صفحه اصلی > آموزش وردپرس : آموزش ساخت آزمون آنلاین در وردپرس با افزونه HD Quiz

آموزش ساخت آزمون آنلاین در وردپرس با افزونه HD Quiz

 

ساخت آزمون آنلاین در وردپرس با افزونه HD Quiz، راهی عالی برای افزایش تعامل کاربران در وب سایت تان است. یک آزمون آنلاین نه تنها برای مخاطبان یک سایت جذاب و تعامل آنان را افزایش می دهد. همچنین می تواند یک ابزار عالی باشد برای یافت ایده آن چیزی که می خواهید انجام دهید.

ساخت یک آزمون آنلاین در وردپرس کار چندان سختی نیست، شما فقط به ابزار مناسب برای این کار نیاز دارید. هنگام ایجاد یک آزمون در وردپرس، فرمی در وب سایت شما به نمایش گذاشته می شود که کاربران با توجه به گزینه ها، ورودی های مختلف را ارسال می کنند.

این ورودی های مختلف را جمع آوری کنید، پاسخ ها را محاسبه کنید و نتایج را نشان دهید. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم که چگونه با استفاده از افزونه HD Quiz به راحتی یک آزمون آنلاین در وردپرس ایجاد کنید.

چرا ساخت آزمون آنلاین در سایت وردپرسی خود؟

چرا ساخت آزمون آنلاین در سایت مهم است؟
چرا ساخت آزمون آنلاین در سایت وردپرسی خود؟

اول و مهم ترین مورد این است که، آزمون ها سرگرم کننده و جذاب هستند. و انواع و اقسام بازخورد مفید را به شما می دهند. از آنجا که آزمون ها بسیار تعاملی هستند، کاربران وب سایت ها، آنها را جذاب تر از انواع دیگر فرم ها می دانند.

می توانید از این نوع فرم ها که به شکل آزمون ارائه می شوند، برای دریافت انواع داده ها استفاده کنید. به عنوان مثال، آیا می خواهید بدانید که محتوای مورد پسند کاربران چه نوع محتوایی است؟ به راحتی با راه اندازی یک آزمون آنلاین از کاربران خود بپرسید و ایده های جذاب آنان را دریافت کنید.

چندین مزایای دیگر وجود دارد که آزمونهای وردپرس می تواند به شما در جذب علاقه مخاطبان، جمع آوری داده ها و افزودن ویژگی های تعاملی به سایت شما کمک کند. مانند:

  • آزمونهای ویروسی می تواند به شما کمک کند تا از شبکه های اجتماعی بازدید بیشتری دریافت کنید.
  • ساخت آزمون های آموزشی برای همراهی با هر دوره آنلاین که ساخته اید.
  • آزمونهایی برای ارزیابی نیازهای مشتری و پیشنهاد راه حل به آنها.
  • آزمونهایی که کاربران را ملزم به ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود می کنند.

خب با این توضیحات، بیایید نگاهی به نحوه ساخت آزمون آنلاین در وردپرس با افزونه HD Quiz بیندازیم.

ساخت آزمون آنلاین در وردپرس با افزونه HD Quiz

جهت ساخت آزمون آنلاین در وردپرس ابتدا باید افزونه HD Quiz را نصب و فعال سازی کنید. جهت نصب افزونه می توانید از پیشخوان وردپرس از بخش افزونه ها>> افزودن اقدام به نصب افزونه HD Quiz کنید. یا مستقیما از لینک افزونه در مخزن وردپرس استفاده کنید.

ساخت آزمون آنلاین در وردپرس با نصب افزونه HD Quiz
ساخت آزمون آنلاین در وردپرس با نصب افزونه HD Quiz

پس از نصب و فعال سازی افزونه، منو HD Quiz در نوار کناری پیشخوان وردپرس اضافه می شود. قبل از آنکه وارد بحث ایجاد آزمون آنلاین با این افزونه شویم می توانید با مراجعه به بخش های مختلف افزونه، تنظیمات لازم، افزودنی ها و یا ابزارهای آن را فعال کنید.

جهت انجام تنظیمات افزونه به بخش HD Quiz >> Option بروید. در این بخش می توانید عنوان کلید ها را با توجه به سلیقه خود تغییر دهید. فعال سازی نتایج به درصد و سایر تغییرات را انجام دهید.

افزونه HD Quiz - تنظیمات
افزونه HD Quiz – بخش تنظیمات

ایجاد یک آزمون آنلاین

پس از انجام تنظیمات افزونه، نوبت به ادامه کار و ایجاد یک آزمون آنلاین جذاب می رسد. جهت ایجاد یک آزمون جدید مانند تصویر زیر به بخش HD Quiz >> Quizzes مراجعه کنید.

ساخت آزمون جدید در افزونه HD Quiz
ساخت آزمون جدید در افزونه HD Quiz

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید در برگه Quizzes بخشی با عنوان add new quiz وجود دارد. در این بخش باید نامی برای آزمون آنلاین خود انتخاب کنید. ما در اینجا به عنوان مثال “آزمون راهنمایی و رانندگی” رو انتخاب میکنیم.

سپس دکمه Enter صفحه کلید خود را بفشارید تا نام آزمون انتخابی شما ایجاد شود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، نام آزمون انتخابی ما با عنوان آزمون راهنمایی و رانندگی ایجاد شده است. حالا مانند تصویر زیر بر روی بخشی که با کادر قرمز رنگ مشخص شده کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

ایجاد آزمون و ادامه مرحله قبل
ایجاد آزمون و ادامه مرحله قبل

در مرحله پیش رو قرار است که به بتن آموزش امروز یعنی ایجاد آزمون، طرح سوال ها، ایجاد گزینه ها، تعیین پاسخ ها و .. وارد شویم. مانند تصویر زیر در ادامه مرحله قبلی باید بر روی دکمه ADD NEW QUASTION کلیک کنید تا وارد مرحله اصلی شوید.

افزونه HD Quiz - بخش Add New Quastion
افزونه HD Quiz – بخش Add New Quastion

همانطور که مشاهده می کنید به بخش اصلی ایجاد آزمون وارد شدیم. عنوان سوال رو در بخش عنوان مشخص کنید. پاسخ ها رو در بخش Answer تعیین کنید و سپس از بخش Correct تعیین کنید که کدام یک از پاسخ ها صحیح هستند.

ایجاد آزمون: طرح سوال و پاسخ ها
ایجاد آزمون: طرح سوال و پاسخ ها

در صورت لزوم از بخش Extra می توانید برای آزمون خود یک تصویر انتخاب کنید، تنظیمات و سفارشی های لازم رو انجام دهید.

انتخاب تصویر و توضیحات برای آزمون
انتخاب تصویر و توضیحات برای آزمون

نمایش آزمون ساخته شده در سایت

سپس در آخر بر روی دکمه سبز رنگ SAVE QUESTION کلیک کنید تا تغییرات ذخیره و آزمون ایجاد شود. تا اینجا آزمون آنلاین شما ساخته شده و کاملا آماده است. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید کد کوتاه یا short code آزمون ساخته شده رو در محل دلخواه خود در لابلای مطالب سایت، در یک نوشته جدید و یا برگه جدید درج کنید.

کد کوتاه آزمون ساخته شده
کد کوتاه آزمون ساخته شده

تا آزمون ساخته شده به زیبایی مانند تصویر زیر به نمایش گذاشته شود.

نمایش آزمون در سایت
نمایش آزمون ساخته شده در سایت

تنظیمات و سفارشی سازی بیشتر آزمون

همانطور که در بخش های قبل تر هم اشاره شد، آزمون ساخته شده با افزونه HD Quiz رو می توانید با توجه به سلیقه خود سفارشی سازی و تنظیم کنید. این افزونه دارای امکانات و تنظیمات بیشتری است. که به شما کمک می کند به صورت کاملا کاربردی آزمون های سفارشی شده خود را بسازید.

به عنوان مثال می توانید نوشته های دکمه های آزمون رو تغییر دهید، برای هر سوال زمان سنج تعیین کنید. نوع آزمون و سوال رو مشخص کنید. نمایش درصدی نتایج آزمون، برای هر سوال تصویر و توضیحات لازم ارائه کنید.

جمع بندی

مقاله امروز رو با معرفی و آموزش ساخت آزمون آنلاین در وردپرس با افزونه HD Quiz به پایان رساندیم. همانطور که در آموزش امروز یاد گرفتیم، توانستیم با افزونه HD Quiz آزمون های جذاب و کاربری برای سایت وردپرسی خود ایجاد کنیم.

بدون شک افزونه های آزمون ساز دیگری به این منظور توسعه یافته اند. برخی از آن ها حتی ممکن است کم کیفیت تر از افزونه معرفی شده امروز باشد. با این حال افزونه HD Quiz کاملا رایگان بوده و هیچ محدودیتی در استفاده از این افزونه بسیار عالی نخواهید داشت.

امیدواریم آموزش امروز مورد پسند شما کاربران عزیز حلقه وردپرس قرار گرفته باشد.

مقالات مرتبط با این پست

منبع: کیت ورد پرس
[ad_2]

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بکاپ گرفتن از سایت وردپرسی به 2 روش کاربردی

پس از طراحی و پیاده سازی سایت مهم ترین کاری که باید…

۱۴۰۳-۰۱-۲۵

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

دیدگاهتان را بنویسید