، شما باید این پلاگین را نصب و راه اندازی کنید. پس از فعال سازی، این پلاگین یک منوی جدید را به قسمت مدیریت بلاگ وردپرس اضافه خواهد کرد. با کلیک روی این منو، شما به تنظیمات پلاگین هدایت می شوید.

رافل پرس

در درجه اول، شما باید کد ورود را وارد کنید. این کد در اکانت شما در رافل پرس در دسترس خواهد بود. پس از وارد کردن این کد، شما آماده می شوید تا اولین مسابقه فضای مجازی خود را برگزار کنید. کار شما با وارد کردن یک عنوان برای مسابقه آغاز می شود و سپس گزینه هایی برای انتخاب نهایی در دسترس شما قرار می گیرد.

قالب های از پیش آماده شده رافل پرس

در این بخش، قالب های از پیش آماده شده برای وردپرس، فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و … وجود دارند. اگر می خواهید روی یک پلتفرم خاص تمرکز داشته باشید، انتخاب کردن یک قالب در صرفه جویی زمانی موثر خواهد بود.

شما همچنین می توانید بخش هدیه عمومی را برای خود در نظر بگیرید و فعالیت های مسابقه خود را به سلیقه خود انتخاب کنید. با انتخاب این روش، شما می توانید مجموعه ای از پلت فرم های متنوع را برای مسابقه در شبکه های اجتماعی خود انتخاب کنید.

در ادامه، از شما درباره جزئیات جایزه های مسابقه در وردپرس شما پرسیده می شود. شما با فشار دادن علامت قلم، به راحتی می توانید جزئیات جایزه را نیز مشخص کنید. همچنین در این بخش، شما می توانید از یک تصویر نیز برای نشان دادن جایزه خود بهره ببرید. این کار معمولا کاربران را به شرکت در مسابقه ترغیب خواهد کرد.

قوانین مسابقه خود را توضیح دهید

در رافل پرس، گزینه های زیادی برای اضافه شدن به کمپین شما وجود دارند. شما برای رسیدن به هدف خود از این کمپین، باید همه گزینه ها را اولویت بندی کنید. برای مثال اگر برای شما مهم است که تعقیب کنندگان بیشتری در توئیتر به دست بیاورید، گزینه «دنبال کردن ما در توئیتر» برای این مسابقه الزامی به نظر می رسد.

افزودن دکمه دنبال کردن ما در توییتر به مسابقه

هر فعالیتی برای مسابقه، تنظیمات مجزای خودش را دارد. همچنین شما می تواند نام و تعداد ورودی های آن را نیز تغییر بدهید. شما می توانید تعداد فعالیت های مد نظر خود را تا هر جا که می خواهید تعیین کنید.

فقط باید مراقبت باشید که اولویت بندی درستی روی این فعالیت ها در نظر گرفته شود. همچنین شما می توانید فعالیت های خاص خودتان را وارد کنید و آن را در معرض دید کاربرها قرار دهید.

ظاهر و تنظیمات مسابقه را عوض کنید

قدم بعدی مسابقه سایت وردپرسی شما این است که با استفاده از تب «طراحی»، رنگ و ظاهر صفحه مسابقه را تغییر بدهید. همچنین شما می توانید یک صفحه پس زمینه را نیز برای مسابقه خود در نظر بگیرید. وقتی به طراحی دلخواه رسیدید، باید پیکربندی مسابقه را مشخص کنید.

در تب تنظیمات، گزینه های زیادی برای این کار در دسترس شما خواهند بود. در بخش تنظیمات عمومی، شما می توانید تغییرات کلی مثل تعداد ورودی ها یا نمایش برندگان را تعیین کنید.

انتشار مسابقه در سایت وردپرس

افزونه رافل پارس با فراهم آوردن امکان انتشار مسابقه شما در هر نقطه ای از وبسایت وردپرس، همه چیز را ساده تر کرده است. بنابراین با چند گام ساده شما می توانید به سادگی، مسابقه طراحی شده را انتخاب کرده و در نهایت این به روز رسانی را ذخیره کنید.

انتشار دادن مسابقه در وب سایت

بهترین روش ها برای برگزاری یک مسابقه در وردپرس از طریق شبکه های اجتماعی

مسابقه های شبکه های اجتماعی، با چند روش ساده به راحتی همه گیر خواهند شد. در ادامه این روش ها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

 انتخاب یک هدف برای تمرکز بیشتر کمپین

انتخاب یک هدف در زمینه برگزاری مسابقه بسیار ضروری به نظر می رسد. این کار کمک می کند تا به ماکسیموم نتایج دلخواه خود برسید و نتایج مطلوب را دریافت کنید. طراحی مسابقه در وردپرس باید هدف جذابی را دنبال کند.

زمان کافی را برای رشد کمپین در نظر بگیرید

برای برگزاری مسابقه، شما همیشه باید از زمان جلو باشید و به خوبی برای این کار، برنامه ریزی کنید. شما می توانید این مسابقه را روی بلاگ خود آغاز کنید و سپس در شبکه های مختلف اجتماعی به تبلیغ آن بپردازید.

استفاده از تصاویر جوایز و کارهای گرافیکی

در فضای مجازی، تصاویر بسیار تعیین کننده هستند. اگر قصد دارید یک جایزه ارزشمند را برای مسابقه خود در نظر بگیرید، فراموش نکنید که تصویر آن را حتما به اشتراک بگذارید.

برای مسابقه خود هدف گذاری مجدد داشته باشید

مطمئن شوید افرادی که از وبسایت شما دیدن می کنند، به خوبی با مسابقه و جوایز آن آشنا می شوند. این بهترین روش برای تبدیل بازدیدکنندگان، به خریداران و مصرف کنندگان است.

از قوانین شبکه های اجتماعی تبعیت کنید

در تمامی شبکه های اجتماعی، قوانینی وجود دارد که کمک می کنند تا مسابقه ها و پست ها بهتر دیده شوند. برای اینکه در هر کدام از این پلتفرم ها به موفقیت کافی دست پیدا کنید، باید این قوانین را به خوبی بشناسید و آن ها را به مرحله اجرا در بیاورید.

می بینید که طراحی مسابقه در وردپرس به سادگی می تواند انجام شود اما نکته قابل توجه این است که باید هدف شما را به خوبی بازتاب دهد. در نهایت بازدهی مسابقه را با توجه به پارامترهای ارزیابی خود بررسی کنید.

 

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس (6 افزونه با کاربردهای متنوع)

حمل و نقل بخش مهمی از کسب و کار شماست و مشتریان انتظار دارند…

۱۴۰۱-۱۱-۰۴

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید