صفحه اصلی > اخبار و بروزرسانی ها : 10 موتور جستجوی بزرگ که می توانید به جای گوگل از آنها استفاده کنید

10 موتور جستجوی بزرگ که می توانید به جای گوگل از آنها استفاده کنید

موتور جایگزین گوگل

به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر یا تجربه جستجوی بدون آگهی هستید؟ در این پست، 20 موتور جستجوی جایگزین برای استفاده و جایگزین گوگل را معرفی خواهیم کرد. گوگل فقط یک موتور جستجوی دیگر نیست. این موتور جستجویی است که بسیاری از افراد برای جستجوهای روزمره، تحقیق در مورد محصول و به‌روز ماندن از آخرین اخبار به آن مراجعه می‌کنند. گوگل همچنین موتور جستجوی اصلی مورد توجه متخصصان سئو و بازاریابیست.

با سهم بازار بالای 90 درصد، سخت است استدلال کنیم که هر موتور جستجویی نتایج بهتری نسبت به گوگل ارائه می دهد. حداقل این یک تصور رایج است.

رابط کاربری آسان گوگل و تجربه کاربری شخصی سازی شده هزینه دارد. Google فعالیت‌های شما را در سراسر سرویس‌های خود ردیابی می‌کند، تاریخچه دقیقی از عبارت‌های جستجوی شما، سایت‌هایی که بازدید می‌کنید و موارد دیگر را نگه می‌دارد.

بر کسی پوشیده نیست که غول موتور جستجو عادات مرور کاربران خود را فهرست می کند و آن اطلاعات را با تبلیغ کنندگان و سایر افراد علاقه مند به اشتراک می گذارد. اگر مایل نیستید حریم خصوصی را برای راحتی معامله کنید یا نیازهای جستجوی خاصی دارید، تعدادی جایگزین Google وجود دارد که تجربه جستجوی بهتری را ارائه می دهد.

در اینجا 10 موتور جستجوی جایگزین برای گوگل آورده شده است.

1. بینگ

نتایج Microsoft Bing SERP برای «ماشین‌های کلاسیک». عکس صفحه‌نمایش از جستجوی [ماشین‌های کلاسیک]، بینگ، آگوست 2021 از ژانویه 2020، سایت‌های مایکروسافت یک چهارم کل درخواست‌های جستجو را در ایالات متحده انجام دادند.
می توان استدلال کرد که بینگ در برخی موارد از گوگل بهتر عمل می کند.

برای شروع، Bing یک برنامه پاداش دارد که به فرد امکان می دهد در حین جستجو امتیاز جمع آوری کند. این امتیازها در فروشگاه‌های مایکروسافت و ویندوز قابل بازخرید هستند، که امتیاز خوبی است. به نظر من، رابط کاربری گرافیکی جستجوی تصویر Bing نسبت به رقیب خود برتر است و بسیار بصری تر است. بینگ همان تجربه کاربری تمیز را به ویدیو منتقل می‌کند و آن را به منبع اصلی برای جستجوی ویدیو بدون تعصب یوتیوب تبدیل می‌کند.

2. Yandex

نتایج موتور جستجوی Yandex برای “آبراهام لینکلن.” عکس صفحه از جستجوی [آبراهام لینکلن]، Yandex، آگوست 2021 به دنبال چشم انداز جستجو در خارج از ایالات متحده هستید؟
Yandex توسط بیش از 45٪ از کاربران اینترنت روسیه استفاده می شود. همچنین در بلاروس، قزاقستان، ترکیه و اوکراین استفاده می شود. Yandex یک موتور جستجوی کلی با استفاده آسان است. به عنوان یک امتیاز اضافی، مجموعه ای از ابزارهای بسیار جالب را ارائه می دهد.

3. Swisscows

Swisscows یک گزینه منحصر به فرد در این لیست است که خود را به عنوان یک موتور جستجوی معنایی خانواده پسند معرفی می کند. آنها همچنین به احترام به حریم خصوصی کاربران افتخار می کنند و هرگز داده ها را جمع آوری، ذخیره یا ردیابی نمی کنند. از هوش مصنوعی برای تعیین زمینه پرس و جوی کاربر استفاده می کند. با گذشت زمان، Swisscows قول می دهد که به سوالات شما با دقت شگفت انگیزی پاسخ دهد.

5. DuckDuckGo

موتور جستجوی Duckduckgo. اسکرین شات از جستجوی [بهترین فیلم‌های تمام دوران]، DuckDuckGo، آگوست 2021DuckDuckGo هیچ یک از اطلاعات شخصی شما را جمع‌آوری یا ذخیره نمی‌کند.
این بدان معناست که می‌توانید جستجوهای خود را در آرامش انجام دهید، بدون اینکه نگران باشید که مردی که شما را از طریق صفحه رایانه شما تماشا می‌کند.

DuckDuckGo انتخاب مناسبی برای کسانی است که می خواهند عادت های مرور و اطلاعات شخصی خود را خصوصی نگه دارند.

6.StartPage

StartPage پاسخ‌های Google را ارائه می‌دهدو یک انتخاب عالی برای کسانی است که نتایج جستجوی Google را ترجیح می دهند اما علاقه ای به ردیابی و ذخیره سابقه جستجوی خود ندارند. همچنین شامل یک تولید کننده URL، یک سرویس پروکسی و پشتیبانی HTTPS است. ایجاد کننده URL به ویژه مفید است زیرا نیاز به جمع آوری کوکی ها را از بین می برد. در عوض، تنظیمات شما را به گونه‌ای به خاطر می‌سپارد که حریم خصوصی را ارتقا می‌دهد

7. Search Encrypt

Search Encrypt engine search.Screenshot از جستجو برای [خط‌مشی رازداری]، Search Encrypt، آگوست 2021Search Encrypt یک موتور جستجوی خصوصی است که از رمزگذاری محلی برای اطمینان از خصوصی ماندن جستجوهای شما استفاده می‌کند. از ترکیبی از روش‌های رمزگذاری استفاده می‌کند که شامل رمزگذاری لایه سوکت‌های امن و رمزگذاری AES-256 می‌شود. وقتی درخواستی را وارد می‌کنید، Search Encrypt نتایج را از شبکه شرکای جستجوی خود می‌کشد و اطلاعات درخواستی را تحویل می‌دهد.

8. Gibiru

نتایج جستجوی Gibiru.Screenshot از جستجوی [تجهیزات بقا]، گیبیرو، آگوست 2021 بر اساس وب سایت آنها، “گیبیرو موتور جستجوی ترجیحی برای میهن پرستان است.”
آنها ادعا می کنند که نتایج جستجوی آنها از یک الگوریتم تغییر یافته گوگل گرفته شده است، بنابراین کاربران می توانند اطلاعات مورد نظر خود را بدون نگرانی در مورد فعالیت های ردیابی گوگل جویا شوند. از آنجایی که Gibiru کوکی‌های ردیابی را روی رایانه شما نصب نمی‌کند، ظاهراً سریع‌تر از «موتورهای جستجو NSA» هستند.

Search results of Gibiru.

9. OneSearch

Verizon Media موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی خود، OneSearch را در ژانویه 2020 راه اندازی کرد.
و وعده می دهد که:

  • بدون ردیابی کوکی، هدف گیری مجدد، یا پروفایل شخصی.
  • عدم اشتراک گذاری داده های شخصی با تبلیغ کنندگان
  • تاریخچه جستجوی کاربر ذخیره نمی شود.
  • نتایج جستجوی بی طرفانه و بدون فیلتر.
  • عبارات جستجوی رمزگذاری شده

10. ویکی دات کام

Wiki.com نتایج خود را از هزاران ویکی در شبکه می‌گیرد. این موتور جستجوی عالی برای کسانی است که از اطلاعات در سایت هایی مانند ویکی پدیا تمایل دارند استفاده کنند.

در این مطلب تنها به ده موتور جستجو پرداختیم که بعضی با رعایت حریم خصوصی و عدم ردگیری داده از سمت کاربر توانستند کاربران خود را داشته باشند. بعضی دیگر از موتورهای جستجو در شیوه جمع اوری اطلاعات تاکید ویژه ای روی منابه ویکی و مشابه ان دارند و به تبع کاربران خود را تا به امروز حفظ کرده اند. اگر بدنبال موتورهای جستجوی بیشتری هستید که ویژه کار خاصی باشد می توانید لینک منبع این مقاله از searchenginejournal را مشاهده کنید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

طراحی صفحه محصول در قالب وودمارت

قالب وودمارت یک قالب ویژه است که برای ساخت فروشگاه‌های آنلاین با…

۶ افزونه برای تبدیل ChatGPT به یک دستیار کاربردی

ChatGPT یک چت بات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که سر‌وصدای زیادی به‌پا…

ساخت آزمون آنلاین با اسکریپت آزمون ساز آنلاین

مهمترین نیاز امروزه افراد باتوجه به شرایط های پیش رو، برگزاری کلاس…

دیدگاهتان را بنویسید