صفحه اصلی > سئو : ثبت نام و ورود در وردپرس با شماره موبایل

ثبت نام و ورود در وردپرس با شماره موبایل

ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس

یکی از نیازهای کاربران تعامل دو طرفه با وب سایت های اینترنتی است، برای این منظور روش های متعددی وجود دارد که مهمترین آن فرم های تماس و ثبت نام است. ثبت نام کاربری و عضویت به روش های مختلفی قابل اجراست. به عنوان مثال می تواند از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی یا ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس انجام شود.

فراموشی رمز و یاداوری آن یکی از کارهای خسته کننده برای اعضای سایت است. بنابراین یکی از بهترین گزینه ها ثبت نام یا ورود با شماره موبایل می باشد، که روز به روز در سایت های مدرن نیز بکار گرفته می شود. سایت ها و اپلیکیشن هایی از قبیل تپ سی، دیجی کالا، اینستا، تلگرام و … نیز از این شیوه استفاده می کنند. روش انجام آن به صورت ارسال یک کد تایید به شماره موبایل کاربر است. کاربر با وارد کردن آن هویت خود را اثبات می کند و عملیات ورود به پروفایل انجام می شود، بدون اینکه نیازی به ورود رمز باشد. تعدادی افزونه وردپرس وجود دارند که می توانند این قابلیت را به سایت شما اضافه کنند. 

ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس با افزونه digits

یکی از افزونه هایی که در وردپرس اینکار را انجام می دهد ، افزونه digits است. این پلاگین با 15 سایت ارسال کننده پیامک سازگاری دارد. شما می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز پنل پیامکی براحتی افزونه digit را به پنل sms خود متصل کنید.

مزیت های زیادی برای ثبت نام کاربر با شماره همراه در این افزونه وردپرس وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • ثبت نام و بازیابی رمز به سادگی با شماره همراه کاربر
  • جلوگیری از ثبت نام کاربر اسپم
  • پشتیبانی کاربرانی که ایمیل ندارند
  • هماهنگی با افزونه ووکامرس
  • سازگاری با افزونه انجمن ساز بادی پرس و شبکه اجتماعی بی بی پرس، عضویت ویژه و چند فروشندگی دکان
  • لیست شماره تلفن کاربران برای ارسال پیام های تبلیغاتی و پیگیری خرید محصولات

امکانات افزونه دیجیتس

  • ثبت نام، ورود با شماره موبایل
  • اضافه کردن فیلدهای دلخواه یا ویرایش آنها
  • امکان قرار دادن یک کشور در لیست سیاه
  • شناسایی کد کشور بر اساس آی پی
  • حذف فیلد ایمیل و رمز از ورود و ثبت نام
  • فعالسازی کپچا
  • استفاده از شورت کد برای ایجاد ثبت نام، ورود و خروج و …
  • تغییر ظاهر فرم های ورود و ثبت نام
  • امکان تنظیم زمان ارسال مجدد کد تائید

بالا بردن امنیت سایت با ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس

کلیه عملیات کاربری ثبت نام و وورد توسط افزونه ورود دیجیتس با شماره موبایل واقعی انجام میشود، بنابراین افراد احراز هویت شده، از عضویت رباتها و اکانت های فیک جلوگیری میشود، بنابراین امنیت سایت بالا می رود.

آموزش ثبت نام با شماره موبایل در افزونه digits

بعد از دانلود این افزونه ثبت نام با موبایل و نصب ان در پیشخوان گزینه جدیدی با عنوان digits اضافه می شود، تنظیمات فراوان این افزونه به شما کمک می کند جزئی ترین موارد را سفارشی کنید. برای دسترسی به تنظیمات افزونه دیجیتس از منوی پیشخوان>digits را انتخاب کنید.

تنظیمات پنل پیامکی: در این بخش نام کاربری و رمز پنل پیامکی را وارد کنید.

تنظیمات افزونه digits - ثبت نام و عضویت با شماره موبایل در وردپرس

تنظیمات عمومی افزونه دیجیتس 

این بخش تنظیمات مفصلی دارد. فرمت نام کاربری (شماره موبایل، تصادفی یا الگوی خاص)، فعالسازی فراموشی رمز، فرمت شماره موبایل (+98 یا 09)، نقش کاربری کاربران هنگام عضویت، کد کشور فعال، فعالسازی رمز قوی و…

یکی از موارد قابل توجه در این افزونه این است که، می توان برگه های عضویت/ ورود، فراموشی رمز و … را اختصاصی ایجاد کرد. سپس در تنظیمات افزونه دیجیتس هر کدام را انتخاب کرد. بنابراین ثبت نام با موبایل در وردپرس به سادگی انجام شود.

تنظیمات افزونه digits - ثبت نام و عضویت با شماره موبایل در وردپرس

تغییر فیلدهای فرم ثبت نام در افزونه digits

در این بخش از تنظیمات افزونه دیجیتس می توانید فیلدهای هر بخش از فرم های ورود/ عضویت و .. را تغییر دهید. اگر تنها تغییر فیلدهای ثبت نام موردنظر شما باشد می توانید از افزونه user pro استفاده کنید.

تنظیمات فرم در افزونه digits - تنظیمات افزونه digits - ثبت نام و عضویت با شماره موبایل در وردپرس

تنظیمات ظاهر فرم افزونه دیجیتس

در این بخش از تنظیمات افزونه می توانید ظاهر فرم و تایپوگرافی را تغییر دهید.

ترجمه ها و شورت کد افزونه ثبت نام با شماره موبایل

تمامی پیام ها و برچسب های فرم های عضویت/ ورود و فراموشی رمز را می توانید تغییر دهید. در تب شورت کد می توانید کد مربوط به نمایش فرم های مختلف را کپی و در برگه های مورد نظر پیست کنید. به این ترتیب می توانید فرم های اختصاصی سایت خود را نمایش دهید.

افزونه mobile register برای ثبت نام در سایت فروشگاهی ووکامرس

همانطور که گفته شد،عدم دسترسی به ایمیل و بازیابی رمز عبور و فرم های عضویت طولانی در فروشگاه های اینترنتی یکی از دغدغه های کاربران است. با اتصال شماره موبایل به فرم عضویت این مشکل برطرف می شود. فرم های عضویت کوتاه باعث می شود کاربران از عضویت در سایت شما منصرف نشوند. سپس آنها را ترغیب کنید اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کنید. در تصویر زیر فرم عضویت/ ورود این افزونه را مشاهده می کنید.

قالب فروشگاهی وردپرسی را نمی توان یافت که با این افزونه سازگاری نداشته باشد. با اینحال بهتر است از طراح قالب در مورد این افزونه سوال شود. 

افزونه mobile register - ثبت نام در سایت فروشگاهی ووکامرس

استفاده از افزونه عضویت موبایل می توانید از میان سه روش زیر الگوی نام کاربری را انتخاب کنید:

  1. استفاده از شماره موبایل به عنوان نام کاربری
  2. استفاده ازعبارت user+ ای دی کاربری
  3. استفاده از یک عبارت دلخواه+ ای دی کاربر

این تنظیمات زمانی مفید خواهد بود که بخش نظرات سایت فعال بوده و کاربران می توانند سوال و نظرات خود را ارسال کنند. بنابراین برای جلوگیری از نمایش نام کاربری (شماره موبایل) الگوی جدیدی تعریف کنید.

علاوه بر این برای بخش رمز عبور تعیین کنید که رمز عبور جدید به صورت خودکار ایجاد شود یا اینکه توسط کاربر و از طریق لینک ایجاد شده وارد شود. دقیت کنید قبل از فعالسازی افزونه عضویت با موبایل، افزونه فروشگاه ساز ووکامرس فعال شود.

با استفاده از این دو افزونه معرفی شده ایمیل را از فرایند عضویت و ورود حذف می کنید، البته می توانید ورود ایمیل را اختیاری کنید تا سایر کاربرانی که ایمیل دارند از این امکان استفاده کنند.

پس از عضویت در سایت فروشگاهی شما، تمامی اطلاعات برای کاربر پیامک خواهد شد. در تصویر زیر ملاحظه می کنید که افزونه Mobile register با الگویی که تعریف کردیم نام های کاربری را اختصاص داده اند.

افزونه mobile register - ثبت نام در سایت فروشگاهی ووکامرس

هر کدام از افزونه های بالا می تواند در مورادی برای ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس مفید باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد و به شما کمک کند.

اگر نیاز به دیدن آموزش ویدئویی دارید می توانیئ به مقاله آموزش افزونه دیجیتس سر بزنید. در صورتیکه سوالی دارید در بخش نظرات بپرسید. در اسرع وقت پاسخ شما را ارسال می کنیم.

برچسب ها :
طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

تست سرعت هاست

آیا می دانستید که بیشترین نرخ تبدیل مربوط به صفحات سایتی است…

۱۴۰۲-۰۹-۰۷

آیا المنتور برای سئو خوب است؟

درک این که آیا المنتور برای سئو خوب است آسان نیست حتی…

۱۴۰۲-۰۷-۲۹

بهترین اددان های ویژوال کامپوزر

صفحه‌ساز ویژوال کامپوزر با وجود امکانات متنوعی که دارد باز هم قابل…

۱۴۰۲-۰۷-۲۶

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

  1. سلام

    از اونجایی که افزونه دیجیتس با سامانه پیامک فراز اس ام اس سازگار هست و شما در این باره مقاله دارید.

    پیشنهاد می کنم در سیستم همکاری در فروش فراز اس ام اس عضو شوید و در انتهای این مقاله سایت ما را معرفی کنید تا علاوه بر کسب درامد، دوستی و رفاقتمان را شروع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید