صفحه اصلی > آموزش وردپرس و افزونه وردپرس : چطوربرگه نخست را در وردپرس تغییر دهیم؟

چطوربرگه نخست را در وردپرس تغییر دهیم؟

تغییر صفحه نخست وردپرس و طراحی صفحه اصلی در المنتور

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند است که امکان سفارشی سازی بینهایتی را در سایت فراهم می کند. استفاده از صفحه اختصاصی طراحی شده به عنوان صفحه اصلی یکی از این موارد است. بسته به هدف شما از تغییر برگه نخست چندین روش وجود دارد. یک راه ساده برای تنظیم برگه دلخواه به عنوان هوم پیج وجود دارد که به سادگی در تنظیمات وردپرس انجام می شود. اما در بسیاری از موارد نیاز به سفارشی سازی بیشتری است. در نظر بگیرید در تاریخ خاصی مثل عید نوروز یا یلدا یا سالروز تاسیس شرکت می خواهید متفاوت باشید و خدمات ویژه ای ارائه کنید. بنابراین بر اساس مناسبت های خاص نیاز است که وب سایت شما نیز شکل جدیدی به خود بگیرد و خدمات خود را در برگه جدید به اطلاع کاربران برسانید.

در این زمان ممکن است که تنها طراحی یک لندینگ پیج فارسی زیبا برای شما کفایت کند یا یک قالب جداگانه برای برگه ای جدید در وردپرس ایجاد کنید. هر دو مورد را در ادامه بررسی می کنیم.

تغییر برگه نخست در وردپرس

قالب هایی که در راست چین برای وردپرس ارائه می شوند اغلب به صورت بسته آسان ارائه می شوند، بنابراین می توانید سایت خود را دقیقا ماشبه دموی اورجینال راه اندازی کنید. در این موارد یک برگه به طور پیش فرض به عنوان برگه نخست انتخاب شده است. حال اگر بخواهید صفحه هودم پیج را تغییر دهید باید بعد از انتخاب برگه و سفارشی سازی آن از مسیر تنظیمات> خواندن> برگه نخست آنرا انتخاب کنید.

تغییر برگه خانه در وردپرس

ساخت برگه سفارسی در وردپرس

یکی از ساده ترین راه های ساخت لندینگ و تغییر برگه نخست در وردپرس استفاده از صفحه سازهای Wpbakery یا افزونه المنتور می باشد. هر دو این صفحه سازها دارای امکانات بسیار زیادی از قبیل جدول های قیمت گذاری، شمارنده، نمایش دسته محصولات، تصاویر جذاب با افکت های انیمیشنی دیدنی هستند.

قالب ایمپرزا را به عنوان یک پوسته چند منظوره وردپرسی است که مناسب راه اندازی سایت های فروشگاهی، وبلاگی، شخصی، رستوران، فریلنسری و غیره است. از افزونه ویژوال کامپوزر برای ساخت صفحات آن استفاده شده است بنابراین می توان با استفاده از تمپلیت های از پیش آماده و المان هایی که این صفحه ساز در اختیار کاربران خود قرار داده است لندینگ مورد نظر را ایجاد کرد.

نه تنها قالب آنکد بلکه بسیاری دیگر از قالب های حرفه ای وردپرس از صفحه سازهایی استفاده می کنند که شما را در ساخت هر چه سریعتر و زیباتر برگه ها کمک می کنند. افزونه صفحه ساز المنتور به عنوان بهترین افزونه صفحه ساز وردپرس از نظر رابط کاربری ساده و تنظیمات پیشرفته استایل می تواند شما را در ساختن هوم پیج هدف یاری کند.

با خرید این صفحه ساز لیستی از بهترین لندینگ های آماده را که با ترندهای طراحی 2020 کاملا هماهنگ است در اختیار کاربران خود قرار می گیرد. ما در این مطلب قصد داریم ساخت یک نمونه برگه نخست را در elementor pro آموزش دهیم.

ساخت برگه نخست در المنتور

یکی از ساده ترین روش های تغییر برگه نخست استفاده از صفحه ساز المنتور و قالب های پیش فرض آن است. بعد از خرید و نصب المنتور از راست چین باید این افزونه را فعال کنید. سپس در پیشخوان> برگه ها> افزودن را کلیک کنید. سپس  دکمه ویرایش با المنتور را در برگه جدید کلیک کنید.

1. درون ریزی برگه آماده در المنتور

محیط ویرایشگر المنتور از دو بخش اصلی پالت المان ها و ویرایشگر بصری تشکیل شده است. در پالت المان ها که در سمت راست قرار گرفته است می توانید عناصر صفحه ساز را به برگه اضافه کنید. و در محل ویرایشگر بصری که فضای سمت چپ را به خود اختصاص داده می توانید به صوورت زنده متن ها را ویرایش کرده و ابعاد عناصر را تغییر دهید. در تصویر زیر هر کدام از این دو بخش مشخص شده است.

 

با استفاده از قالب های آماده می توان برگه ای که شباهت بیشتری با آنچه در ذهن ما دارد را انتخاب کرده و درون ریزی کنیم. در تصویر بالا بر روی آیکون پوشه کلیک کنید. لیست بلوک، قالب و برگه های در دسترس نمایش داده می شود.

 

  • قالب های حرفه ای وردپرس از بلوک و بخش های مختلفی تشکیل شده است. این بلوک ها در گروه های هدر، فوتر، پورتفولیو، جداول قیمت گذاری، اعضای تیم و مشتریان و سایر پست تایپ ها دسته بندی می شود که در تب بلوک قرار گرفته است. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تمامی بخش های یک برگه را سفارشی کنید.
  • در تب برگه ها ، صفحات آماده ای قرار دارد که ما بمنظور ساخت یک هوم پیج می خواهیم از آنها استفاده کنیم.
  • در بخش قالب های من تمام سکشن و برگه هایی که درون ریزی کرده اید قرار دارد.

2. تغییر استایل برگه های ساخته شده با المنتور

بعد از اینکه صفحه مورد را انتخاب کردید بر روی دکمه درج کلیک کنید. حالا می توانید تمامی بخش های این برگه را ویرایش کنید کافی است برروی المان مورد نظر کلیک کنید. در پالت سمت راست می توانید استایل و محتوای المان ها را تغییر دهید و نتیجه را در بخش پیش نمایش زنده مشاهده کنید.

به عنوان مثال متن انتخاب شده را می توانید در همان بخش پیش نمایش تغییر داد سپس در بخش استایل و پیشرفته می توانید تنظیمات ظاهر از قبیل پدینگ، سایز، رنگ ، افکت، انیمیشن، پس زمینه و … را انجام دهید.

 

تمام صفحه شدن برگه ها و حذف حاشیه های سفید یکی از سوالات پر تکرار کاربران بوده است برای این منظور کافی است بر روی آیکون چرخ دنده در پایین پالت المنتور کلیک کنید و از لیست کشویی طرح بندی صفحه، گزینه تمام عرض را انتخاب کنید.

این مشاهده زنده تغییرات به صورت آنی یکی از مزیت های بزرگ المنتور است. در تصویر زیر نمایی از صفحه ایجاد شده را مشاهده می کنید.

 

ساخت برگه با قالب جدید

تغییرر صفحه نخست در وردپرس را مرور کردیم اما برای ساخت قالب جدید برای برگه ساخته شده، در مرحله اول باید یک custom page به عنوان تم جدید برای صفحه خود بسازید. برای اینکار از فایل page.php درون پوشه قالب کپی بگیرید و با یک نام دیگر در همان پوشه قرار دهید. مثلا با نام newpage.php و کدهای استایل مورد نظر را وارد و یرایش کنید.

سطر اول آن نیز کد زیر را قرار دهید. این کد نشان می دهد که نام قالب را tthemepage قرار دادیم.

<?php /* Template Name: themePage */ ?>

حالا برگه جدیدی ایجاد کنید و از بخش قالب نام themepage را انتخاب کنید.

 

در این مطلب سعی شد به سوال چطور یک هوم پیج اختصاصی در وردپرس بسازیم؟ پاسخ دهیم. در تمامی موارد تغییر صفحه نخست دقت داشته باشید که باید برگه نخست در تنطیمات خواندن تغییر کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی دارید در بخش نظرات بپرسید.

برچسب ها :
طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بکاپ گرفتن از سایت وردپرسی به 2 روش کاربردی

پس از طراحی و پیاده سازی سایت مهم ترین کاری که باید…

۱۴۰۳-۰۱-۲۵

مقایسه افزونه رنک مث و یواست سئو

قرار گرفتن در لینک های اول گوگل یکی از مهمترین اقدامات برای…

۱۴۰۳-۰۱-۲۰

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید