صفحه اصلی > آموزش وردپرس : آموزش ایجاد جستجوی ایجکسی در وردپرس با افزونه Ajax Search Lite

آموزش ایجاد جستجوی ایجکسی در وردپرس با افزونه Ajax Search Lite

[ad_1]

آموزش ایجاد جستجوی ایجکسی در وردپرس

آموزش ایجاد جستجوی ایجکسی در وردپرس با افزونه Ajax Search Lite.

آیا می خواهید قابلیت جستجوی ایجکسی، (پیشنهاد خودکار جستجو) را به وب سایت خود اضافه کنید؟ می خواهید هنگام جستجوی یک کلمه در سایت وردپرسی خود به طور خودکار پیشنهادهای جستجو ارائه شود؟

با قابلیت ایجاد جستجوی ایجکسی در وردپرس، زمانی که بازدید کنندگان درخواست خود را تایپ می کنند و یا کلمه ای را جستجو می کنند، به طور خودکار به آنها پیشنهادهای جستجو و یا محتوایی که مطابقت دارد ارئه می شود.

با این قابلیت کاربران شما یک جستجوی موفق و تجربه ای عالی از جستجو در سایت تان خواهند داشت. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چطور با استفاده از افزونه Ajax search lite به آسانی امکان جستجوی ایجکسی را در سایت وردپرسی خود ایجاد کنید.

در تصویر زیر نمونه ای از قابلیت جستجوی ایجکسی (پیشنهاد خودکار جستجو) در وردپرس ارائه شده است. در مقاله امروز شما هم می توانید با به کارگیری صحیح نکات و آموزش ها، این امکان عالی را به آسانی در سایت وردپرسی خود ایجاد کنید.

در ادامه آموزش با معرفی افزونه ایجاد جستجوی ایجکسی Ajax search lite همراه ما باشید.

تصویری از جستجوی ایجکسی یا Ajax search
تصویری از جستجوی ایجکسی یا Ajax search

آموزش ایجاد جستجوی ایجکسی با Ajax Search lite

پس از بررسی و آزمایش چندین افزونه ایجاد جستجوی ایجکسی (برای افزودن جستجوی زنده به وردپرس)، بهترین انتخاب و پیشنهاد ما به شما افزونه Ajax Search Lite است.

افزونه ایجاد جستجوی ایجکسی Ajax Search lite
افزونه ایجاد جستجوی ایجکسی Ajax Search lite

Ajax Search Lite یک افزونه جستجوی ایجکسی قدرتمند برای وردپرس است. این موتور جستجوی ایجکسی، که با ارائه یک فرم جستجوی کاربر پسند (یک نوار جستجوی زنده)، بدون شک تجربه کاربری سایت شما را تقویت خواهد کرد.

پشتیبانی از انواع پست های سفارشی، زمینه های سفارشی، امکان فیلتر نتایج جستجو، افزودن پیشنهادات تکمیل خودکار گوگل، کلمات کلیدی و موارد دیگر از جمله ویژگی های این افزونه فوق العاده است.

  • امکان جستجو در پست ها و صفحات
  • در انواع پست های سفارشی مانند محصولات ووکامرس، رویدادها، موارد نمونه کارها و موارد دیگر جستجو کنید.
  • امکان جستجو در عنوان، توضیحات، گزیده ها، دسته ها و برچسب ها و هر فیلد سفارشی.
  • جعبه فیلترهای سفارشی (فیلترهای کادر تأیید) برای دسته ها و انواع پست ها
  • ۸ گزینه در قالب برای تنظیمات رنگ
  • نمایش تصاویر در نتایج جستجو
  • کاملاً آژاکس
  • امکان کش تصاویر
  • کاملا رسپانسیو و واکنشگرا
  • و…

برای شروع، اطمینان حاصل کنید که افزونه Ajax search lite را در سایت خود نصب و فعال کنید (نحوه نصب افزونه وردپرس در صورت نیاز). پس از نصب و فعال سازی افزونه، برای پیکربندی ایجاد قابلیت جستجوی ایجکسی، مراحل پیش رو را دنبال کنید.

مرحله ۱: انتخاب کنید چه محتوایی در جستجو وارد شود

پس از نصب و فعال سازی افزونه، اولین کاری که باید انجام دهید پیکربندی محتوای واجد شرایط قرار گرفتن در پیشنهادات جستجوی است.

به عنوان مثال، شاید شما بخواهید پیشنهادهای جستجو شامل پست های وبلاگ باشد، اما برگه ها را شامل نشود. اگر از انواع پست سفارشی استفاده می کنید مانند محصولات ووکامرس یا یک رویداد، می توانید انتخاب کنید که آیا آن محتوا را در نتایج جستجوی خود قرار دهید یا نه.

برای انجام این انتخاب ها، روی گزینه Ajax Search Lite در پیشخوان وردپرس خود کلیک کنید. و از بخش Search in custom post types (با کادر قرمز رنگ مشخص شده است) برای انتخاب محتوای مناسب استفاده کنید.

مرحله 1: انتخاب کنید چه محتوایی در جستجو وارد شود
مرحله ۱: انتخاب کنید چه محتوایی در جستجو وارد شود

در پایین صفحه، همچنین می توانید قسمت هایی از محتوای خود را که افزونه جستجو می کند مشخص کنید. به طور پیش فرض، کلمه کلیدی کاربر در محتوای مقاله در بخش های زیر جستجو می شود:

  • درعنوان
  • بدنه متن
  • گزیده مطلب

اما همچنین می توانید تنظیم کنید که در این بخش ها جستجو شود:

  • جستجو در لینک ها
  • دسته ها و برچسب ها
  • زمینه های سفارشی (یا زمینه های سفارشی خاص یا همه زمینه های سفارشی)
تعیین محتوای قابل جستجو در افزونه
تعیین محتوای قابل جستجو در افزونه

مرحله ۲: تعیین نحوه نمایش محتوا در نتایج پیشنهادی

به طور پیش فرض، این افزونه اطلاعات زیادی را در نتایج پیشنهادات نمایش می دهد. شامل:

  • عنوان
  • خلاصه متن
  • تصویر شاخص

در اینجا مثالی از نحوه مشاهده تنظیمات پیش فرض آورده شده است.

نحوه نمایش محتوا در نتایج پیشنهادی
نحوه نمایش محتوا در نتایج پیشنهادی

با این حال شما بر نحوه نمایش محتوا در نتایج پیشنهادی کنترل کاملی دارید. و با توجه به سلیقه خود می توانید تنظیمات لازم را انجام دهید.

اگر می خواهید تصویر را کنترل کنید (یا آن را خاموش کنید)، مانند تصویر زیر به تب Image Options بروید. گزینه فعال کردن کردن تصاویر را غیر فعال کنید. همچنین می توانید از گزینه های دیگر این بخش مانند اندازه تصویر، منبع عکس و … را برای تغییر استفاده کنید.

تب Image Options و انجام تنظیمات آن
تب Image Options و انجام تنظیمات آن

به همین ترتیب، اگر به تب Layout Options→ Layout Results بروید می توانید دقیقاً اطلاعاتی را که متن نشان می دهد(نتایج جستجو) کنترل کنید.

تب Layout Options→ Layout Results و انجام تنظیمات
تب Layout Options→ Layout Results و انجام تنظیمات

مرحله ۳: پیکربندی ظاهر جعبه جستجو

در بخش پیش رو ظاهر جعبه جستجو را پیکربندی می کنیم. در ادامه این بخش می توانید با توجه به سلیقه، موضوع و ظاهر سایت خود، ظاهر جعبه جستجو را پیکربندی کنید.

برای پیکربندی و انجام تنظیمات آن، مانند تصویر زیر به Layout Options >> Search Box Layout بروید. و از تم ها برای سفارشی کردن ظاهر جعبه جستجوی استفاده کنید.

مرحله ۳: پیکربندی ظاهر جعبه جستجو
مرحله ۳: پیکربندی ظاهر جعبه جستجو

همچنین در صورت نیاز می توانید سایر تنظیمات این بخش را در ادامه صفحه انجام دهید. مانند متن پیش فرض داخل جعبه، اندازه جعبه، رنگ ها و … تغییر دهید.

مرحله ۴: افزودن جعبه جستجوی ایجکسی به سایت (آموزش ایجاد جستجوی ایجکسی)

بسیار خوب تا اینجا افزونه Ajax Search Lite رو نصب کردیم، تنظیمات ضروری و مهم آن را انجام دادیم. اکنون جعبه جستجوی ایجکسی آماده است تا به سایت خود اضافه کنید.

برای انجام این کار، این پلاگین به شما سه گزینه می دهد:

  • ۱- جایگزین جستجوی پوسته: با این گزینه، این افزونه قابلیت جستجوی قالب سایت شما را نادیده می گیرد. به عنوان مثال، اگر استفاده از این مورد را انتخاب کنید، این افزونه با جعبه جستجوی خاص و عملکرد خود، جایگزین ابزارک معمولی جستجوی وردپرس می شود.
  • ۲- کد کوتاه: می توانید کد کوتاه را در هر کجا که می خواهید جعبه جستجوی شما ظاهر شود قرار دهید. می توانید از کد کوتاه در صفحات، پست ها، ابزارک های نوار کناری و غیره استفاده کنید.
  • ۳- عملکرد PHP: اگر با ویرایش کدهای قالب سایت خود مشکلی ندارید، می توانید با ویرایش کدهای قالب سایت، مستقیما به فایل های قالب خود اضافه کنید.

در این افزونه، کد کوتاه و عملکرد PHP در بالای صفحه وجود دارد. و می توانید تنظیمات جایگزینی جستجو را در برگه General Options مانند تصویر زیر فعال کنید.

کدهای افزودن جعبه جستجوی ایجکسی به سایت
کدهای افزودن جعبه جستجوی ایجکسی به سایت

به عنوان مثال، می توانید دو جعبه جستجو را در زیر مشاهده کنید. کادر جستجو در داخل محتوای صفحه با استفاده از کد کوتاه اضافه شده است. در حالی که جعبه جستجو در نوار کناری از یک ابزارک جستجوی وردپرس معمولی و قابلیت “جایگزینی جستجوی پوسته” استفاده شده است.

افزودن جعبه جستجوی ایجکسی به سایت
افزودن جعبه جستجوی ایجکسی به سایت

تنظیمات بیشتر و افزایش عملکرد جستجوی ایجکسی

اگر می خواهید تنظیمات بیشتری اعمال کنید. این پلاگین شامل تعداد زیادی تنظیمات است که به شما امکان کنترل بیشتر دقیق بر روی نحوه کار جستجوی ایجکسی را می دهد.

همه این تنظیمات اختیاری هستند، یعنی حتی اگر از این بخش ها صرف نظر کنید جستجوی ایجکسی سایت شما به خوبی کار خواهد کرد. اما اگر می خواهید کنترل بیشتری داشته باشید، و تنظیمات بیشتری را اعمال کنید در اینجا به چند تنظیم مهم این ابزار اشاره می کنیم.

به بازدیدکنندگان گزینه فیلتر بدهید

اگر می خواهید کنترل بیشتری روی نتایج جستجو به بازدیدکنندگان بدهید، می توانید گزینه های فیلتر را که به کاربران اجازه می دهد اضافه کنید.

ارائه گزینه فیلتر به بازدید کنندگان
ارائه گزینه فیلتر به بازدید کنندگان
  • محتوای خاصی را جستجو کنند، مانند فقط عنوان یک پست
  • دسته های خاص را جستجو کنید
تنظیمات Frontend Options
تنظیمات Frontend Options

برای روشن کردن این گزینه ها، به قسمت Frontend Options بروید.

می توانید ترتیب نتایج را تغییر دهید

به طور پیش فرض، این پلاگین پیشنهادات خود را با توجه به ارتباط آنها نمایش می دهد. اما اگر می خواهید، می توانید این عملکرد را به ترتیب نتایج تغییر دهید.

تنظیم تغییر ترتیب نتایج
نظیم تغییر ترتیب نتایج

برای انجام این تغییر، به General Options → Ordering بروید.

جمع بندی

در مقاله امروز آموزش ایجاد جستجوی ایجکسی در وردپرس با افزونه Ajax search lite به طور کامل و مرحله به مرحله ارائه شد. لطفا مراحل و تنظیمات و آموزش های ارائه شده رو با دقت دنبال کنید تا به آسانی بتوانید یک جعبه جستجوی ایجکسی در سایت وردپرسی خود ایجاد کنید.

افزونه معرفی شده در این مقاله، دارای دو نسخه pro و lite است که در آموزش امروز، نسخه lite آن معرفی شد. این نسخه از افزونه کاملا رایگان بوده و آن قدر دارای تنظیمات و پیکربندی های مختلف است که نیازی به نسخه پولی آن نخواهید داشت.

امیدواریم آموزش امروز برای شما کاربران عزیز حلقه وردپرس مفید واقع شده باشد. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: کیت ورد پرس
[ad_2]

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بکاپ گرفتن از سایت وردپرسی به 2 روش کاربردی

پس از طراحی و پیاده سازی سایت مهم ترین کاری که باید…

۱۴۰۳-۰۱-۲۵

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

دیدگاهتان را بنویسید