صفحه اصلی > آموزش وردپرس : طراحی سایت با وردپرس؛ مراحل، افزونه های مورد نیاز و نکات مهم 

طراحی سایت با وردپرس؛ مراحل، افزونه های مورد نیاز و نکات مهم 

مراحل طراحی سایت با وردپرس

وردپرس با داشتن امکانات متنوع کار طراحی سایت را آسان کرده است و با داشتن قالب و افزونه های مختلف به شما در اضافه کردن امکانات مختلف بدون نیاز به دانش برنامه نویسی کمک می کند با وردپرس می توانید در زمان کوتاهی سایتتان را راه اندازی کنید. برای طراحی سایت با وردپرس مراحل زیر را انجام دهید:

1. انتخاب و خرید دامنه و هاست

برای خرید دامنه  و هاست می توانید از شرکت های هاستینگ و فروش دامنه خریداری کنید.  دامنه نامی است که کاربران برای یافتن وب‌سایت شما در اینترنت استفاده می‌کنند و باید منحصر به فرد باشد و به راحتی به خاطر سپرده شود. برای انتخاب نام دامنه پسوندهای مختلفی مانند .com، .net، .org و .ir وجود دارد که برای شروع می توانید از یک دامنه آی آر با قیمت مناسب استفاده کنید. 

در مورد هاست هم  فضایی در اینترنت است که فایل‌های وب‌سایت شما را ذخیره می‌کند. و باید هاستی را انتخاب کنید که با نیازهای وب‌سایت شما مانند حجم ترافیک و فضای ذخیره‌سازی هماهنگ باشد.

2. انتخاب قالب سایت

قالب های وردپرس در واقع سایت های آماده ای هستند که تمام امکانات یک سایت را دارند به عنوان مثال یک سایت فروشگاهی دارای اسلایدر محصولات، صفحه نمایش محصولات، مقایسه محصولات، صفحات آماده مانند درباره ما، تماس با ما و… است در حال حاضر قالب های پرفروش مانند اکسترا، آسترا و رفایر برای طراحی سایت شرکتی مناسب هستند و قالب هایی مانند وودمارت، فلت سام، کاوه برای طراحی یک سایت شرکتی مناسب هستند.

البته قالب های رایگانی در مخزن وردپرس هم وجود دارند که امکانات کمی دارند و نیاز به سفارشی سازی های مختلفی دارد.  هنگام انتخاب قالب، به طراحی قالب توجه کنید که از نظر ظاهری جذاب باشد و امکانات متنوعی را داشته باشد و قبل از خرید قالب، نظرات کاربران دیگر را بخوانید.

3. سفارشی سازی قالب

قالب های وردپرس دارای صفحات آماده مختلفی است و می توانید از این صفحات استفاده کنید و یا صفحات دلخواهتان را بسازید همچنین به شما امکان می‌دهد به راحتی صفحات، پست‌های وبلاگ و سایر محتوا را با استفاده از ویرایشگر قدرتمند مانند افزونه المنتور بسازید.

 

4. نصب افزونه‌های ضروری وردپرس

افزونه‌ها قابلیت‌های جدیدی به وب‌سایت شما اضافه می‌کنند. هر چند افزونه های رایگان و پولی زیادی برای وردپرس وجود دارد اما بهتر است فقط افزونه های ضروری را نصب کنید تا سایتتان سنگین نشود. کاربردی ترین افزونه ها وردپرس که برای سایتتان ضروری است می توان موارد زیر را نام برد:

  • فرم‌هاساز: افزونه‌هایی مانند Contact Form 7 و Gravity Forms به شما امکان می‌دهند فرم‌های تماس را به وب‌سایت خود اضافه کنید. علاوه بر فرم تماس می توانید با این افزونه ها فرم هایی مانند فرم استخدام یا فرم ثبت نام را به سایت اضافه کنید.
  • عضویت با شماره موبایل: یکی از امکاناتی که به عضویت ساده در سایتتان کمک می کند استفاده از شماره موبایل کاربران است. با افزونه های عضویت با شماره موبایل مانند افزونه digits کاربران با وارد کردن شماره موبایل و وارد کردن رمز یکبار مصرفی که برای کاربران ارسال می شوند عضو سایت شوند.
  • سئو: افزونه‌هایی مانند Yoast SEO و Rank Math به شما کمک می‌کنند تا وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. این دو افزونه از بهترین افزونه های سئو هستند که دارای امکانات متنوعی برای انجام تنظیمات سئو سایت هستند.
  • امنیت: افزونه‌هایی مانند Wordfence و Sucuri به شما کمک می‌کنند تا وب‌سایت خود را از بدافزارها و هک‌ها محافظت کنید.
  • افزونه های صفحه ساز: با افزونه های صفحه ساز مانند المنتور می توانید صفحات سایت را ویرایش کنید و یا صفحات دلخواه را بسازید.
  • شبکه‌های اجتماعی: افزونه‌هایی مانند Social Media Share Buttons و Simple Social Buttons به شما امکان می‌دهند دکمه‌های اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

نکات مهم در طراحی سایت با وردپرس

برای طراحی سایت با وردپرس نکات زیر را رعایت کنید:

  • هدف خود را مشخص کنید: قبل از شروع طراحی، هدف خود از وب سایت را به طور واضح مشخص کنید. این امر به شما کمک می کند تا انتخاب های درستی در مورد قالب، افزونه ها و محتوای خود انجام دهید.
  • مخاطبان خود را بشناسید: درک مخاطبان هدف شما به شما کمک می کند تا وب سایتی را طراحی کنید که برای آنها جذاب باشد و نیازهای آنها را برآورده کند.
  • بررسی سرعت سایت: حتما در دوره های زمانی مختلف سرعت سایتتان را بررسی کنید.
  • از یک قالب مناسب استفاده کنید: وردپرس طیف گسترده ای از قالب های رایگان و پولی را ارائه می دهد. قالبی را انتخاب کنید که با نیازها و سلیقه شما مطابقت داشته باشد.
  • وب سایت خود را ریسپانسیو کنید: امروزه اکثر افراد از طریق تلفن های هوشمند و تبلت به وب سایت ها دسترسی پیدا می کنند، بنابراین مهم است که وب سایت شما برای همه دستگاه هابا اندازه های مختلف بهینه سازی شده باشد.
  • از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید: تصاویر نقش مهمی در جلب توجه بازدیدکنندگان و جذاب تر کردن وب سایت شما دارند.
  • از فونت های خوانا استفاده کنید: فونت هایی را انتخاب کنید که خواندن آنها آسان باشد و با ظاهر کلی وب سایت شما مطابقت داشته باشد.
  • فضای سفید را به درستی مدیریت کنید: از فضای سفید به طور موثر برای جدا کردن عناصر مختلف وب سایت خود و ایجاد ظاهری تمیز و مرتب استفاده کنید.

 

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بکاپ گرفتن از سایت وردپرسی به 2 روش کاربردی

پس از طراحی و پیاده سازی سایت مهم ترین کاری که باید…

۱۴۰۳-۰۱-۲۵

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

دیدگاهتان را بنویسید