صفحه اصلی > آموزش وردپرس : چطور برگه یا قالب را به صورت آماده در افزونه المنتور درون و برون ریزی کنیم؟

چطور برگه یا قالب را به صورت آماده در افزونه المنتور درون و برون ریزی کنیم؟

درون ریزی برگه در المنتور

 

المنتور یک افزونه صفحه ساز فوق ‌العاده حرفه‌ای برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. با استفاده از افزونه المنتور می‌ توانید انواع صفحات وب ‌سایت خود طراحی و یا ویرایش کنید. در حال حاضر المنتور با اختلافی بسیار زیاد بهترین افزونه صفحه ساز وردپرس شناخته‌ شده است. المنتور این امکان را ایجاد کرده تا با درون ریزی برگه در المنتور امکان استفاده دوباره و یا چند باره از طراحی های قبلی تان را داشته باشید.

 طراحی سایت وردپرسی با استفاده از المنتور

المنتور به شما امکان می‌دهد وب‌سایت خود را به‌ راحتی سفارشی کنید. در این آموزش، به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید برای ساخت سریع و طراحی منحصر به ‌فرد قالب ‌ها یا ویرایش تنظیمات استایل سایت از المنتور استفاده کنید. برای این کار از جمله مواردی که می‌توانید تغییر دهید استایل های مربوط به زمینه، عنوان، پیوند، دکمه‌ها و تصاویر است.

با ترکیب همه‌ی این عناصر شما پایه و اساس یک طراحی وب سایت بی ‌نظیر را دارید. با المنتور می‌ توانید در کمترین زمان هر کدام از این گزینه‌ ها یا صفحات را سفارشی کنید و در طراحی های بعدی خود مجدد استفاده کنید.

دسترسی و سفارشی سازی صفحات با المنتور

مرحله 1: به پنل المنتور خود وارد شوید

برای شروع از قسمت پیشخوان وردپرس > افزودن نوشته جدید را انتخاب کنید، سپس دکمه ویرایش توسط المنتور را انتخاب کنید.

قبل از ایجاد هرگونه تغییر، المنتور به شما هشدار می‌ دهد که باید تنظیمات پیش‌ فرض رنگ و قلم آن را غیر فعال کنید. در غیر این صورت، تغییر استایل شما اعمال نمی شود. برای غیرفعال کردن تنظیمات، در پیشخوان وردپرس> المنتور> تنظیمات کلیک کنید. تنظیمات المنتور شامل گزینه‌ هایی است که صفحات مورد نظر شما بر آن‌ ها تأثیر می گذارد. گزینه‌ های پیش‌ فرض رنگ و قلم سایت را غیر فعال کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

برای ایجاد تغییرات در قالب المنتور با انتخاب استایل قالب امکان ویرایش فرم، دکمه ها، تایپوگرافی و … را دارید. در ادامه به بررسی این قسمت ها می پردازیم.

مرحله 2: استایل زمینه تم خود را تغییر دهید

در این مرحله شما آماده هستید تا تغییراتی در ظاهر طراحی سایت خود ایجاد کنید. بیایید با چیزی ساده مانند تغییر پس‌ زمینه پیش‌ فرض شروع کنیم. از قسمت استایل سایت> پس‌ زمینه > انتخاب رنگ را انتخاب کنید.

 

مرحله 3: تایپوگرافی وب‌سایت خود را تغییر دهید

تایپوگرافی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی سایت شما دارد. با انتخاب فونت و استایل های مناسب می توانید سایت متفاوتی داشته باشید و کاربران تمایل بیشتری برای خواندن مطالب شما داشته باشند. برای تغییر تایپوگرافی از قسمت استایل قالب > تایپوگرافی را انتخاب کنید. تب استایل قسمت های زیادی را شامل می شود. در اینجا می‌ توانید فونت، رنگ متن، فاصله پارگراف ها، تنظیمات مربوط به پیوندها و استایل برای H1 H2 H3و … موارد بسیار دیگری را تغییر دهید. در اینجا رنگ متن H2 و H3 را تغییر داده ایم.

 

مرحله 4: استایل دکمه خود را تغییر دهید

هیچ وب‌ سایت مدرنی بدون دکمه کامل نیست. دکمه یکی از کاربردی ترین المان ها در هر سایتی است. با استفاده از استایل های المنتور، می‌توانید با استفاده از همان نوع تنظیماتی که در بخش‌ های قبلی مشاهده کردید تایپوگرافی، رنگ، پدینگ، سایه و بردر دکمه‌ های خود را تنظیم کنید.

مرحله 5: تنظیمات فیلد فرم خود را اصلاح کنید

اگر از فرم‌ در سایت خود استفاده می کنید، می توانید با تنظیمات متن و دکمه و فیلدها و … خود را تغییر دهید؛ مثلا می‌ توان برای فیلدها سایه انتخاب کرد و یا به تغییر استایل رنگ پس زمینه کادرها، سایه، لیبل و یا تایپوگرافی بپردازید.

مرحله ششم: استایل های تصویر خود را تغییر دهید

با استایل های المنتور می‌ توانید به‌ راحتی سفارشی‌ سازی‌ هایی مانند بردرها، سایه‌ ها و فیلترهای CSS سفارشی را برای تصاویر اضافه کنید. این گزینه‌ ها شما را قادر می‌سازد تا تصاویر خود را کاملاً برجسته کنید. به‌ علاوه می‌ توانید اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما به‌ طور منظم در بقیه استایل های وب‌ سایت شما ادغام می‌شوند و یا سایز مناسبی برای نمایش در سایت دارند.

 

المان‌ ها و سکشن های سایت در المنتور

همه آنچه برای طراحی یک سایت نیاز دارید در المتنور وجود دارد. کافیست با این المان ها آشنایی داشته باشید و در جای مناسب و متناسب با نیازتان استفاده کنید. در ادامه چند تا از این المان ها را معرفی می کنیم و نحوه کار کردن و ویرایش آن ها را توضیح می دهیم.

فهرست و یا منو

با انتخاب و درگ کردن فهرست ناوبری بر روی صفحه المنتور می‌توانید یک منو ایجاد کنید. برای انتخاب آیتم های منو باید منو را به فهرست هایی که پیش فرض تان است متصل کنید. به پیشخوان وردپرس برگردید. از قسمت نمایش>فهرست ها یک فهرست ایجاد کنید و برای آن یک نام انتخاب کنید. برای افزودن گزینه های فهرست از نوشته ها، پیوند های دلخواه، دسته ها و… می توانید استفاده کنید. لیست مورد نظرتان را اضافه کنید و تغییرات را ذخیره کنید تا گزینه های انتخابی به فهرست شما اضافه شوند.

حال می توانید به المنتور برگردید و به سفارشی سازی و ویرایش منو بپردازید.

فرم جستجو

یکی از مهم‌ ترین قسمت‌ هایی که کاربران معمولا استفاده می‌کنند امکان جستجو در سایت است. به‌ سادگی می‌توانید یک المان سرچ به سایت اضافه کنید. برای اضافه کردن فرم جستجو کافی است فرم جستجو را بر صفحه المنتور درگ کنید و محتوا، استایل و یا سایر ویژگی‌ های مورد نظر را تغییر دهید.

عنوان سایت

عنوان سایت بسیار مهم است و همواره کاربران هنگام کار کردن با سایت شما به آن توجه می کنند. می توانید در برگه ها و صفحات مختلف سایت از عنوان استفاده کنید. برای ایجاد عنوان در صفحه مورد نظر می‌ توانید از بخش سمت راست جعبه‌ ابزار المنتور گزینه عنوان را انتخاب کنید و در قست مورد نطرتان درگ کنید. همچنین می توانید چیدمان، اندازه و سایر استایل های آن را تغییر دهید.

 

لوگوی سایت

لوگوی سایت یک هویت تصویری سایت است و می توان در قسمت های مختلف سایت به کار برده شود. به‌ راحتی می توانید لوگوی سایت خود را در هر جایی از صفحه مخصوصا در هدر سایت ایجاد کنید. بعد از درگ کردن لوگو بر روی صفحه المنتور و انتخاب عکس مورد نظرتان، تغییراتی مانند تغییر اندازه عکس تغییر استایل و سایر ویژگی‌ های تصویر را اعمال کنید.

نقشه گوگل

برای نمایش آدرس در سایت این گزینه بسیار کاربردی است و کاربران می توانند در صورت نیاز به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند. بعد از اضافه کردن نقشه گوگل می توانید نام کشور و شهر را انتخاب کنید و با انتخاب دکمه CTRL در صفحه اسکرول کنید و آدرس دقیق خود را مشخص کنید.

درون‌ریزی قالب و برگه در المنتور

تا اینجا به سفارسی سازی سایت پرداختیم و با المان های مختلف المنتور و نحوه کار کردن با این المان ها آشنا شدیم. شما می توانید مجدد از این تغییرات و یا طراحی های قسمت‌ های مختلف قالب مانند برگه ها و سکشن هایی مثل هدر و فوتر در طراحی های بعدی استفاده کنید. برای استفاده از این امکان نیاز به درون‌ریزی قالب و برگه در المنتور دارید. با اینکار با ذخیره طراحی هایی که دارید می توانید یک کتابخانه درست کنید و در صورت نیاز به این طراحی ها دسترسی پیدا کنید. برای درون‌ریزی قالب و برگه در المنتور برگه موردنظر را با المنتور باز کنید، روی فلش در کنار دکمه بروزرسانی کلیک کنید و گزینه ذخیره قالب‌ را بزنید.

حال باید یک نام برای قالب یا برگه انتخاب کنید.

در قسمت کتابخانه می‌توانید قالب‌هایی که ذخیره کرده اید را مشاهده کنید.

امیداورم این مقاله برای شما کاربردی و مفید باشد. هر گونه سوال در مورد المنتور و طراحی و سفارشی سازی قالب دارید را از ما بپرسید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

ساخت برگه در وردپرس

با ابزارهای آماده طراحی سایت  کار طراحیسایت بسیار آسان شده بخصوص با…

۱۴۰۱-۱۰-۲۹

دیدگاهتان را بنویسید