صفحه اصلی > اخبار و بروزرسانی ها : وردپرس 5.5 با آپدیت بزرگی منتشر شد

وردپرس 5.5 با آپدیت بزرگی منتشر شد

وردپرس 5.5

وردپرس 5.5 ، ۲۱ مرداد ماه 1399 (August 11, 2020) منتشر شد! این نسخه از وردپرس، تغییرات بزرگی به همراه داشته است. همانطور که اداعا شده این تغییرات در بخش امنیت، سرعت و جستجو و ایندکس بوده است. هر چند ویرایشگر بلوک هم اضافه شده است. امروز می‌خواهیم نگاهی به تغییرات وردپرس 5.5 بیندازیم!

ویژگی های جدید وردپرس 5.5

جستجو و ایندکس سایت های وردپرسی

سایت های وردپرسی برای موتورهای جستجو بسیار بهینه طراحی شده اند. به طوری که می توان گفت بسیاری از نکات سئوی تکنیکال در آن رعایت شده است. اما باز هم نیاز به ابزاری جانبی برای ساخت نقشه سایت site map بود. این ابزار می توانست افزونه یواست سئو یا ابزارهای گوگل باشد. که باید بعد از آن بر روی هاست بارگزاری میشد. اما اینبار خود وردپرس اتوماتیک نقشه سایت را می سازد.

دیگر نیازی به کار اضافی نیست!

بروز رسانی وردپرس 5.5

امنیت وردپرس در نسخه 5.5

بروزرسانی خودکار افزونه و قالب ویژگی نسخه جدید وردپرس است. اما دقت داشته باشید که برای قالب های فارسی شده بهتر است اینکار انجام نشود تا تنظیمات زبان و … از دست نرود. با اینحال امکان آپلود فایل زیپ برای بروزرسانی وجود دارد. بنابراین خبری از لاگین شدن و دسترسی به wp-content هاست نیست. این هم خبری خوبی است. هر چند وب سایت هایی چون راست چین و ژاکت بروزرسان خودکار خود را ارائه کرده اند.

بهبود سرعت سایت وردپرسی

امکان lazy load برای تصاویر یکی از قابلیت های لود سریع صفحات است که به نسخه جدید وردپرس افزوده شد. در لیزی لود تصاویر زمانی که کاربر آنها اسکرول می کند بارگزاری می شوند. در موبایل نیز بسیار کاربردی است.زیرا تصاویر سایز غیر موبایل لود نمی شوند.

علاوه بر این ویرایشگر بلوک همانند صفحه سازهای مطرح و امکان ویرایش مستقیم تصویر یک  امکان جذاب دیگر در این نسخه است.

هنوز نسخه فارسی آن ترجمه و منتشر نشده است اما می توانید نسخه اصلی وردپرس را دانلود کنید.

منبع:کیت وردپرس

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

طراحی صفحه محصول در قالب وودمارت

قالب وودمارت یک قالب ویژه است که برای ساخت فروشگاه‌های آنلاین با…

۶ افزونه برای تبدیل ChatGPT به یک دستیار کاربردی

ChatGPT یک چت بات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که سر‌وصدای زیادی به‌پا…

10 موتور جستجوی بزرگ که می توانید به جای گوگل از آنها استفاده کنید

به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر یا تجربه جستجوی بدون آگهی هستید؟…

دیدگاهتان را بنویسید