صفحه اصلی > آموزش وردپرس : پینگ بک چیست؟

پینگ بک چیست؟

پینگ بگ چیست

به یک برچسب یا منشن در اینستاگرام و فیس بوک فکر کنید. Pingback هر زمان که پست شما تگ شود یا ذکر شود به شما اطلاع می دهد. عملکرد اصلی Pingback شبیه هر دو است، اما با کمی چرخش. بنابراین، پینگ بک چیست؟

وردپرس پینگ‌بک را به‌عنوان شکلی از کامنت‌های خودکار تعریف می‌کند که وقتی به پست وبلاگ دیگری پیوند می‌دهید، ایجاد می‌شود، تا زمانی که وبلاگ دیگر این ویژگی را فعال کند. می دانم، هنوز هم کاملاً لقمه ای است. نگاهی به نحوه عملکرد آن بیندازید تا بهتر بفهمید پینگ بک چیست.

پینگ بک اعلانی است که وردپرس برای سایر صاحبان وبلاگ هنگام پیوند دادن به محتوای آنها ارسال می کند. در یک نظر ظاهر می شود و فقط وبلاگ نویسانی که ویژگی پینگ بک را فعال می کنند اعلان را دریافت خواهند کرد.

Pingback چگونه کار می کند؟

به خاطر داشته باشید که پینگ بک یک اعلان لینک خودکار است. این تصویر در مورد دو وبلاگ نویس، نحوه کارکرد آن را برای شما توضیح می دهد – با فرض اینکه هر دو سایت وردپرس فعال هستند.

  • A یک پست می نویسد و به پست دیگری در وب سایت B پیوند می دهد.
  • A پست را منتشر می کند.
  • وردپرس یک پینگ بک به وب سایت B ارسال می کند.
  • سپس پینگ بک در زیر بخش نظرات پست پیوند داده شده ظاهر می شود. یک پینگ بک اینگونه به نظر می رسد:

مثال پینگ بک

مثل این است که گفتید: “هی، من همین الان این صفحه را در پستم لینک کردم”. همین!

لطفا توجه داشته باشید که پینگ بک بومی پلتفرم وردپرس است. اگر می خواهید چنین عملیاتی را با پلتفرم دیگری مانند بلاگر انجام دهید، باید از یک ترک بک استفاده کنید. با این حال، بر خلاف پینگ بک، وقتی وبلاگ ها به محتوای شما پیوند می خورند، ردیابی به طور خودکار کار نمی کند. به این تصویر نگاهی بیندازید:

 

  1. A (کاربر وردپرس) یک پست می نویسد و می خواهد به یک پست خاص در وب سایت B (Blogger) پیوند دهد.
  2. A از پست B بازدید می کند و به دنبال URL پیگیری در اطراف بخش نظرات می گردد. به طور کلی به این شکل خواهد بود: URL trackback
  3. A URL trackback را کپی می کند و آن را در ویرایشگر بصری وردپرس درج می کند.
  4. A مقاله را منتشر می کند و پینگ بک را برای نمایش در پست B فعال می کند. به طور کلی به این شکل خواهد بود: نمونه بازگشتی
  5. ظاهر فیزیکی Trackback کمی متفاوت است، زیرا حاوی گزیده ای از محتوا است. شما همچنین باید از یک URL خاص برای پیگیری استفاده کنید، نه URL از نوار آدرس. به غیر از این، پینگ بک و ترک بک عملا یکسان هستند.

 

پینگ بک های وردپرس را پیکربندی کنید

برای استفاده از پینگ بک به هیچ مهارت فنی نیاز ندارید. در واقع، ممکن است بدون اینکه بدانید به بسیاری از وبلاگ ها پینگ بک ارسال کرده باشید. اگر هم وبلاگ شما و هم وبلاگ های دیگری که پیوند داده اید این ویژگی را مجاز کنند، ممکن است اتفاق بیفتد. اگر می‌خواهید کنترل بهتری روی این موضوع داشته باشید، از تنظیمات زیر استفاده کنید:

Pingbacks را غیرفعال یا فعال کنید

به Setting > Discussion بروید و بسته به نیازتان برای فعال یا غیرفعال کردن پینگ‌بک‌ها، کادر فعال‌سازی را علامت بزنید یا علامت آن را بردارید.

تنظیمات بحث وردپرس برای اجازه دادن به پینگ بک

زمانی که وبلاگ نویس دیگری بخواهد برای شما پینگ بک ارسال کند، وردپرس یک بار درخواست تایید برای شما ارسال می کند. برای مدیریت این، فقط باید در تنظیمات بحث به پایین بروید و Comment Moderation > Moderation صف را پیدا کنید. شما می توانید هر گونه پینگ بک را تأیید یا رد کنید. پس از تایید، وبلاگ نویس اگر بخواهد پینگ بک های بیشتری ارسال کند، دیگر نیازی به تایید شما ندارد. همه چیز خودکار است.پ

Self-Pingbacks را غیرفعال کنید

به اندازه کافی عجیب، هر بار که به پست‌های خود پیوند می‌دهید، درخواست تأیید دریافت خواهید کرد که به آن self-ping می‌گویند. اگر نویسنده ای مشتاق هستید که به پست های قبلی خود زیاد مراجعه می کنید، این واقعا آزاردهنده است. با این حال، نیازی به کار نیست، حل این مشکل با غیرفعال کردن خود پینگ بک بسیار آسان است.

شما فقط باید URL کامل را با Slug پست خود جایگزین کنید. بیایید بگوییم که می خواهیم به مقاله خودمان با عنوان وردپرس چیست پیوند دهیم.

به جای استفاده از URL کامل:

  • /آموزش/What-is-wordpress

لطفا فقط از اسلاگ استفاده کنید:

  • What-is-wordpress

این نیاز به ارسال مجدد درخواست را متوقف می کند. گاهی اوقات ویرایشگر بصری شما به طور خودکار URL کامل را برای شما بازنویسی می کند. با این حال، تغییر به ویرایشگر HTML به سادگی مشکل را حل می کند.

همچنین می توانید از پلاگین های خاصی مانند No Self Pings و Disabler برای جلوگیری از این امر استفاده کنید. یا اگر با PHP آشنایی دارید، این کد را در فایل functions.php خود کپی کنید.

{code type=php}//remove pings to self

تابع no_self_ping( &$links ) {

$home = get_option( ‘home’ );

foreach ($links به عنوان $l => $link)

if ( 0 === strpos( $link, $home ) )

unset($links[$l]);

}

add_action(‘pre_ping’, ‘no_self_ping’ );{/code}

آیا به ویژگی Pingback نیاز دارید؟

پینگ بک می تواند ابزار قدرتمندی برای رشد وب سایت شما باشد. ممکن است خوانندگان وبلاگ‌های مرتبط با کلیک کردن بر روی پینگ بک شما را هدایت کند – ترافیک جدید زیادی را به ارمغان بیاورد. نظر خودکار همچنین می تواند تعامل شما را در جامعه وبلاگ نویسان افزایش دهد.

با این حال، نقطه ضعف این است که سایت شما می تواند هدف حملات مخرب و هرزنامه باشد. برای جلوگیری از چنین حملاتی، ویژگی pingback را غیرفعال کنید، یا با نصب افزونه‌های مرتبط مانند Cloudflare و غیرفعال کردن XML-RPC، محافظت‌های بیشتری را ارائه کنید.

چه از پینگ بک استفاده کنید چه نه، لطفاً آن را ایمن بازی کنید!

منبع: https://www.hostinger.com/tutorials/what-is-pingback

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بکاپ گرفتن از سایت وردپرسی به 2 روش کاربردی

پس از طراحی و پیاده سازی سایت مهم ترین کاری که باید…

۱۴۰۳-۰۱-۲۵

منابع یادگیری php؛ معرفی بهترین و بروزترین منابع دنیا

به گزارش ویجیاتو زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از محبوب ترین زبان های…

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

8 افزونه کاربردی برای سایت فروشگاهی

برای اضافه کردن امکانت جدید به سایت کافیست از افزونه های وردپرس…

دیدگاهتان را بنویسید