صفحه اصلی > آموزش وردپرس و سئو : بعد از بروزرسانی هسته گوگل به اسکیما چقدر توجه دارید؟

بعد از بروزرسانی هسته گوگل به اسکیما چقدر توجه دارید؟

اسکیما در وردپرس

اسکیما توضیحات بیشتری در مورد صفحه جاری وب سایت به موتورهای جستجو می دهد. قطعاً درک بهتر صفحات سایت در کنار رعایت قوانین موتورهای جستجو و اصول سئو موجب بهبود رتبه می شود. امروزه یکی از مواردی که می توانید به وضوح در وب سایت های مختلف مشاهده کنید، استفاده از صفحه ای به منظور طرح سوالات متداول می باشد. بجز faq اسکیماهای زیادی وجود دارد اما در این مطلب اختصاصا به این زبان نشانه گذاری می پردازیم. با آپدیت جدید گوگل مشاهده شد که اسکیما در وردپرس و سایر سایت ها حتی در صفحه اصلی نیز نمایش داده شده است. بنابراین می توانید روی این مطلب حسابی حساب بازکنید.

اسکیمای سوالات متداول که FAQ Schema نام دارد، باعث شده است تا میزان نرخ کلیک یا همان CTR تاحدود زیادی در وب سایت ها افزایش پیدا کند و باعث بهتر شدن رتبه یک وب سایت در موتورهای جست و جو شود. روش های گوناگونی برای ساخت یک FAQ Schema کاربردی در وردپرس وجود دارد که در ادامه می توانید از بهترین و کاربردی ترین راه های موجود، آموزش نحوه اضافه کردن FAQ Schema به وردپرس را فرابگیرید.

یکی از روش های ایجاد اسکیمای سوالات متداول استفاده از افزونه FAQ Schima با آدرس https://www.rtl-theme.com/faq-schema-wordpress-plugin/ است.

آموزش اضافه کردن FAQ Schema به وردپرس

به منظور استفاده از این روش باید افزونه وردپرس سئو را بر روی سایت خود نصب کنید. اینکار را می توانید به راحتی و از طریق مخزن وردپرس خود انجام دهید. نام seo را در بخش جست و جوگر وارد کنید و افزونه یواست سئو را بر روی وردپرس خود نصب کنید.

آموزش نحوه اضافه کردن FAQ Schema به وردپرس

بعد از نصب این برنامه که می تواند کمک بسیار زیادی به سئو یک محتوا نماید، حال شما می توانید FAQ Schema خود را به راحتی ایجاد کنید و از آن لذت ببرید. به بخش نوشته ها رفته و بر روی دکمه افزودن نوشته کلیک کنید تا وارد ویرایشگر خود شوید.

آموزش نحوه اضافه کردن FAQ Schema به وردپرس

در صفحه وردپرس خود یک عنوان ایجاد کنید و از طریق بلوک زیرین آن بر روی علامت مشخص شده کلیک کنید تا صفحه مربوط به منوهای اختصاصی وردپرس شما باز شود.

حال از منوی باز شده به دنبال بخش Yoast گشته و با بازکردن آن می توانید گزینه ای به نام FAQ را مشاهده کنید و با کلیک بر روی آن یک آیتم جدید به منظور ایجاد سوالات متداول را که به تازگی ایجاد شده است ببینید.

آموزش نحوه اضافه کردن FAQ Schema به وردپرس

حال در صفحه ای که ایجاد کرده اید به راحتی می توانید سوال مربوط به خود را وارد کنید و در پایین آن نیز به راحتی پاسخ آن را قرار دهید و بعد از به پایان رساندن آن نتیجه را ذخیره کرده و در مرورگر خود نمایش دهید و آن را با کاربران خود به اشتراک بگذارید.

آموزش نحوه اضافه کردن FAQ Schema به وردپرس

حال محتوای ایجاد شده را ذخیره کنید و از طریق دکمه انتشار آن را منتشر کنید، در این بخش می توانید وارد صفحه موردنظر شده و صفحه ای که ایجاد کرده اید را مشاهده نمایید.

آموزش نحوه اضافه کردن FAQ Schema به وردپرس

به همین سادگی شما می توانید به واسطه استفاده از افزونه جذاب وردپرس سئو و همچنین ویرایشگر جدید گوتنبرگ یک FAQ Schema حرفه ای را برای خود ایجاد کنید و بسته به نیاز خود آن را ویرایش کنید. فقط توجه کنید که این روش فقط به کمک این دو افزونه قابل اجرا می باشد و اگر می خواهید بدون استفاده از افزونه وردپرس سئو و یا ویرایشگر گوتنبرگ یک FAQ Schema برای خود ایجاد کنید، باید روش دیگری را پیش بگیرید.

ساخت FAQ Schema بدون استفاده از گوتنبرگ

با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید به آدرس FAQPage JSON-LD دست پیدا کنید. این وب سایت به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید یک FAQ ایجاد کنید و آن را در وردپرس خود، بدون نیاز به هیچ افزونه ای قرار دهید. در زیر یکی دیگر از این سایت ها معرفی شده است.

https://saijogeorge.com/json-ld-schema-generator/faq/

 

آموزش نحوه اضافه کردن FAQ Schema به وردپرس

در صفحه باز شده در پایین صفحه می توانید از طریق منوی سمت چپ به آسانی بخش سوال و جواب خودرا ایجاد کنید و آن را به هر اندازه که می خواهید گسترش دهید.

 FAQ Schema در وردپرس

حال از طریق دکمه copy FAQ Schema سوالاتی که ساخته اید را کپی کرده و برای راحتی کار خود افزونه Header and Footer Scripts را از مخزن وردپرس دانلود و فعال کنید تا این بخش بر روی ویرایشگر وردپرس شما نصب شود.

اسکیمای سوالات متداول

بعد ازنصب این افزونه حال وارد بخش نوشته های خود شوید و یک نوشته تازه و یا یک برگه جدید را ایجاد کنید و اطلاعات کپی شده از سایت بالا را در منویی که با نام Header and Footer ایجاد شده است قرار دهید و تنظیمات ذخیره کنید.

سوالات متداول و FAQ Schema به وردپرس

 

بعد از قرار دادن کد FAQ Schema در جای موردنظر می توانید بر روی دکمه انتشار کلیک کنید، تا محتوای ساخته شده در پایگاه داده وردپرس ذخیره سازی شود و بعد از آن با مشاهده صفحه موردنظر می توانید FAQ Schema خود را مشاهده کنید. فقط توجه داشته باشید، در صورت نمایش داده نشدن این سوالات، وارد بخش ابزارهای گوگل شوید و از آن بخش مشخص کنید که آیا صفحه FAQ  شناخته شده است یا خیر.

نکته دیگری که حتما باید در زمینه استفاده از FAQ Schema مدنظر داشته باشید، کاهش تکرار استفاده از این روش در وب سایت می باشد. توجه کنید که سعی کنید یک FAQ Schema کامل را ایجاد کنید و از ایجاد چندین باره آن در صفحات مختلف خودداری کنید، زیرا باعث کاهش رتبه سئو شما به دلیل اسپم یک محتوای تکراری می شود و عواقب زیادی را برای رتبه سایت در موتورهای جست و جوگر به همراه دارد.

درآپدیت جدید گوگل علاوه بر اسکیما، سرعت نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که میدانید سرعت یک فاکتور مهم در سئو است. بنابراین برای دریافت رتبه بهتر باید همه جوانب تجربه کاربری و سئوی فنی را در نظر بگیرید. یکی از پلاگین های بسیار پرفروش و کاربردی برای کش و افزایش سرعت افزونه wp rocket است. این افزونه فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت و css و بهینه سازی روی سایت وردپرسی انجام می دهد و سرعت را به طور شگفت انگیز افزایش می دهد.

افزونه های بهینه سازی وردپرس می توانند در بهبود عملکرد بخش های مختلف سایت وردپرس شما را یاری دهند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بکاپ گرفتن از سایت وردپرسی به 2 روش کاربردی

پس از طراحی و پیاده سازی سایت مهم ترین کاری که باید…

۱۴۰۳-۰۱-۲۵

مقایسه افزونه رنک مث و یواست سئو

قرار گرفتن در لینک های اول گوگل یکی از مهمترین اقدامات برای…

۱۴۰۳-۰۱-۲۰

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

دیدگاهتان را بنویسید