صفحه اصلی > آموزش وردپرس : آموزش غیر فعال کردن آپدیت خودکار وردپرس

آموزش غیر فعال کردن آپدیت خودکار وردپرس

 

غیر فعال کردن آپدیت خودکار وردپرس می توان گفت یکی از مهم ترین سرفصل ها در بحث طراحی و مدیریت وبسایت است. بنابراین در این آموزش به طور مفصل به روش ها، مزایا و معایب آن می پردازیم. آیا می دانید وردپرس می تواند به طور خودکار وب سایت شما را به روز کند؟ در بعضی موارد، این مورد می تواند شامل آپدیت خودکار پلاگین ها و تم ها نیز باشد.

علی رغم مزایای امنیتی که آپدیت خودکار وردپرس دارد، احتمال آن نیز وجود دارد که این به روزرسانی ها بتوانند برای وبسایت شما مشکل ساز شوند.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید با غیر فعال کردن آپدیت خودکار وردپرس از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. شما می توانید پیش از آپدیت کردن سایت خود، ابتدا بکاپ گیری را انجام دهید و سپس بروز‌رسانی به نسخه جدید را انجام دهید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار وردپرس

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا وردپرس به صورت خودکار به روز می شود؟

وردپرس به دلایل امنیتی به طور خودکار وبسایت هایی که با این سیستم مدیریت محتوا ساخته شده اند را به روز می‌کند.

گاهی اوقات، ممکن است یک پلاگین یا قالب یک سایت را نیز به روز کند تا تهدید احتمالی را برطرف کند. به عنوان مثال، یک افزونه یا قالب وردپرس ممکن است برای از بین بردن یک آسیب پذیری مهم به روز شود. اگر آن افزونه یا قالب توسط بسیاری از وبسایت ها استفاده شود، تیم اصلی وردپرس ممکن است یک به روزرسانی خودکار را برای آن انجام دهد.

به غیر از شرایط گفته شده در بالا، وردپرس به شما اجازه می دهد تا تصمیم بگیرید چه زمانی می خواهید بروز‌رسانی‌ را برای قالب و افزونه های خود انجام دهید.

با این حال، در برخی شرایط نادر بروز‌رسانی ها می توانند بر عملکرد وبسایت شما تأثیر بگذارند.

اگر اطمینان دارید که خودتان می توانید بروز‌رسانی ها را به صورت دستی مدیریت کنید، پس می توانید با خیال راحت به غیر فعال کردن آپدیت خودکار وردپرس بپردازید.

پیکربندی و غیرفعال آپدیت خودکار وردپرس با استفاده از افزونه

ساده ترین راه برای این کار نصب و فعالسازی افزونه Easy Updates Manager است. پس از فعال شدن افزونه، برای پیکربندی تنظیمات آن به Dashboard »Updates Options بروید.

آموزش غیرر فعال کردن آپدیت خودکار وردپرس با استفاده از افزونه
پیکربندی تنظیمات افزونه Easy Updates Manager

می توانید گزینه “غیرفعال کردن همه به روزرسانی ها” را انتخاب کنید؛ اما، ما این گزینه را توصیه نمی کنیم. در درجه اول به این دلیل که از نمایش همه اعلان های بروزرسانی جلوگیری می کند.

در عوض، باید تنظیمات مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می توانید به روزرسانی خودکار افزونه و قالب را غیرفعال کنید، اما گزینه آپدیت هسته استاندارد وردپرس را فعال کنید.

پیکربندی تنظیمات افزونه Easy Updates Manager
غیرفعال کردن آپدیت خودکار افزونه ها و قالب (در حالیکه آپدیت جزئی هسته وردپرس را فعال می کنید)

توجه: اگر به جای «غیرفعال کردن خودکار به روزرسانی ها»، «غیرفعال کردن بروز‌رسانی افزونه‌ها» و «غیرفعال کردن بروز‌رسانی های قالب» را انتخاب کنید، در این صورت اعلان های بروز‌رسانی را در لیست افزونه ها و قالب های خود نمی‌بینید.

مدیریت آسان بروز‌رسانی ها این امکان را برای شما فراهم می کند تا با تهیه بکاپ، اگر چیزی در سایت شما خراب شد دوباره به نسخه قبلی کار برگردید. برای مشاهده این مورد، به Dashboard »Updates Options بروید و سپس روی برگه« Logs »کلیک کنید.

برگه مربوط به افزونه Easy Updates Manager
برگه مربوط به افزونه Easy Updates Manager

نسخه پریمیوم افزونه Easy Updates Manager نیز وجود دارد که گزینه های زیادی را برای مدیریت غیر فعال کردن آپدیت خودکار وردپرس ارائه می دهد. به عنوان مثال، با UpdraftPlus ادغام می شود تا قبل از اعمال بروز‌رسانی، بتوانید به طور خودکار از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار وردپرس بدون استفاده از افزونه

اگر نمی خواهید از افزونه استفاده کنید چه می کنید؟ با افزودن این خط کد در پرونده wp-config.php می توانید بروز‌رسانی خودکار را در وردپرس غیرفعال کنید:

غیرفعال کردن آپدیت خودکار وردپرس بدون استفاده از افزونه

با این کار تمام به روزرسانی های خودکار وردپرس غیرفعال می شوند.

اگر می خواهید بروزرسانی های هسته اصلی را دریافت کنید اما بروز‌رسانی تم و پلاگین را غیرفعال کنید، می توانید این کار را با اضافه کردن فیلترهای زیر در فایل functions.php قالب خود یا برای یک پلاگین خاص انجام دهید.

به روزرسانی خودکار افزونه وردپرس را با اضافه کردن این قطعه کد غیرفعال کنید:

قطعه-کد-برای-غیر-فعال-کردن-آپدیت-خودکار-افزونه

به روزرسانی خودکار قالب وردپرس را غیرفعال کنید:

غیر-فعال-کردن-آپدیت-خودکار-قالب

جوانب مثبت و منفی آپدیت خودکار وردپرس

اکنون می دانید که چگونه به روزرسانی خودکار را غیرفعال کنید؛ اما آیا باید آن ها را غیرفعال نمایید؟ هیچ پاسخ صحیحی وجود ندارد و این به شما و نیاز وبسایت شما بستگی دارد.

در سایت های خود، ضمن فعال بودن به روزرسانی های هسته اصلی، آپدیت خودکار افزونه و قالب را غیرفعال کرده ایم.

بیایید نگاهی به مزایا و معایب بروزرسانی خودکار بیندازیم. به این ترتیب، می توانید تصمیم بگیرید که آیا غیر فعال کردن آپدیت خودکار وردپرس کار درستی است یا نه؟

مزایای آپدیت خودکار در وردپرس

به روزرسانی خودکار برای امنیت وردپرس بسیار مناسب است. بسیاری از کاربران فراموش می کنند که افزونه ها یا قالب اصلی وردپرس خود را به روز کنند.

با به روزرسانی خودکار وردپرس، هر زمان آپدیت جدید برای وردپرس منتشر شد، نگران بروز‌رسانی سایت خود نیستید.

در گذشته، آپدیت خودکار تنها با پرداخت هزینه میزبانی وردپرس قابل دریافت بود. اکنون، این آپدیت ها برای همه در دسترس است.

اگر سایت های زیادی دارید، به روزرسانی خودکار می تواند در وقت شما صرفه جویی کند؛ حتی اگر فقط یک سایت داشته باشید ممکن است آرامشی را از دانستن اینکه وردپرس مراقب موارد سایت شماست به دردسرهای آپدیت دستی وردپرس ترجیح دهید.

معایب آپدیت خودکار در وردپرس

تیم اصلی وردپرس که مسئولیت انتشار بروز‌رسانی ها را بر عهده دارد، اطمینان حاصل می کند که آپدیت جدید با کلیه افزونه ها و قالب ها سازگار باشد؛ با این حال، احتمال آن نیز وجود دارد که بروز‌رسانی خودکار سایت شما را دچار مشکل کند.

به روزرسانی خودکار افزونه نیز می تواند سایت شما را دچار مشکل کند. متغیرهای بسیار زیادی وجود دارد؛ مانند محیط های مختلف سرور و ترکیبات پلاگین.

اشکال دیگر این است که هنگام به روزرسانی خودکار سایت، اعلانی دریافت نمی کنید!

آیا باید آپدیت خودکار وردپرس را غیرفعال کنم؟

اصولاً این تصمیم به شما بستگی دارد.

برای بیشتر مبتدیان و اکثریت قریب به اتفاق وبسایت های وردپرسی، بروزرسانی خودکار بی ضرر است و شما نباید آن ها را غیرفعال کنید.

با این حال، اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا به دلیل خراب شدن سایت نمی خواهید تجارت خود را از دست دهید، می توانید با خیال راحت غیر فعال کردن آپدیت خودکار وردپرس را انجام دهید.

ضمنا اطمینان حاصل کنید که برای تامین امنیت وبسایت خود، بروزرسانی ها را به موقع نصب کرده اید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه آپدیت خودکار در وردپرس را غیرفعال کنید.

چه از آپدیت های خودکار استفاده می کنید و چه از آپدیت دستی، اطمینان از پشتیبان گیری منظم از سایت خود بسیار مهم است.

منبع:کیت وردپرس

[ad_2]

 

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بکاپ گرفتن از سایت وردپرسی به 2 روش کاربردی

پس از طراحی و پیاده سازی سایت مهم ترین کاری که باید…

۱۴۰۳-۰۱-۲۵

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

دیدگاهتان را بنویسید