صفحه اصلی > آموزش وردپرس و افزونه وردپرس : چطور فرم های المنتور را به گوگل شیت متصل کنیم؟

چطور فرم های المنتور را به گوگل شیت متصل کنیم؟

خروجی گرفتن داده های فرم تماس المنتور در اکسل

اتصال فرم تماس به گوگل شیت 

تعریف لید وکاربردها در بازاریابی دیجیتال

قبل از اینکه به اتصال فرم تماس به گوگل شیت بپردازیم بیایم مفهوم لید و ضرورت پرداختن به ان را متوجه شویم. امروزه اصطلاح لید در حوزه دیجیتال مارکتینگ زیاد شنیده می شود. Lead یا سرنخ در مورد افراد یا سازمان‌ هایی به کار می‌ رود که به هر روشی با محصولات شما آشنا شده‌ اند و برای اولین بار برای کسب اطلاع و یا در نهایت خرید به شما مراجعه می‌کنند. متخصصین لید جنریشن کارهایی انجام می دهند که تعداد افراد بیشتری در مورد کسب و کار یا محصول شما کنجکاو شوند و شروع به تحقیق کنند.

به لید مشتری راغب نیز گفته می شود. نکته مهم این که مشتری راغب فقط یک مشتری بالقوه نیست و یک مرحله به خرید نزدیک تر شده است. این فرد ممکن است به فروشگاه شما سر زده باشد، سایت شما را در موتورهای جستجو کرده باشد، ایمیل خود را در سایت شما ثبت کرده باشد و یا اینکه برای شما پیامکی ارسال کرده باشد و به طور کلی سرنخی به شما داده باشد. بنابراین فرایند تبدیل مشتری از مشتری بالقوه به مشتری راغب و سپس مشتری بالفعل تبدیل می شود.

با جمع آوری و ردیابی لید بازدیدکنندگان اطلاعات مفیدی دارید که می توانید به جای بازاریابی انبوه و یا ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی متعدد، از یک روش مطمئن تر برای بازاریابی استفاده کنید و به ارائه تبلیغات هدفمند برای جذب مخاطبانی بپردازید که قبلا نسبت به محصول شما علاقه نشان داده اند.

می توانید اطلاعاتی که مشتریان و بازدیدکنندگان در سایت شما ثبت می کنند را به صورت هدفمند جمع آوری کنید و آن ها را ساماندهی و مدیریت کنید. اگر به دنبال تولید لید در سایت وردپرس خود هستید در این مقاله می خواهیم گام به گام مراحل اتصال Elementor به Google Sheet را به شما آموزش دهیم. افزونه صفحه ساز المنتور یکی از بهترین و ساده ترین پلاگین های ساخت صفحات آماده در وردپرس است، که یکی از امکانات آن ایجاد فرم است. المان فرم در Elementor Pro گزینه های زیادی را به شما می دهد. می توانید مستقیماً به چندین سرویس بازاریابی ایمیلی / CRM متصل شوید یا می توانید از Zapier برای اتصال به هزاران برنامه موجود استفاده کنید. برای اتصال گوگل شیت به المنتور نیاز به یک واسطه دارید. سایت Zapier این امکان را به صورت رایگان برای شما فراهم کرده است.

گوگل شیت راهکار ذخیره اطلاعات فرم تماس در اکسل

گوگل شیت روشی فوق العاده ساده و رایگان برای مدیریت لید است. بعلاوه از آنجا که کار با صفحات اکسل آسان است کار را برای شما راحت می کند. آنچه شما باید برای اتصال فرم تماس به گوگل شیت نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  1. Elementor Pro – برای دسترسی به ویجت فرم
  2.  Zapier Account – شما می توانید یک حساب کاربری رایگان در این سایت ایجاد کنید.
  3.  Google Sheets access – اگر حساب Google دارید صفحات Google Sheets برای شما قابل دسترسی است.

با داشتن موارد بالا، به طور خلاصه مراحل زیر را نجام خواهیم داشت:

  1. فرم لید مورد نظرتان را در Elementor ایجاد کنید. ما در اینجا از یک فرم تماس استفاده کرده ایم.
  2. یك تریگر Zapier Webhooks تنظیم كنید.
  3. Webhooks را به فرم Elementor خود وصل کنید.
  4. عملکرد Google Sheets خود را در Zapier و رابطه بین فیلد های فرم و Google Sheets را بررسی کنید.

نحوه اتصال فرم تماس به گوگل شیت

فرم مورد نظرتان را بسازید. ما با استفاده از المنتور یک فرم تماس ایجاد کردیم که شامل نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل است.

فرم تماس با ما در المنتور
درج فرم تماس در المنتور

برای تنظیم فرم خود در فرم المنتور به قسمت ویرایش فرم> محتوا> واکنش بعد از ارسال بروید. ایمیل و وب هوک را اضافه کنید. با انتخاب ایمیل و وب هوک تب های جدیدی ایجاد می شود که شامل تنظیمات مورد نیاز برای اتصال فرم تماس به Zapier و متعاقباً به Google Sheet است.

پس از افزودن وب هوک نیاز به آدرس وب هوک دارید. در ادامه مراحل را دنبال کنید تا این آدرس را به دست بیاورید.

اضافه کردن فرم تماس در المنتور

به وب سایت Zapier بروید یک حساب ایجاد کنید. بر روی Make a Zap در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید:

ایجاد حساب کاربری در Zapier

بعد از ایجاد یک zap ویرایشگر Zapier باز می شود.

 

 

در کادر انتخاب برنامه و رویداد Webhooks by Zapier را جستجو و انتخاب کنید. سپس در کادر choose Trigger Event گزینه Catch Hook را انتخاب کنید و برای ادامه روی دکمه continue کلیک کنید.

 

نوبت به اتصال Zapier Webhook به المنتور است. پس از کلیک بر روی ادامه، Zapier  آدرس اینترنتی Webhook را به شما می دهد. این آدرس را را کپی کرده و به رابط المنتور برگردید.

اتصال گوگل شیت به فرم تماس المنتور

تنظیمات وب هوک را در فرم باز کنید و آدرسی که از Zapier کپی کرده اید را در وب هوک وارد کنید. سپس تغییرات را در المنتور ذخیره کنید.

فرم تماس با ما در المنتور درج هوک زپیر برای اتصال فرم المنتور به گوگل شیت
درج فرم تماس در المنتور

حالا فرم المنتور خود را در مرورگر باز کنید و چند تا داده آزمایشی را ارسال کنید. میخواهیم از اتصال Zapier به المنتور مطمئن شویم. بعد از ثبت داده های آزمایشی در فرم به ویرایشگر Zapier برگردید. باید گزینه ای برای Test & Review را ببینید. وقتی روی آن کلیک می کنید باید داده های فرم المنتور را که اخیراً ارسال کرده اید را مشاهده کنید.

تا این مرحله المنتور به طور خودکار داده های فرم را به Zapier ارسال می کند. حال باید به Zapier بگویید که این داده ها را به Google Sheets اضافه کند. شما نیاز به ایجاد یک صفحه اکسل برای ذخیره داده های خود دارید. برای انجام این کار حساب گوگل را باز کنید و یک صفحه جدید ایجاد کنید.

اتصال گوگل شیت به فرم تماس المنتور

برای فیلد های که می خواهید از آن ها اطلاعات جمع آوری کنید عنوان ستون ها را تنظیم کنید.

اتصال گوگل شیت به المنتور

به رابط Zapier برگردید.

در قسمت Choose App گزینه Google Sheets را انتخاب کنید.

در کادر Choose Action Event گزینه Create Spreadsheet Row را انتخاب کنید.

با این تنظیمات به Zapier می گویید که به ازای هر ارسال فرم جدید در المنتور، یک ردیف جدید به صفحه اکسل اضافه کند. برای رفتن به مرحله بعد روی ادامه کلیک کنید.

اتصال گوگل شیت به فرم تماس المنتور

در صفحه بعدی از شما خواسته می شود به سیستم Google وارد شوید و به Zapier دسترسی دهید. با استفاده از این فرآیند پس از انتخاب حساب Google Sheets روی ادامه کلیک کنید.

اتصال گوگل شیت به فرم تماس المنتور

اکنون برای افزودن اطلاعات به صفحه اکسل باید صفحه اکسل را انتخاب کنید و سه گزینه را پر کنید:

Drive – حساب Google Drive خود را انتخاب کنید.

Spreadsheet – صفحه گسترده ای را که یک لحظه قبل ایجاد کرده اید را انتخاب کنید.

Worksheet– کاربرگی که در صفحه ایجاد کردید را انتخاب کنید.

ویرایشگر Zapier برای اتصال فرم تماس به گوگل شیت

هنگامی که تمام اطلاعات را وارد کردید روی ادامه کلیک کنید. در ادامه Zapier از شما می خواهد دوباره اتصال و درست کار کردن برنامه را تست کنید.

اتصال فرم تماس با المنتور به گوگل شیت

و اگر همه چیز خوب پیش رفته باشد باید داده های آزمایشی را که در  فرم تماس در المتنور وارد کرده بودید  در گوگل شیت مشاهده کنید.

خروجی اکسل فرم های تماس المنتور

در  آخر کاری که باید انجام دهید این است که Zap خود را روشن کنید.

تمامی مراحل بالا برای خروجی گرفتن از فرمهای تکمیل شده در اکسل است که با اتصال گوگل شیت به فرم ساخته شده در المنتور انجام می شوند. به این ترتیب مراحل اتصال فرم تماس به گوگل شیت را انجام دادیم. شاید مراحل به نظر طولانی باشد ولی این کار در عمل کمتر از 10 دقیقه زمان نیاز دارد.

افزونه المنتور به عنوان بهترین صفحه ساز وردپرس امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می هد. ایجاد فرم تماس تنها یکی از قابلیت های این صفحه ساز است. در کنار این افزونه، پلاگین ویژوال کامپوزر نیز از شناخته ترین صفحه سازهاست. اگر می خواهید مقایسه این دو افزونه را بخوانید سری به اینجا بزنید. خواهید فهمید که چرا افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر بهترین پلاگین های صفحه ساز وردپرس هستند. 

ایا می دانید چطور فرم های استخدام چند مرحله ای بسازید؟ شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد.

برچسب ها :
طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

بهترین افزونه حمل و نقل ووکامرس (6 افزونه با کاربردهای متنوع)

حمل و نقل بخش مهمی از کسب و کار شماست و مشتریان انتظار دارند…

۱۴۰۱-۱۱-۰۴

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید