صفحه اصلی > سئو : آموزش انتقال سایت با افزونه duplicator

آموزش انتقال سایت با افزونه duplicator

قدیمی‌های وردپرس، ارادت خاصی به افزونه duplicator دارند! چرا که بارها وظیفهٔ انتقال سایت با فول‌بکاپ را به‌درستی انجام داده است.

بنابراین اگر در آستانهٔ انتقال وب‌سایت به هاست یا دامنه جدید هستید، یا نیاز دارید که از وب‌سایت بزرگی بکاپ تهیه کنید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بیایید با جواب به یک سوال مهم شروع کنیم: افزونه duplicator چیست؟

افزونه duplicator چیست؟

داپلیکیتور افزونه‌ای وردپرسی است که برای گرفتن بکاپ از سایت وردپرس و انتقال کامل داده‌ها و فایل‌های آن به میزبانی یا دامنهٔ جدید به کار گرفته می‌شود.

با استفاده از این افزونه می‌توان یک دیتابیس وردپرسی را در قالب یک فایل فشرده به سرور دیگری منتقل کرد. به کمک duplicator علاوه‌بر دیتابیس، سایر جزئیات سایت را هم می‌توانید منتقل کنید.

خدمات این پلاگین رایگان است؛ اما با خرید افزونه duplicator pro می‌توانید از سایر ویژگی‌های این افزونه مثل بک‌آپ‌گیری خودکار و رمزنگاری فایل بک‌آپ برای مهاجرت نیز استفاده کنید.

امکانات افزونه ‌duplicator در wordpress

افزونه داپلیکیتور را می‌توان برای بک‌آپ‌های ساده‌ٔ منظم وب‌سایت هم استفاده کرد؛ اما به‌طور کلی از آن برای یکی از ۴ هدف زیر استفاده می‌شود:

۱. انتقال سایت

افزونه داپلیکیتور با وجود رقبای پرقدرت، هنوز از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای انتقال سایت به شمار می‌رود. چرا که این افزونه در عین سادگی، بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند و به شما اجازه می‌دهد از تمام فایل‌ها و داده‌های دیتابیس وردپرسی خود بک آپ‌ بگیرید و با فایل زیپ یا حتی FTP/SFTP انتقال سایت را انجام بدهید.

پشتیبانی از فضای ابری مزیت دیگری است که مهاجرت با داپلیکیتور را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

۲. تهیه بک‌آپ از سایت‌های بزرگ

بک‌آپ‌گیری از وب‌سایت‌های بزرگ به دلیل حجم بالای داده‌ها و فایل‌‌ها، زمان‌بر است. داپلیکیتور در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام می‌دهد.

از طرفی فایل پشتیبان کامل یک سایت برای انتقال، داده‌های مهم زیادی در خود دارد. همین موضوع نگرانی‌هایی دربارهٔ امنیت ذخیره‌سازی به وجود می‌آورد.

داپلیکیتور انتقال امن وب‌سایت را انجام می‌دهد و با امکان ذخیره‌سازی فایل در فضای ابری دسترسی را محدود و قابل بررسی می‌کند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

مقایسه افزونه رنک مث و یواست سئو

قرار گرفتن در لینک های اول گوگل یکی از مهمترین اقدامات برای…

۱۴۰۳-۰۱-۲۰

تست سرعت هاست

آیا می دانستید که بیشترین نرخ تبدیل مربوط به صفحات سایتی است…

۱۴۰۲-۰۹-۰۷

آیا المنتور برای سئو خوب است؟

درک این که آیا المنتور برای سئو خوب است آسان نیست حتی…

۱۴۰۲-۰۷-۲۹

دیدگاهتان را بنویسید