صفحه اصلی > آموزش وردپرس و اخبار و بروزرسانی ها : وردپرس 5.5 با تغییرات اساسی در راه است!

وردپرس 5.5 با تغییرات اساسی در راه است!

wordpress 5.5 نسخه آزمایشی وردپرس 5.5

WordPress 5.5 Beta 1 هم اکنون برای تست کاربران در دسترس است!

وردپرس نسخه 5.5 هر چند به صورت آزمایشی رو نمایی شده است اما بنظر میرسد با بهبودهای صورت گرفته قرار است کاربران وردپرس کار را غافلگیر کند. این نسخه از وردپرس هنوز در حال توسعه است، بنابراین توصیه نمی شود این ورژن را در سایت اصلی خود نصب کنید.

وردپرس نسخه 5.5

می توانید وردپرس 5.5 بتا را به روش های زیر تست کنید:

  1. با افزونه WordPress Beta Tester امتحان کنید (گزینه “nightlies edge edge” را انتخاب کنید)
  2. یا نسخه بتا را در اینجا بارگیری کنید.
    تست و بررسی اشکالات بخش مهمی از نهایی شدن نسخه هر نرم افزاری در مرحله بتا و یک روش عالی برای مشارکت کاربران است. در اینجا برخی از تغییرات بزرگ و ویژگی هایی که باید هنگام تست به آنها توجه زیادی نشان داد اشاره شده است.

ویژگی های ویرایشگر بلوک وردپرس نسخه 5.5

وردپرس 5.5 شامل ده نسخه از افزونه گوتنبرگ خواهد بود که لیستی طولانی از ویژگی های جدید و جذاب را به همراه خواهد داشت. در اینجا فقط چند مورد اشاره شده است:

وردپرس نسخه 5.5

ویرایش درون خطی تصویر– برش، چرخش و بزرگنمایی عکس ها مستقیماً در بلوک های تصویر در وردپرس انجام می شود.
الگوهای بلوک – جدیدا برای ساختن برگه می توانید از نسل جدید سازنده صفحه با الگوهای بلوک استفاده کنید. بلوک های محتوا را شاید در افزونه المنتور دیده باشید. این بلاک ها می توانند به صورت مستقل برون ریزی و در سایت دیگری درون ریزی شود.

پیش نمایش  در دستگاه های مختلف– ببینید محتوای شما در اندازه های مختلف صفحه نمایش چطور به کاربران نمایش داده خواهد شد؟ این قابلیت باعث می شود شما به راحتی رسپانسیو بودن سایت خود را بررسی کنید.

  • بهبود ویرایشگر- تجربه بهتری در ویرایش بهتر و نرم تر در درگ و دراپ، انتخاب بلاک والد و جا به جایی آنها به راحتی، و نهایتا عملکرد بهتر را می توان در ویرایشگر مشاهده کرد.
  • ایجاد سایت مپ یا نقشه سایت در خود وردپرس– دیگر نیازی به ساخت نقشه سایت به صورت جداگانه نخواهد بود.
  • آپدیت اتوماتیک پلاگین ها و قالب ها- بروز رسانی و آپدیت وردپرس، افزونه و قالب به عنوان یکی زا توصیه های امنیتی همیشه مورد توجه وب مستران بوده. اتوماتیک شدن روند آپدیت های وردپرس می تواند کمک بسیار بزرگی به مالکان سایت باشد.
  • بارگزاری تنبل تصاویر- lazy load یا بارگزاری تنبل به این صورت است که تا زمانی که کاربر تصویر را مرور نکرده لود نمی شود. بنابراین سرعت لود سایت بسیار بیشتر از حالتی است که کل صفحه باید بارگزاری شود.
  • دسترسی پذیری بهتر- در بسیاری از موارد مانند حذف پشوند خطاها، حذف لینک لوگو در صفحه اول و … دسترسی پذیری بهبود یافته است.
  • آپدیت پکیج ها- پکیج های phpmailer،SimplePie, Twemoji, Masonry و …. در نسخه 5.5 وردپرس آپدیت شده است.
  • نسخه فارسی وردپرس را از وردپرس فارسی دریافت کنید.

اگر شما هم قصددارید ظاهر و تغییرات وردپرس را مشاهده کنید بهتر نصب وردپرس روی لوکال هاست را مطالعه و این نسخه را فعلا به صورت آزمایشی نصب کنید. بعد از نهایی شدن عرضه این ورژن وردپرس به این نسخه مهاجرت کنید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بکاپ گرفتن از سایت وردپرسی به 2 روش کاربردی

پس از طراحی و پیاده سازی سایت مهم ترین کاری که باید…

۱۴۰۳-۰۱-۲۵

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

دیدگاهتان را بنویسید