صفحه اصلی > آموزش وردپرس و افزونه وردپرس : با گیمیفیکیشن سر کاربران خود را گرم کنید و زمان بیشتری بخرید

با گیمیفیکیشن سر کاربران خود را گرم کنید و زمان بیشتری بخرید

گیمیفیکیشن در وردپرس

بازی سازی یا گیمیفیکیشن یک ترند جدید است که طراحان سایت برای ایجاد جذابیت و درگیر کردن کاربر در سایت خود بکار می برند و به طور گسترده ای در بین کاربران وردپرس در حال رواج پیدا کردن است. برای پیاده سازی گیمیفیکیشن در وردپرس، افزونه های زیاد و متنوعی در دسترس کاربران قرار گرفته است. اگر می خواهید از قافله روز عقب نمانید با ما همراه شوید.

گیمیفیکیشن در طراحی سایت

گیمیفیکیشن تکنیک درگیر کردن کاربر با استفاده از ابزار و مکانیزم های بازی در محیط غیربازی است. اما اختصاصا Gamification در وب سایت، یک تکنیک محبوب است که المان های بازی را در سایت شما بکار می گیرد تا تجربه کاربری را ارتقا داده و در کاربر انگیزه انجام اقدامات بیشتری را ایجاد کند. در نتیجه این درگیری کاربر مالکان سایت به اهدافی که در نظر دارند می رسند.

عناصر بازی ساز با هدف پاداش دادن به کاربر در قبال انجام کاری در وب سایت قرار می گیرند. عناصر اصلی بازی سازی می تواند نشانگر لایک، قوانین، برنده و بازنده کردن کاربر، موانع یا اهداف خاص باشد. این هدف می تواند افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت و حتی تبدیل خریدار به مشتریان وفادار باشد. استفاده از گیمیفیکیشن اصول و مزایایی دارد که برای همه انواع قالب رایگان و غیر رایگان وردپرس مشترک است.

مزایای گیمیفیکیشن در سایت های وردپرس

  • بهبود ترافیک سایت
  • بهبود رتبه سایت در گوگل (غیر مستقیم)
  • افزایش بهره وری کاربران در سایت
  • افزایش انگیزه فعالیت بازدید کنندگان سایت وردپرسی
  • افزایش نوآوری و خلاقیت
  • مزیت رقابتی نسبت به رقبا
  • بهبود تجربه کاربری و شناخت برند

بهترین افزونه های بازی سازی وردپرس

  1. افزونه گیم پرس

یکی از بهترین پلاگین های گیمیفیکیشن افزونه Gamipress است. با استفاده از این افزونه می توانید انواع بخش های بازی سازی منحصر بفرد مانند نشان ها و جوایز مختلفی را به جهت تعامل بیشتر به بازدید کنندگان سایت اعطا کنید. در این افزونه می توانید الزامات زمانی و عملکردی را تعریف کنید که بر اساس آن کاربر رتبه و امتیاز را در یافت کند.

  1. افزونه mycred

یک افزونه فوق العاده کاربردی و جذاب که گیمیفیکیشن را در وب سایت وردپرسی شما به خوبی پیاده می کند. ویژگی مدیریت و امتیاز دهی خودکار و کسر امتیاز آن باعث محبوبیت این پلاگین شده است. کاربران قادرند گزارش آمار، رتبه ها، نشان ها، مسئولیت پذیری و موارد دیگر را مشاهده کنند.

افزونه های contact form 7، ووکامرس، جت پک، بادی پرس و … به سادگی با mycred یکپارچه می شوند.

  1. افزونه badgeOs

سیستم افزونه BadgeOs مبتنی بر ایجاد دستاورد و نشان است که تعامل کاربر را در سایت افزایش می دهد. این سیستم گیمینگ طیف منحصر بفردی از گزینه های ارزیابی را که می توانند برای تعیین سطح کاربر بکار گرفته شوند را ارائه می کند. در نتیجه به کاربران امکان می دهد مهارت های خود را نشان دهند و نشان های دیجیتالی کسب کنند.

این افزونه گیمیفیکیشن بسیار قدرتمند بوده و قادر به تنظیمات زیادی است. نشان هایی که قابلیت اشتراک در شکه های اجتماعی داشته باشد، آستانه های امتیاز دهی، ارسال تائیدیه اتوماتیک و تعداد نامحدودی معیار تعیین کننده را می توان در این پلاگین تعریف کرد.

پیاده سازی گیمیفیکیشن در وردپرس

تصور کنید در قالب آموزشی وردپرس دوره های آموزشی رایگان و غیر رایگان عرضه می کنید. شما قصد دارید اگر کاربری در سایت عضو شد، کامنتی گذاشت یا دوره ای را مشاهده کرد به او امتیاز دهید و زمانی که امتیاز آنها به حد نصاب (مثلا 100) برسد شما به آنها یک کارت هدیه برای خرید دوره های غیر رایگان ارائه کنید. علاوه بر این چندین نویسنده دارید که ترجیح می دهید بر اساس امتیاز دریافتی رتبه آنها ارتقا پیدا کند. به این ترتیب کاربران خود را ترغیب به ماندن در سایت و فعالیت در آن می کنید.

این افزونه به شما در پیاده سازی برخی از المان های بازی سازی در وردپرس کمک می کند، بدون اینکه حتی بدانید، بازی سازی دقیقا چیست.

افزونه mycred را از مخزن وردپرس دانلود و نصب کنید.

افزونه mycred گیمیفیکیشن در وردپرس

پس از فعالسازی باید در بخش افزونه های نصب شده mycred را یافته، سپس بر روی راه اندازی و به روز رسانی کلیک کنید تا امتیازها ایجاد شوند. طبق تصویر زیر

تنظیم افزونه گیمیفیکیشن در وردپرس

  • در منوی پیشخوان گزینه ای با نام امتیازها نمایش داده می شود.
  • بر روی hocks کلیک کنید.
  • از لیست هوک های در دسترس آنهایی که برای امتیاز دهی به کاربر نیاز دارید را درگ و در سمت چپ رها کنید.

همانطور که مشاهده می کنید لیست هوک های در دسترس برای پیاده سازی سیستم امتیاز دهی به کاربر بسیار متنوع هستند و برای وب سایت های آموزش آنلاین کاملا مناسب است. در تصویر زیر 10 امتیاز برای ثبت نام جدید به کاربر و به ازای انتشار هر محتوا در سایت 5 امتیاز به نویسنده تخصیص داده می شود.

افزودن هوک امتیاز برای نظردهی، عضویت، نوشتن مطلب در افزونه mycred

برای کاربران عادی نیز می توانید از بخش available hooks امتیاز کامنت گذاری و مشاهده پست را تعیین کنید. بعد از باید این امتیاز به کاربر نمایش داده شود.

نمایش امتیاز کاربر در افزونه mycred

برای این منظور از بخش نمایش> ابزارک ها> my balance (mycred)را انتخاب کرده و به عنوان مثال در نوار کناری اصلی رها کنید.

نمایش گیمیفیکیشن در نوار کناری وردپرس | gamification در وردپرس

نتیجه کامنت گذاری در سایت کسب امتیاز 4 است که در تصویر زیر مشاهده می کنید. پیام های این افزونه انگلیسی هستند که می توانید توسط افزونه locotranslate ترجمه و فارسی شوند.

نمایش گیمیفیکیشن در وردپرس | نمایش امتیازات کاربر در وردپرس

تا به اینجا با مفاهیم و کاربرد و چند افزونه در حوزه gamification در وردپرس آشنا شدیم.

همانطور که گفته شد بازی سازی به عنوان یک ترند در انواع وب سایت های شخصی، وبلاگ، فروشگاهی، سیستم مدیریت یادگیری آنلاین، همکاری در فروش، انجمن های آنلاین وب دایرکتوری ها و … می تواند بکار گرفته شود و نتیجه رضایت بخشی را نیز بدنبال داشته باشد.

کاربرد گیمیفیکیشن به مواردی که در بالا اشاره شد خلاصه نمی شود. به عنوان مثال affiliate marketing و همکاری در فروش یکی از راه های کسب درآمد غیر فعال از طریق وب سایت است اگر بتوانید با مفاهیم بازی سازی کاربران بیشتری را در گیر همکاری در فروش کنید درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد. افزونه های گیمیفیکیشن به روش های مختلفی به شما کمک می کنند اما باید درباره نحوه بکارگیری خلاقانه آنها بیشتر بدانیم.

ایده های جذابی در مورد کاربرد گیمیفیکیشن در طراحی سایت وجود دارد بد نیست این موارد را نگاهی بیاندازید. شاید از خواندن انها ایده ای به ذهنتان رسید که نرخ ماندگاری در سایت و فروش خود را متحول کردید!

حالا که در مورد طرحی سایت و راهکارهای جذب کاربر صحبت کردیم، شاید به خواندن ترندهای طراحی سایت در 2020 علاقه مند باشید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس (6 افزونه با کاربردهای متنوع)

حمل و نقل بخش مهمی از کسب و کار شماست و مشتریان انتظار دارند…

۱۴۰۱-۱۱-۰۴

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید